Tässä on pienoismallien Rolls-Royce – 1:8-kokoisen Cullinanin hinnat alkavat reilusta 15 000 eurosta

Rolls-Royce laajensi mallistoaan muutama vuosi sitten Cullinaniksi nimetyllä katumaasturilla. Siitä täytyy pulittaa verottomanakin yli 300 000 euroa, eli kyseessä ei ole todellakaan mikään jokapojan SUV.

Hieman halvemmalla pääsee, kun tyytyy Rolls-Roycen nyt esittelemään pienoismalliin autosta. Edullisuus on tosin tässäkin tapauksessa suhteellista, koska noin 67 sentin pituisen pienoismallin hinnat alkavat 17 100 dollarista, eli noin 15 700 eurosta. Tämä on vasta lähtöhinta 1:8-mittakaavan mallille, johon voi ruksia vielä lisävarusteita oikean auton tapaan. Kaikilla herkuilla ladatun pienois-Cullinanin hinta onkin sitten jo 27 360 taalaa, eli reilut 25 000 euroa.

-- MAINOS --

Ison resiinimallin valmistaja on todennäköisesti maailman hienoimpien pienoismallien taustalla vaikuttava brittispesialisti Amalgam, vaikka Rolls-Royce ei asiaa kerrokaan. Jokainen yksilö valmistetaan oikean auton tyyliin tarkkaan asiakkaan toiveiden mukaisesti. Pienoismalliin tarjotaan yli 1000 yksilöitävissä olevaa komponenttia, ja valmistusprosessi voi viedä jopa 450 työtuntia.

Tämä on kuulemma yli puolet siitä ajasta, jonka oikean Cullinanin tekeminen vaatii. Värikartassa on puolestaan tarjolla noin 40 000 eri sävyä, ja luonnollisesti myös oikeiden autojen erikoissävyjen maalaus onnistuu. Mallit maalataan käsin kyljessä kulkevaa koristeraitaa myöten, ja tietysti myös sisusta on hyvin realistinen. Brodeerattujen niskatukien ja jalopuukoristeiden lisäksi pienoismallissa on mm. valaistut kynnyslistat, ja toki myös ulkovalot toimivat kuin oikeassa autossa.

-- MAINOS --




Konepellin alla piilee puolestaan tarkka pienennös katumaasturin 6,75-litraisesta tuplaturbo-V12:sta. Konepellin ja ovien lisäksi myös takaluukku aukeaa, ja sielläkin kaikki on juuri niin kuin pitääkin. Massiivinen pienoismalli toimitetaan lähes metrin mittaisella jalustalla kuvun alla. 1:8-kokoiseen Cullinaniin pääsee tästä huolimatta käsiksi, koska kuvussa on irrotettava ikkuna-aukko.

-- MAINOS --

Turo Leppänen
Turo Leppänen on ansioitunut autotoimittajamme, jonka pintaa syvemmälle meneviä kirjoituksia olemme saaneet lukea aiemmin Jokamies-verkkolehdessä ja muissa tunnetuissa alan julkaisuissa. Vapaa-ajalla Turo pitää huolta perheestään, yli tuhannen pienoisauton kokoelmastaan, sekä avokattoisesta saksalaisvalmisteisesta harrasteautostaan.

JÄTÄ VASTAUS

Kirjoita kommenttisi!
Kirjoita nimesi tähän

Uusimmat

Audi lähtee mukaan Dakar-aavikkoralliin sähköautolla – suunnitteilla on myös paluu Le Mansiin

Audi on sähköistynyt viime vuosina vauhdilla, mikä on näkynyt rinkulamerkin moottoriurheilutoiminnoissakin. Seuraavaksi vuorossa on legendaarisen Dakar-aavikkorallin valloitus sähkön voimin. Audin...

Muistatko vielä Peugeot 405 T16? Tyylikäs tehosedan 90-luvulta

Uusi 508 PSE (Peugeot Sport Engineered) on jo ehditty julistaa kaikkien aikojen nopeimmaksi Peugeotin katuautoksi. Se ei kuitenkaan ollut...

Lamborghinin viimeiseksi jäänyt etumoottorinen urheiluauto on jo puolen vuosisadan ikäinen – Jarama on nykyään yllättävän aliarvostettu harvinaisuus

Lamborghineista puhuttaessa mieleen tulevat useimmiten villin näköiset keskimoottoriset superautot, mutta maineikas italialaismerkki on tehnyt muunkinlaisia sportteja. Yksi niistä on...

Vertailussa tehokaksikko Tesla Model 3 Performance ja Polestar 2 Performance Pack

Teslan ja Polestarin tehokkaimmat täys-sähkömallit edustavat huippusuorituskykyä, modernia virtaviivaisuutta sekä klassista tyylikkyyttä. Polestar 2 huokuu Volvon historiaa Volvon erilliseksi itsenäiseksi hi-tech...

Virolaiselta kirpputorilta löytyvä DeLorean on melkoinen kirppislöytö

Kirpputorit ovat tunnetusti paikkoja, joista voi tehdä hyviä löytöjä. Yksi löytää harvinaisen muumimukin, toinen vanhan putkiradion ja kolmas Matin...

Suosittelemme

Tänään ranteessa: Bell & Ross BR 03-92 Diver Black Matte

Ranskalainen Bell & Ross on osoittanut viime vuosien aikana kuuluvansa markkinoiden kiinnostavimpiin kellonvalmistajiin, joka...

Esittelyssä maailmanmatkaajan kello: Citizen Satellite Wave GPS Eco-Drive

Kellovalmistaja Citizenin historia alkoi jo vuonna 1918, kun Shokosha Watch Research Institute -kellotehdas perustettiin...
Tilaa Tyyliniekan uutiskirjeLähetämme sinulle koosteen uusimmista julkaisuistamme maanantaisin, keskiviikkoisin ja perjantaisin.

Lähetämme sinulle koosteen uusimmista julkaisuistamme maanantaisin, keskiviikkoisin ja perjantaisin. Tietojasi emme luovuta eteenpäin.