Tässä Volkkarissa on tarpeeksi tehoa ja moottoreita – jenkkien rakentamassa kolmoskoppaisessa Golfissa on kaksi turbo-VR6:ta ja 1600 hepan yhteisteho

Olemme kertoneet aiemminkin tuunatuista VW Golfeista, joiden teholukemat ovat parhaimmillaan nousseet tuhannen hevosvoiman paremmalle puolelle. Niistä nopeimmissa on ollut neliveto avittamassa ripeitä poistumisia viivalta, mutta voima on saatu sentään vain yhdestä moottorista. Nyt nettiin putkahti kuitenkin vieläkin erikoisempi kolmoskorinen Golf, jossa käytetään peräti kahta moottoria.

Jenkkien rakentamassa luomuksessa hyödynnetään kolmoskoppaisen Golfin alkuperäisen huippuversion tavoin kuusipyttyistä VR6-konetta, mutta tässä autossa niitä on yksi molemmilla akseleilla. Lisäksi myllyt on turboahdettu, ja niiden yhteisteho on parhaimmillaan 1600 hevosvoiman luokkaa. Potkua on siis enemmän kuin esimerkiksi maailman nopeimpiin hyperautoihin kuuluvassa Bugatti Chrironissa, ja kaiken järjen mukaan Golf myös painaa huomattavasti Bugattia vähemmän.

Kahden moottorin mukanaan tuoma neliveto ei ole ainoa vaihtoehto, vaan moottoreita voi käyttää myös erikseen. Niinpä kunnon burnoutit onnistuvat sekä etu- että takarenkaiden voimin. Ulkoapäin Volkkari näyttää vielä suhteellisen vakiolta, mutta levitetyt lokasuojat ja perässä komeileva jarruvarjo juoruavat menohaluista. Pyöränkaaret täyttyvät tehokkaasti leveistä kiihdytysslickseistä, ja sisustaakin on muokattu kiihdytyskäytön ehdoilla.


Näillä voimavaroilla kunnon turvakaaret ovat jo pakollinen varuste, ja kuski pysyy tukevasti paikoillaan kuppipenkin ansiosta. Auton teholukema on kahden vakiokuntoisen Lamborghini Aventadorin luokkaa, joten kyyti kiihdytyssuoralla on melkoista. Varttimaili on parhaimmillaan sujunut noin yhdeksässä sekunnissa, ja puolen mailin kiihdytyksen loppunopeudeksi on mitattu muikeat 295 km/h.

Katso oheiselta videolta, kuinka hieman tavallista ripeämpi kansanauto irtoaa viivalta kahden turbo-VR6:n voimin:

LähdeCarscoops
Turo Leppänen
Turo Leppänen on ansioitunut autotoimittajamme, jonka pintaa syvemmälle meneviä kirjoituksia olemme saaneet lukea aiemmin Jokamies-verkkolehdessä ja muissa tunnetuissa alan julkaisuissa. Vapaa-ajalla Turo pitää huolta perheestään, yli tuhannen pienoisauton kokoelmastaan, sekä avokattoisesta saksalaisvalmisteisesta harrasteautostaan.

Videot

Uusimmat

James Bondin Aston Martin DB5:ia saa jälleen suoraan tehtaalta – uutta klassikkoa ei pysty kuitenkaan rekisteröimään kadulle

Aston Martinin tunnetuin malli lienee klassinen DB5, joka debytoi vuoden 1964 Goldfingerissä James Bondin menopelinä. Britti-GT:n valmistus päättyi vuonna...

Tämän Volvon selviytymisen salaisuus: Manuaalivaihteisto ja väärä väri.

Toisin kuin Suomessa, Pohjois-Amerikassa Volvo on aina ollut vaihtoehtoauto. Rapakon takana Volvon farkut ovat edelleen tunnetuimpia pitkäkattoja. Siitä lähtien kun...

Tämä auto jatkaa yli 50-vuotisia perinteitä uusin eväin – Mersun E-luokan coupé ja cabriolet saivat faceliftin

Mercedeksen keskiluokan coupé astui näyttämölle ensimmäistä kertaa jo vuonna 1969, kun W114-mallisarjan kaksiovinen versio esiteltiin. Tällä hetkellä tarjolla on...

Tässä on uusi Nivus – VW:n pieni coupé-crossover tulee myöhemmin Eurooppaankin

Volkswagen toi viime vuonna markkinoille Polon pohjalta tehdyn T-Crossin täydentämään saksalaisvalmistajan T-kirjaimella alkavien katumaasturien mallistoa. Nyt T-Cross saa kunnian...

Nissanin sporttilegenda saa jatkoa – tässä ovat ensimmäiset tiiserikuvat uudesta Z-urheiluautosta

Nissan osui varsinaiseen kultasuoneen varsinkin Amerikan markkinoilla, kun se lanseerasi vuonna 1969 epäluotettavat brittisportit haastaneen 240Z:n. Japanilaismerkin Z-urheiluautojen tarina...

Suosittelemme

Tänään ranteessa: Bell & Ross BR 03-92 Diver Black Matte

Ranskalainen Bell & Ross on osoittanut viime vuosien aikana kuuluvansa markkinoiden kiinnostavimpiin kellonvalmistajiin, joka...

Esittelyssä maailmanmatkaajan kello: Citizen Satellite Wave GPS Eco-Drive

Kellovalmistaja Citizenin historia alkoi jo vuonna 1918, kun Shokosha Watch Research Institute -kellotehdas perustettiin...