Nelisen vuotta sitten esitelty Audi RS Q8 edustaa edelleen Ingolstadtin rinkulamerkin SUV-malliston ehdotonta huippua. Villeistä luomuksistaan tunnettu saksalainen tuning-paja Mansory toi jo vuonna 2020 julkisuuteen oman tulkintansa auton pohjalta, ja nyt on seuraavan version vuoro.
Nyt lanseerattu RS Q8 edustaa Mansorylle tuttua tyyliä, jossa enemmän on enemmän. Tuunatun sportti-SUV:n ulkoväriksi on valittu melko tumma vihreä, joka saa kontrastia kirkkaankeltaisista koristeista. Keltaisia tehosteita löytyy esimerkiksi peilinkoteloista, sivuhelmoista, vanteiden reunoista sekä jarrusatuloista, ja lisäksi koko auton yli pituussuunnassa kulkee taatusti erottuva keltainen raita.

Audiin on luonnollisesti asennettu myös Mansoryn oma korisarja, joka pitää sisällään esimerkiksi hiilikuituisen etusplitterin ilmanohjaimineen, Lamborghini Uruksen mieleen tuovat etupuskurin ilmanottoaukkojen ritilät, ilmanpoistoaukoilla varustetun hiilikuituisen konepellin, kattospoilerin sekä neljää kulmikasta pakoputkenpäätä reunustavan brutaalin oloisen diffuusorin.

Hiilikuitukoristeita löytyy myös sisustasta riittämiin, ja lisäksi sisätiloja on höystetty ulkokuoren kaltaisilla keltaisilla tehosteilla. Käynnistysnappi on kaiken kukkuraksi sovitettu varsin yksilölliseen paikkaan, eli RS Q8:n sisäkattoon. Napin painalluskin johtaa hieman erilaiseen kokemukseen kuin ”perusmallisessa” RS Q8:ssa, koska Mansory on luonnollisesti peukaloinut myös katumaasturin tekniikkaa.

Audin nelilitrainen tuplaturbokasi tuottaa tehtaan jäljiltä tasan 600 hevosvoimaa, mutta Mansory on saanut uuden moottorinohjaussoftan avulla houkuteltua myllystä 780 heppaa. Maksimivääntö on puolestaan kasvanut 800 newtonmetristä tasan 1000 newtoniin. Softan lisäksi Mansory on asentanut autoon sporttiputkiston, jonka murinaa kelpaa kuunnella kiihdytettäessä 3,3 sekunnissa nollasta sataan. Lisäksi huippunopeus on noussut peräti 320 km/h:n lukemaan, joten Mansoryn luomuksen suorituskyky painii samassa sarjassa esimerkiksi Ferrari Purosanguen kanssa.

