Porsche 911 kuuluu maailman tunnetuimpiin ja himoituimpiin urheiluautoihin. Uudet 911:t ovat kuitenkin melkoisissa hinnoissa, ja sama koskee myös menneiden vuosikymmenten klassikkoja. 911:stä haaveileville on silti tarjolla yksi korimalli, johon voi edelleen yltää kohtuullisen pienellä budjetilla.
Tämä auto on vuosina 1997-2004 tehty 996-korimalli, jonka myötä 911:ssä luovuttiin klassisesta ilmajäähdytyksestä. Samalla myös vuodelta 1963 peräisin ollut peruskori laitettiin täysin uusiksi. Kattolinja säilyi tunnistettavana, mutta auton etu- ja takapäähän tuotiin aivan uutta näköä. Paistetun kananmunan mallisiksi haukutut etuvalot olivat täysin samat kuin halvemmassa Boxsterissa, ja samaa voidaan itse asiassa sanoa koko etupäästä. Autot jakoivat kustannusten säästämiseksi monia muitakin osia, ja esimerkiksi kojelauta oli kovin muovisen oloinen aiempiin Porscheihin verrattuna.
996 on silti tekniikaltaan hieno auto, ja se tarjoaa nautinnollisen ajettavuuden aidon Porschen tavoin. Ulkonäkö- ja statusseikoilla on kuitenkin suuri merkitys markkinoilla, ja niinpä 2000-luvun taitteen 911:ia saa käytännössä puoleen hintaan 997-seuraajaan nähden. 993-koriseen edeltäjään hintaero on vielä suurempi, koska viimeinen ilmajäähdytteinen on kovassa kurssissa fanien keskuudessa.
Jos tyytyy paljon ajettuun yksilöön, 996-korisen Porschen voi saada suorastaan superhalvalla. Amerikkalainen Tyler Hoover hankki oman autonsa vuosi sitten vain 9500 dollarilla, mikä teki siitä USA:n halvimman toimivan 911:n. Vuonna 1999 valmistetun yksilön mittarissa oli yli 391 000 kilometrin lukema, mutta Hoover ei antanut sen häiritä. Hän halusi näyttää, että reilusti rullatulla Porschellakin on vielä paljon elämää edessään.
Vaikka 996:n tekniikka on periaatteessa hienoa, sen moottorit kärsivät kuitenkin ns. IMS-laakereihin liittyvästä ongelmasta. Moni kone on räjähtänyt tämän vuoksi, mutta Tyler Hooverin mielestä ongelmaa on liioiteltu pahasti. Jenkkimiehen auto toimikin kuin unelma ensimmäiset kuusi kuukautta, mutta sitten tyyppivika iski tähänkin yksilöön. Hoover ei huomannut laskenutta öljynpainetta koskenutta varoitusta ajaessaan radalla, ja niinpä bokseripannu poksahti lopullisesti.
Konehuoneeseen ei lähdetty hankkimaan enää uutta Porschen moottoria, vaan Hoover päätyi varsin amerikkalaiseen ratkaisuun. 911:n perään lusikoitiin nimittäin vuoden 2006 Chevrolet Corvettesta peräisin oleva LS-sarjan veekasi, joka sopi autoon yllättävän hyvin. Operaatio ei kuitenkaan tullut ihan halvaksi, koska siihen paloi peräti 17 000 taalaa. Tämä lähes tuplasi 911:n hankintahinnan, mutta ainakin Hooverilla on nyt allaan ainutlaatuinen auto. Porsche-puritaanit voivat olla asiasta eri mieltä, mutta Tyler Hooverin mukaan hänen 911:nsä tuntuu yhtä sivistyneeltä kuin ennen koneenvaihto-operaatiota.