Tässä Volkkarissa on tarpeeksi tehoa ja moottoreita – jenkkien rakentamassa kolmoskoppaisessa Golfissa on kaksi turbo-VR6:ta ja 1600 hepan yhteisteho

Olemme kertoneet aiemminkin tuunatuista VW Golfeista, joiden teholukemat ovat parhaimmillaan nousseet tuhannen hevosvoiman paremmalle puolelle. Niistä nopeimmissa on ollut neliveto avittamassa ripeitä poistumisia viivalta, mutta voima on saatu sentään vain yhdestä moottorista. Nyt nettiin putkahti kuitenkin vieläkin erikoisempi kolmoskorinen Golf, jossa käytetään peräti kahta moottoria.

Jenkkien rakentamassa luomuksessa hyödynnetään kolmoskoppaisen Golfin alkuperäisen huippuversion tavoin kuusipyttyistä VR6-konetta, mutta tässä autossa niitä on yksi molemmilla akseleilla. Lisäksi myllyt on turboahdettu, ja niiden yhteisteho on parhaimmillaan 1600 hevosvoiman luokkaa. Potkua on siis enemmän kuin esimerkiksi maailman nopeimpiin hyperautoihin kuuluvassa Bugatti Chrironissa, ja kaiken järjen mukaan Golf myös painaa huomattavasti Bugattia vähemmän.

-- MAINOS --

Kahden moottorin mukanaan tuoma neliveto ei ole ainoa vaihtoehto, vaan moottoreita voi käyttää myös erikseen. Niinpä kunnon burnoutit onnistuvat sekä etu- että takarenkaiden voimin. Ulkoapäin Volkkari näyttää vielä suhteellisen vakiolta, mutta levitetyt lokasuojat ja perässä komeileva jarruvarjo juoruavat menohaluista. Pyöränkaaret täyttyvät tehokkaasti leveistä kiihdytysslickseistä, ja sisustaakin on muokattu kiihdytyskäytön ehdoilla.

Näillä voimavaroilla kunnon turvakaaret ovat jo pakollinen varuste, ja kuski pysyy tukevasti paikoillaan kuppipenkin ansiosta. Auton teholukema on kahden vakiokuntoisen Lamborghini Aventadorin luokkaa, joten kyyti kiihdytyssuoralla on melkoista. Varttimaili on parhaimmillaan sujunut noin yhdeksässä sekunnissa, ja puolen mailin kiihdytyksen loppunopeudeksi on mitattu muikeat 295 km/h.

Katso oheiselta videolta, kuinka hieman tavallista ripeämpi kansanauto irtoaa viivalta kahden turbo-VR6:n voimin:

-- MAINOS --




LähdeCarscoops
Turo Leppänen
Turo Leppänen on ansioitunut autotoimittajamme, jonka pintaa syvemmälle meneviä kirjoituksia olemme saaneet lukea aiemmin Jokamies-verkkolehdessä ja muissa tunnetuissa alan julkaisuissa. Vapaa-ajalla Turo pitää huolta perheestään, yli tuhannen pienoisauton kokoelmastaan, sekä avokattoisesta saksalaisvalmisteisesta harrasteautostaan.

Uusimmat

1980-luvun eurotyyliä moderniin Toyotaan – kantikkaan Proboxin nokka on kuin vanhasta VW Golfista

Oletteko koskaan kuulleet autosta nimeltä Toyota Probox? Emme olleet mekään ennen tämän jutun kirjoittamista, mutta tämän niminen farmarin ja...

Fordin täyssähköinen Mustang Mach-E ryminällä crossover SUV -markkinoille

Ensimmäinen eurooppalainen täyssähköinen Ford Mustang Mach-E -erä saapui Norjaan marraskuussa 2020. Autot toimitettiin aluksi jälleenmyyjille koeajettaviksi. Toimitusten kerrottiin tuolloin...

Jeepin pick-up tulee vihdoin myyntiin Euroopassakin – Gladiatoria vauhdittaa kolmilitrainen diesel

Jeepin pick-up Gladiator esiteltiin Atlantin toisella puolella jo yli kaksi vuotta sitten, mutta eurooppalaiset ovat jääneet tähän asti lehdellä...

Porschen pikku-roadster jäi vain haaveeksi – 55One olisi tuonut James Deanin 550 Spyderin nykyaikaan

Porsche 550 Spyder on yksi saksalaisvalmistajan legendaarisimpia malleja, koska James Dean koki sen ratissa matkansa pään vuonna 1955. Pieni...

Hyundailtakin on tulossa kuuma crossover – Kona N tarjoaa turbovoimaa perinteistä hot hatchia korkeammassa korissa

Moni ei olisi takavuosina uskonut, että yksi GTI-luokan hauskimmista autoista voi tulla Hyundailta. Nykyinen i30 N on kuitenkin onnistunut...

Suosittelemme

Tänään ranteessa: Bell & Ross BR 03-92 Diver Black Matte

Ranskalainen Bell & Ross on osoittanut viime vuosien aikana kuuluvansa markkinoiden kiinnostavimpiin kellonvalmistajiin, joka...

Esittelyssä maailmanmatkaajan kello: Citizen Satellite Wave GPS Eco-Drive

Kellovalmistaja Citizenin historia alkoi jo vuonna 1918, kun Shokosha Watch Research Institute -kellotehdas perustettiin...
Tilaa Tyyliniekan uutiskirjeLähetämme sinulle koosteen uusimmista julkaisuistamme maanantaisin, keskiviikkoisin ja perjantaisin.

Lähetämme sinulle koosteen uusimmista julkaisuistamme maanantaisin, keskiviikkoisin ja perjantaisin. Tietojasi emme luovuta eteenpäin.