E30-korinen Kolmos-Bemari kuuluu valmistajansa ikonisimpiin malleihin. Auto toimi aikanaan myös ensimmäisen M3:n perustana, ja kisaversiot kamppailivat mm. Saksan DTM-vakioautosarjan kärkisijoista. Toisen sukupolven Kolmonen on ollut myös siviilipuolella suosittu rakentelukohde, koska kevyeen koriin saa suhteellisen helposti sovitettua paljon vakiota tehokkaampia voimanlähteitä.
Rata-ajoon viriteltyjä E30:ia näkee edelleen lähes jokaisena Nürburgringin Touristenfahrten-päivänä, jolloin maailman legendaarisin kilparata on avoinna myös tavallisille sukankuluttajille. Nyt Ringillä bongattiin harmaa kaksiovinen E30, joka näyttää ulospäin suhteellisen vakiolta. Bemaria koristaa tehtaan oma M-Technik-korisarja, ja 18-tuumaiset vanteet on lainattu E39-koppaisesta M5:stä.
Ilmeisesti Norjan kilvissä olevassa autossa on myös turvakaaret takapenkin tilalla, mutta muuten tämä E30 vaikuttaa hyvin hillityltä. Ensivaikutelma johtaa tässä tapauksessa kuitenkin pahasti harhaan, koska auton pellin alla mikään ei muistuta enää vakiosta. Sinne on sovitettu paria sukupolvea uudemmasta E46 M3:sta lainattu 3,2-litrainen suora kuutonen, joka on laitettu täysin uusiksi.
S54B32-koodilla tunnettu kone on saanut monia taottuja osia, ja sen kylkeen on pultattu massiivinen Borg Warnerin turboahdin. Tämän myötä teholukema on kasvanut lähes järjettömälle tasolle, eli 1250 hevosvoimaan. Bemari bongattiin aluksi radalla, jossa sen kuskin oli vielä pakko hillitä kaasujalkaansa auton pitämiseksi kaiteiden välissä.
Suosittelemme
Ratasession jälkeen kuski ei jaksanut enää pidätellä, vaan hän antoi voiman puhua radan pääsuoran, eli Döttinger Höhen viereisellä yleisellä tiellä kuuluisaa bensa-asemaa vastapäätä. E30:lla tehtiin kunnon burnout, jonka tuloksena katuun taisi jäädä mustaa viivaa vähintään sadan metrin verran. Tässä on siis todellinen susi lammasten vaatteissa!