Tuntuuko Audi RS Q8 liian tavanomaiselta tai hitaalta – Mansory korjaa tämän ongelman

Nelisen vuotta sitten esitelty Audi RS Q8 edustaa edelleen Ingolstadtin rinkulamerkin SUV-malliston ehdotonta huippua. Villeistä luomuksistaan tunnettu saksalainen tuning-paja Mansory toi jo vuonna 2020 julkisuuteen oman tulkintansa auton pohjalta, ja nyt on seuraavan version vuoro.

Nyt lanseerattu RS Q8 edustaa Mansorylle tuttua tyyliä, jossa enemmän on enemmän. Tuunatun sportti-SUV:n ulkoväriksi on valittu melko tumma vihreä, joka saa kontrastia kirkkaankeltaisista koristeista. Keltaisia tehosteita löytyy esimerkiksi peilinkoteloista, sivuhelmoista, vanteiden reunoista sekä jarrusatuloista, ja lisäksi koko auton yli pituussuunnassa kulkee taatusti erottuva keltainen raita.

Kuva: Mansory

Audiin on luonnollisesti asennettu myös Mansoryn oma korisarja, joka pitää sisällään esimerkiksi hiilikuituisen etusplitterin ilmanohjaimineen, Lamborghini Uruksen mieleen tuovat etupuskurin ilmanottoaukkojen ritilät, ilmanpoistoaukoilla varustetun hiilikuituisen konepellin, kattospoilerin sekä neljää kulmikasta pakoputkenpäätä reunustavan brutaalin oloisen diffuusorin.

Kuva: Mansory

Hiilikuitukoristeita löytyy myös sisustasta riittämiin, ja lisäksi sisätiloja on höystetty ulkokuoren kaltaisilla keltaisilla tehosteilla. Käynnistysnappi on kaiken kukkuraksi sovitettu varsin yksilölliseen paikkaan, eli RS Q8:n sisäkattoon. Napin painalluskin johtaa hieman erilaiseen kokemukseen kuin ”perusmallisessa” RS Q8:ssa, koska Mansory on luonnollisesti peukaloinut myös katumaasturin tekniikkaa.

Kuva: Mansory

Audin nelilitrainen tuplaturbokasi tuottaa tehtaan jäljiltä tasan 600 hevosvoimaa, mutta Mansory on saanut uuden moottorinohjaussoftan avulla houkuteltua myllystä 780 heppaa. Maksimivääntö on puolestaan kasvanut 800 newtonmetristä tasan 1000 newtoniin. Softan lisäksi Mansory on asentanut autoon sporttiputkiston, jonka murinaa kelpaa kuunnella kiihdytettäessä 3,3 sekunnissa nollasta sataan. Lisäksi huippunopeus on noussut peräti 320 km/h:n lukemaan, joten Mansoryn luomuksen suorituskyky painii samassa sarjassa esimerkiksi Ferrari Purosanguen kanssa.

Kuva: Mansory
Kuva: Mansory
LähdeCarscoops

JÄTÄ VASTAUS

Kirjoita kommenttisi!
Kirjoita nimesi tähän

Aihepiirin uusimmat

Käytetyn auton ostajan kulta-aika koittaa kesällä – kärsivällinen säästää

Käytettyjen autojen ostamista harkitsevan kannattaa lykätä hankintaa ainakin kesään asti, jos tavoitteena on saada hyvä auto entistä parempaan hintaan. CarVerticalin tuoreen tutkimuksen mukaan auton ostamisen ajoittaminen hiljaisimpiin kuukausiin voi tarkoittaa merkittäviä säästöjä.

“Sähkö-Tippa” sai nelivedon – Renault esitteli uuden konseptin 4 E-Techin pohjalta

Tipparellun lempinimen pienen bensankulutuksensa ansiosta aikoinaan saanut Renault 4 palasi markkinoille täyssähköautona, joka toimii melkoisen hypen aiheuttaneen 5 E-Techin crossover-henkisenä sisarmallina. Maastotyyli vaatisi vielä nelivedon, josta Renault antoi nyt esimakua.

Seuraavasta VW Golf GTI:stä tulee täyssähköauto – tulokasta kuvaillaan hirviöksi

Ikoniseen maineeseen kohonnut Volkswagen Golf GTI viettää ensi vuonna 50-vuotissyntymäpäiväänsä. Merkkipaalun kunniaksi VW esittelee vielä tämän vuoden puolella erityisen juhlamallin nykyisen bensakoneisen GTI:n pohjalta, mutta tämänkin auton tulevaisuus on täyssähköinen.

Niin tyylikäs, että tekisi mieli loukkaantua

Tämän vuoden Hot Rod & Rock Show:n autokalustoon liittyi myös 60-luvun amerikkalainen hyötyajoneuvo. Kyseessä on aito vuosimallin 1963 Cadillacin ambulanssikonversio.

Tyyliniekan uusimmat