Toyotan taskuraketista esiteltiin vieläkin kuumempi versio – GRMN Yarista valmistetaan vain 500 kappaletta Japanin markkinoille

Toyota julkaisi jo pari päivää sitten tiiserikuvan Tokyo Auto Show’ssa esiteltävästä erikoismallista GR Yariksen pohjalta. Euroopassa GRMN Yaris -nimen saaneesta taskuraketista saadaan kuitenkin vain haaveilla.

Auto on nimittäin tarkoitettu vain Japanin kotimarkkinoille, ja sielläkin valmistusmäärä rajataan ainoastaan 500 yksilöön. ”Tavalliseen” GR Yarikseen verrattuna monia päivityksiä saanutta hot hatchia voi höystää joko Circuit Packagella tai Rally Packagella, ja ne molemmat tuovat mukanaan jonkin verran painonsäästöä. Kaikissa GRMN Yariksissa on vakioautoa tiheämmillä välityksillä varustettu kuusivaihteinen manuaali. Lisäksi takapenkistä on luovuttu kokonaan massan keventämisen nimissä, ja samaa tarkoitusta palvelevat myös Circuit ja Rally Packagen hiilikuituinen konepelti.

GRMN Yariksen koriin on lisätty 545 pistehitsauskohtaa jäykkyyden nimissä. Lisäksi vakiomallin etuistuimet on korvattu Recaron kuppipenkeillä. Kulusta vastaa edelleen 1,6-litrainen kolmipyttyinen turbokone, joka tuottaa Japanin versiossa 272 hevosvoimaa ja 390 newtonmetriä. Vääntö on siis kasvanut jonkin verran GR Yariksen sikäläisen perusmallin 370 newtonin lukemaan verrattuna. Lisäksi vakiomallin Torsen-tyyppiset ratkaisut on korvattu mekaanisilla lukoilla niin edessä kuin takanakin.

Circuit Package tuo mukanaan BBS:n räätälintyönä tekemät 18-tuumaiset vanteet, isommat jarrut, Bilsteinin säädettävät iskunvaimentimet, hiilikuituisen takasiiven, sivuhelmojen lisäpalikat ja etupuskurin alle lisätyn lipan. Toyotan mukaan auto on 20 kiloa GR Yariksen perusmallia kevyempi. Circuit Packageen saa myös matan teräksen sävyisen maalin, joka päätyy vain 50 autoon.

Suosittelemme

Rally Packagessa on puolestaan Toyotan omaa käsialaa olevat uudet iskunvaimentimet sekä kallistuksenvaimentimet, pohjapanssari ja turvakaaret. Tämän version kerrotaan olevan 30 kiloa kevyempi kuin normaali GR Yaris.  GRMN Yariksen hinnat alkavat Japanissa 7 317 000 jenistä, eli noin 56 000 eurosta. Circuit Packagesta täytyy puolestaan pulittaa meidän valuutassamme vajaat 65 000 euroa ja Rally Packagesta noin 64 000 euroa, mutta vain 500 yksilön valmistusmäärän vuoksi osto-oikeudet arvotaan.

LähdeCarscoops

1 KOMMENTTI

  1. Mitähän tämä mekaaninen lukko tarkoittaa näissä? Aika mekaaninen on torsenkin ja tuskin tähän on haluttu 100% maasturi lukkoa akselille kuitenkaan.

JÄTÄ VASTAUS

Kirjoita kommenttisi!
Kirjoita nimesi tähän

Aihepiirin uusimmat

Brabus esitteli todellisen tehohybridin – Mercedes-AMG S 63:n viritetyssä versiossa on 930 heppaa ja rutkasti luksusta

Hybriditekniikalla ladatussa Mercedes-AMG S 63 E Performancessa on jo tehtaan jäljiltä nelilitraisen tuplaturbokasin ja sähkömoottorin yhteispelin ansiosta mukavat 802 hevosvoimaa. Tähtimerkin hovivirittäjä Brabus pistää kuitenkin vielä paremmaksi reilun 100 hepan verran.

Cybertruckin mainostettu luodinkestävyys joutuu testiin YouTube-videolla

Jos jotain väitetään luodinkestäväksi, niin tottahan toki amerikkalaiset kaivavat aseensa esille.

Opelilta tulee uusia katumaastureita – myös Frontera-mallinimi tekee paluun

Opelin mallistoon kuului 1990-luvulla Frontera-niminen maasturi, joka oli omaa sukua Isuzu. Nyt mallinimi tekee comebackin uuden katumaasturin perässä.

Korealaisesta kylmän sään kestävästä akusta odotetaan vastausta sähköautoilun talvimurheisiin

SK On -niminen korealaisfirma on suunnitellut kylmää kestäviä akkuja, jotka eivät menettäisi entiseen tapaan lataustaan.

Tyyliniekan uusimmat