Sähköautojakin tuunataan, mutta ainakin tähän asti virityspajat ovat tyytyneet lähinnä ulkokuoren muokkaukseen. Tällaisen tuning-paketin saa pian myös Fordin upouuteen sähkö-Mustangiin.
Mach-E-lisänimellä tunnettu täyssähköinen poni on saanut kovimpien Mustang-fanien niskakarvat pystyyn, koska viisiovisella ja täysin äänettömästi kulkevalla crossoverilla ei ole mitään tekemistä aitojen veekasikoneisten muskeliautojen kanssa. Mach-E:ssä on kuitenkin hyödynnetty monia perinteisten Mustangien muotoilupiirteitä crossoveriin sovitettuna, ja lopputulosta voi kutsua tämän luokan autoksi jopa sporttisen oloiseksi.
Sähköautostatus näkyy kuitenkin esimerkiksi umpinaisessa maskissa ja muissa mahdollisimman pienen ilmanvastuksen ehdoilla tehdyissä yksityiskohdissa. Mach-E:stä puuttuu perinteisten Mustangien äijämäinen räyhäkkyys, missä brittiläinen tuning-paja on nähnyt oivan liikeidean. Motion R Design -niminen firma on tähän asti keskittynyt lähinnä Transitien ja Ranger-pick-upien korisarjoihin sekä sisustapäivityksiin, mutta nyt se julkaisi ensimmäiset kuvat paljon vakiota brutaalimman näköisestä Mach-E:stä.
Sinisen ovaalin uunituore sähköauto saa Motion R Designin käsittelyssä kattavan korisarjan, joka tekee Mach-E:stä paljon vakiota muhkeamman oloisen ilmestyksen. Reseptiin kuuluvat lokasuojien hiilikuituiset levityspalikat, uudet sivuhelmat ja tuoreet puskurit sekä eteen että taakse. Takapuskurin alle on sovitettu myös diffuusori, mutta pakoputkenpäitä sähköautosta on luonnollisesti turha etsiä.
Suosittelemme
Urheilullista tyyliä on haettu myös takaluukun kulman spoilerilla sekä uudella maskilla, joka tuo sähkö-crossoverin naamailmeen lähemmäksi perinteisiä polttomoottoriautoja. Lokasuojanlevitykset, sivuhelmat ja diffuusorin sisältävän widebody-korisarjan saa joko perinteisellä tai taotun näköisellä hiilikuituviimeistelyllä.
Luonnollisesti myös vanteet ovat vakiota isommat, ja alustaa on laskettu tuntuvasti. Aiemminkin sisustapäivityksiä tehnyt Motion R Design ei jätä Mach-E:nkään sisustaa entiselleen, mutta siitä ei ole julkaistu vielä kuvia. Muutosten listalle kuuluvat ainakin täysi nappanahkaverhoilu, alareunastaan litistetty hiilikuituratti sekä samasta materiaalista tehdyt oviverhoilut.
Sähkötekniikka jäänee ennalleen tämänkin tuningin kohdalla, mutta ainakaan tehokkaimmassa versiossa viritystarvetta ei juuri olekaan. GT Performance Editionissa on nimittäin peräti 487 hevosvoiman huipputeho ja 860 newtonmetrin maksimivääntö, jotka lennättävät sähkö-crossoverin hieman yli 3,5 sekunnissa nollasta sataan.