Tuntuuko Audi RS Q8 liian tavanomaiselta tai hitaalta – Mansory korjaa tämän ongelman

Nelisen vuotta sitten esitelty Audi RS Q8 edustaa edelleen Ingolstadtin rinkulamerkin SUV-malliston ehdotonta huippua. Villeistä luomuksistaan tunnettu saksalainen tuning-paja Mansory toi jo vuonna 2020 julkisuuteen oman tulkintansa auton pohjalta, ja nyt on seuraavan version vuoro.

Nyt lanseerattu RS Q8 edustaa Mansorylle tuttua tyyliä, jossa enemmän on enemmän. Tuunatun sportti-SUV:n ulkoväriksi on valittu melko tumma vihreä, joka saa kontrastia kirkkaankeltaisista koristeista. Keltaisia tehosteita löytyy esimerkiksi peilinkoteloista, sivuhelmoista, vanteiden reunoista sekä jarrusatuloista, ja lisäksi koko auton yli pituussuunnassa kulkee taatusti erottuva keltainen raita.

Kuva: Mansory

Audiin on luonnollisesti asennettu myös Mansoryn oma korisarja, joka pitää sisällään esimerkiksi hiilikuituisen etusplitterin ilmanohjaimineen, Lamborghini Uruksen mieleen tuovat etupuskurin ilmanottoaukkojen ritilät, ilmanpoistoaukoilla varustetun hiilikuituisen konepellin, kattospoilerin sekä neljää kulmikasta pakoputkenpäätä reunustavan brutaalin oloisen diffuusorin.

Kuva: Mansory

Hiilikuitukoristeita löytyy myös sisustasta riittämiin, ja lisäksi sisätiloja on höystetty ulkokuoren kaltaisilla keltaisilla tehosteilla. Käynnistysnappi on kaiken kukkuraksi sovitettu varsin yksilölliseen paikkaan, eli RS Q8:n sisäkattoon. Napin painalluskin johtaa hieman erilaiseen kokemukseen kuin ”perusmallisessa” RS Q8:ssa, koska Mansory on luonnollisesti peukaloinut myös katumaasturin tekniikkaa.

Kuva: Mansory

Audin nelilitrainen tuplaturbokasi tuottaa tehtaan jäljiltä tasan 600 hevosvoimaa, mutta Mansory on saanut uuden moottorinohjaussoftan avulla houkuteltua myllystä 780 heppaa. Maksimivääntö on puolestaan kasvanut 800 newtonmetristä tasan 1000 newtoniin. Softan lisäksi Mansory on asentanut autoon sporttiputkiston, jonka murinaa kelpaa kuunnella kiihdytettäessä 3,3 sekunnissa nollasta sataan. Lisäksi huippunopeus on noussut peräti 320 km/h:n lukemaan, joten Mansoryn luomuksen suorituskyky painii samassa sarjassa esimerkiksi Ferrari Purosanguen kanssa.

Kuva: Mansory
Kuva: Mansory
LähdeCarscoops

JÄTÄ VASTAUS

Kirjoita kommenttisi!
Kirjoita nimesi tähän

Aihepiirin uusimmat

Keksitkö mikä sähköauto piilee näiden kuorien alla – uutuusmerkin nimi on lainattu historialliselta F1-kilpatallilta

Nimi Vanwall ei hyvin todennäköisesti sano suurimalle osalle ihmisistä yhtään mitään, mutta pitkän autohistorian lukeneet tietävät että brittiläinen Vanwall-talli voitti Formula 1:n valmistajien mestaruuden vuonna 1958. Nyt markkinoille tulee uusi Vanwall, jolla ei ole kuitenkaan nimeä lukuun ottamatta mitään tekemistä historiallisen kilpatallin kanssa.

Historia toistaa itseään – Ford haastaa jälleen Ferrarin Le Mansin kokonaiskilpailun voitosta

Reilun viiden vuoden takainen Le Mans 66 -leffa kertoi, kuinka amerikkalainen Ford onnistui vuodesta 1966 lähtien lopettamaan Ferrarin dominoinnin Le Mansin 24 tunnin kilpailussa. Historia toistaa nyt itseään, koska Ford aikoo jälleen tavoitella kokonaiskilpailun voittoa legendaarisella Sarthen radalla.

VW julkaisi ensimmäisen tiiserikuvan halvimmasta sähköautostaan – ID.Onen tuotantoversion hinta jää 20 000 euroon

Volkswagenilla ei ole enää ollut tarjota edullista pientä sähköautoa, kun e-Up poistui tuotannosta muutama vuosi sitten. Tähän markkinarakoon isketään tulevaisuudessa ID-perheen pienimmällä jäsenellä, josta julkaistiin nyt ensimmäinen tiiserikuva.

Volvo esittelee viisi uutta mallia tämän vuoden aikana – EX60 tulee puolestaan vuonna 2026

Volvo teki viime vuonna myyntiennätyksen 763 389 kaupaksi saadun auton myötä haastavasta markkinatilanteesta huolimatta. Tänä vuonna kiinalaisomisteinen ruotsalaisbrändi lanseeraa viisi uutta mallia, ja myös vuodelle 2026 on luvassa samat viisi uutuutta.

Tyyliniekan uusimmat