Tuntuuko Audi RS Q8 liian tavanomaiselta tai hitaalta – Mansory korjaa tämän ongelman

Nelisen vuotta sitten esitelty Audi RS Q8 edustaa edelleen Ingolstadtin rinkulamerkin SUV-malliston ehdotonta huippua. Villeistä luomuksistaan tunnettu saksalainen tuning-paja Mansory toi jo vuonna 2020 julkisuuteen oman tulkintansa auton pohjalta, ja nyt on seuraavan version vuoro.

Nyt lanseerattu RS Q8 edustaa Mansorylle tuttua tyyliä, jossa enemmän on enemmän. Tuunatun sportti-SUV:n ulkoväriksi on valittu melko tumma vihreä, joka saa kontrastia kirkkaankeltaisista koristeista. Keltaisia tehosteita löytyy esimerkiksi peilinkoteloista, sivuhelmoista, vanteiden reunoista sekä jarrusatuloista, ja lisäksi koko auton yli pituussuunnassa kulkee taatusti erottuva keltainen raita.

Kuva: Mansory

Audiin on luonnollisesti asennettu myös Mansoryn oma korisarja, joka pitää sisällään esimerkiksi hiilikuituisen etusplitterin ilmanohjaimineen, Lamborghini Uruksen mieleen tuovat etupuskurin ilmanottoaukkojen ritilät, ilmanpoistoaukoilla varustetun hiilikuituisen konepellin, kattospoilerin sekä neljää kulmikasta pakoputkenpäätä reunustavan brutaalin oloisen diffuusorin.

Kuva: Mansory

Hiilikuitukoristeita löytyy myös sisustasta riittämiin, ja lisäksi sisätiloja on höystetty ulkokuoren kaltaisilla keltaisilla tehosteilla. Käynnistysnappi on kaiken kukkuraksi sovitettu varsin yksilölliseen paikkaan, eli RS Q8:n sisäkattoon. Napin painalluskin johtaa hieman erilaiseen kokemukseen kuin ”perusmallisessa” RS Q8:ssa, koska Mansory on luonnollisesti peukaloinut myös katumaasturin tekniikkaa.

Kuva: Mansory

Audin nelilitrainen tuplaturbokasi tuottaa tehtaan jäljiltä tasan 600 hevosvoimaa, mutta Mansory on saanut uuden moottorinohjaussoftan avulla houkuteltua myllystä 780 heppaa. Maksimivääntö on puolestaan kasvanut 800 newtonmetristä tasan 1000 newtoniin. Softan lisäksi Mansory on asentanut autoon sporttiputkiston, jonka murinaa kelpaa kuunnella kiihdytettäessä 3,3 sekunnissa nollasta sataan. Lisäksi huippunopeus on noussut peräti 320 km/h:n lukemaan, joten Mansoryn luomuksen suorituskyky painii samassa sarjassa esimerkiksi Ferrari Purosanguen kanssa.

Kuva: Mansory
Kuva: Mansory
LähdeCarscoops

JÄTÄ VASTAUS

Kirjoita kommenttisi!
Kirjoita nimesi tähän

Aihepiirin uusimmat

Elviskin kääntyisi jo haudassaan – Love me Tenderin mukaan nimetystä retro-roadsterista on tyyli kaukana

Elvis Presleyllä oli armeija-aikoinaan Saksassa käytössään BMW 507 Roadster, jonka hän vei mukanaan Amerikkaan. Nykyään BMW:n omiin kokoelmiin kuuluva yksilö on innoittanut Saksan Grosselfingenissä toimivan Estella-Fahrzeugtechnik-nimisen firman tekemään modernin tulkinnan samasta aiheesta.

E46-sukupolven BMW M3:n hinnat ovat kovassa nousussa – vuoden 2004 yksilöstä on tarjottu jo reilusti enemmän kuin uudesta M4:stä

E46 M3:n hinnat ovat olleet vahvasti nousujohteisia jo muutaman vuoden ajan. Syitä voidaan hakea nostalgiannälän lisäksi siitä, että kyseistä M3:a pidetään baijerilaismerkin Motorsport-divisioonan yli 50-vuotisen historian yhtenä onnistuneimmista tuotteista.

Mercedes-AMG esitteli Monacossa F1-henkisen erikoismallin – SL:n pohjalta tehtyä Mythos PureSpeediä tehdään vain 250 kappaletta

Monet eksklusiiviset automerkit ovat esitelleet viime vuosina pienenpieninä sarjoina valmistettuja Speedster-tyylisiä erikoismalleja, jotka päätyvät useimmiten pölyttymään keräilijöiden talleihin. Nyt tähän joukkoon liittyy myös Mercedes-AMG.

Fisker lopetti tienvarsipalvelun ja jätti autonomistajat oman onnensa nojaan

Yhdysvaltalaisen Fisker Ocean sähköauton ostaneet eivät enää voi käyttää ostohetkellä luvattua kuuden vuoden tai 60 000 mailin tiepalvelua.

Tyyliniekan uusimmat