Perinteinen keskiluokan sedan on katoamassa hyvää vauhtia massamerkkien mallivalikoimista. Pappojen suosiksikin haukuttu korimalli on jäänyt pahasti erilaisten katumaastureiden sekä crossovereiden varjoon, ja tämä trendi on vain voimistumassa lähivuosina. Autoteollisuuden ohella vastaavanlainen trendi on nähtävissä myös esimerkiksi peliteollisuudessa. Monelle rakkaaksi harrastukseksi muodostunut vedonlyönti on siirtynyt vähitellen nettiin ja veikkaus mobiili on jo yleisempää kuin perinteinen vedonlyönti. Moderni tyyli ja helppous houkuttelevat. Porrasperiä on toki edelleen tarjolla, mutta suurin osa niistä alkaa olla premium-valmistajien käsialaa.
Sedaneilla on kuitenkin edelleen oma ostajakuntansa erityisesti USA:n, Kiinan ja Venäjän markkinoilla. Suurin osa näistä asiakkaista arvostaa perinteistä kolmen laatikon ulkonäköä ja muutenkin hillittyä tyyliä. Massasta erottuva ulkonäkö ei siis liene toivelistalla kovin korkealla, mutta haluttaessa tylsästä porrasperästä saa tehtyä lähes avaruusaluksen näköisen.
Intian Mumbaissa toimiva Executive Modcar Trendz on päättänyt iskeä tähän markkinarakoon, joka lienee kaikesta päätellen olemassa ainakin firman kotimaassa. Niinpä EMT-lyhennettä käyttävä paja on kehittänyt Nemesikseksi nimetyn luomuksen, jonka tyylikkyydestä voidaan olla montaa mieltä. Se on kuitenkin varmaa, että auto erottuu joukosta.
Pohjana käytetty japanilaismerkin porrasperä on saanut ylleen erilaisia levikkeitä, pullistuksia ja ilmanottoaukkoja, jotka tekevät auton muotoilusta todellisen sekamelskan. Lähtökohdan hillitty design on häivytetty täysin taustalle, ja jopa kattolinjasta on yritetty tehdä alkuperäistä coupé-henkisempi takalasin molemmille puolille lisättyjen palikoiden avulla. Korinosat on kuulemma tehty lasikuituvahvisteisesta muovista, ja niiden meriitiksi voidaan laskea alkuperäisten kiinnityspisteiden hyödyntäminen. Niinpä villin näköisen viritelmän saisi ainakin teoriassa palautettua ennalleen.
Suosittelemme
Autoon saa haluttaessa vielä 3D-hiililkuituteipillä päällystettyjä osia, ledivilkuilla varustetut tuplaksenonvalot, leditakavalot ja 18-tuumaiset vanteet, jotka saavat lähtökohdan viimeistään painumaan unholaan. Jopa nokalla komeileva EMT:n logo on tarvittaessa valaistu, joten vaatimattomuus ei ainakaan kaunista tätä autoa. Kauneudesta ei kuitenkaan muutenkaan kannata puhua tämän hirvityksen kohdalla, jonka ainoa tarkoitus lienee erottua joukosta. Ja sitten se lähtökohta. Nemesiksen pohjana on käytetty V6-koneista Honda Accordia, jonka tekniikka on jätetty täysin ennalleen.