Tässä sedanissa riittää potkua – G-Power houkuttelee BMW M5 CS:stä parhaimmillaan 900 heppaa

BMW:n M-mallit ovat jo tehtaan jäljiltä tehokkaita, mutta saksalaisen G-Powerin käsittelyn jälkeen niidenkin voimavarat ovat aivan eri lukemissa. Nyt G-Power otti kynsiinsä M5:n CS-huippuversion.

Se on faceliftin jälkeisen M5-malliston kevyin, tehokkain ja kallein versio, ja viisipaikkaisuuskin on enää muisto takaosastolta löytyvän kahden kuppipenkin myötä. Vakiona M5 CS:n 4,4-litraisesta tuplaturbokasista kirnutaan 636 hevosvoimaa ja 750 newtonmetriä, jotka välitetään kahdeksanpykäläisen automaatin kautta takapainotteiselle M xDrive -nelivedolle tai haluttaessa pelkille takapyörille.

Auto on saatu vakionakin kiihtymään nollasta sataan alle kolmessa sekunnissa, joten aivan välttämätöntä tarvetta tuningille ei olisi. G-Powerille vakioauto on kuitenkin pelkkä lähtökohta, ja niinpä jo lähtötasoa edustava GP-700-paketti nostaa lukemat tasan 700 heppaan ja 850 newtoniin pelkän softavirityksen myötä. GP-740 tuo mukanaan vielä Deeptone-nimisen putkiston, jolloin voimavarat kirjataan jo 740 hevosvoiman ja 900 newtonmetrin lukemiin. Kun reseptiin lisätään vielä uudet downpipet, käsillä on 780-heppainen ja 950 newtonia tarjoava GP-780.

Kuvissa esiintyvä GP-820 saa vielä muutamia mekaanisia muutoksia, jolloin potkua riittää 820 hevosvoiman ja tasan 1000 newtonin verran. Lippulaivana toimiva GP-900 pistää vielä paremmaksi 900 hepan ja 1050 newtonmetrin voimin. Tällöin myös turbot päivitetään sporttimallisten downpipejen ja Deeptone-putkiston asennuksen ohella. Superautoja aamupalakseen syövä sedan pidetään haluttaessa ulkoisesti lähes vakiona. Kuvien autot ovat saaneet ainoastaan 21-tuumaiset takovanteet ja 100-milliset putkenpäät, joita tarjotaan joko hiilikuituviimeistelyllä tai taotulla hiilikuitupinnalla.

Suosittelemme

Lisää näyttävyyttä saa, jos autoon hankkii GP-Ventury-nimisen rei’itetyn hiilikuitukonepellin tai GP-Dynamiciksi kutsutun hiilikuituisen takasiiven. Saksassa pelkkä GP-700-tason softaviritys kustantaa noin 2500 euroa, mutta GP-820:stä kaikkine modauksineen täytyy pulittaa jo yli 23 000 euroa. GP-900:n hinta on vieläkin enemmän, mutta sitä ei vielä löydy G-Powerin nettisivujen konfiguraattorista.

LähdeCarscoops

Lue lisää