Harvalukuisiin amerikkalaisiin urheiluautoihin lukeutuva Chevrolet Corvette on pitänyt jo vuodesta 1953 kiinni perinteisestä reseptistään, johon kuuluu etumoottori ja kaksipaikkaisuus. Ensi vuonna markkinoille lanseerattava kahdeksannen sukupolven Vette siirtyy vihdoinkin keskimoottoriin, mutta nelipaikkaista perhe-Corvettea ei ole sentään luvassa tulevaisuudessakaan.
Koripajat ovat kuitenkin rakentaneet sellaisia ainakin kolmannen sukupolven Corvetten pohjalta, joka pysyi myynnissä peräti 14 vuoden ajan vuonna 1968 tapahtuneen esittelynsä jälkeen. Auto sai 1970-luvun mittaan aukeavan takalasin, joka paransi jo käytännöllisyyttä huomattavasti ja tarjosi tavaratilaan pääsyn myös ulkokautta. Kalifornian Pasadenassa toiminut California Custom Coach päätti kuitenkin viedä C3-Vetten käytännöllisyyden aivan uudelle tasolle, ja niinpä paja naputteli kasaan pienen erän neliovisia ja -paikkaisia Corvetteja.
1970-luvun lopussa alkaneen projektin tuloksena syntyi kuusi perhe-Vetteä, joista ilmeisesti kaksi on enää jäljellä. Toinen niistä on nyt tarjolla Kalifornian Milpitasissa majaansa pitävässä NBS Auto Showroom -nimisessä liikkeessä varsin suolaiseen hintaan. Vuoden 1980 yksilöstä pyydetään tarkalleen 217 203 dollaria, eli noin 190 000 euroa. Samalla summalla saisi Atlantin toisella puolella melkein kaksi upouutta Corvette ZR1:tä, joka kuuluu myös suorituskyvyltään nykyurheiluautojen ehdottomaan eliittiiin.
ZR-1:n kyytiin ei voi kuitenkaan ottaa kolmea kaveria. California Custom Coach teki luomuksensa kahden tavallisen Corvetten pohjalta, jotka liitettiin sopivasta kohdasta yhteen. Niinpä autossa on irrotettavat kattopalat sekä edessä että takana, ja takapenkkeinä palvelee toinen pari etujakkaroita. Neliovista Vetteä voisi kutsua jopa viisioviseksi, jos avautuva takalasi lasketaan viidenneksi oveksi nykyisten hatchbackien tapaan.
Myynnissä olevalla autolla on ajettu vain reilut 21 000 mailia, ja se on erinomaisessa alkuperäiskunnossa ainakin myyjän mukaan. Vette on sekä sisältä että päältä kirkuvan punainen, ja auton pellin alla murisee nelivaihteiseen automaattiin yhdistetty 5,7-litrainen veekasi. Siitä irtoaa kuitenkin saastelaitteiden vuoksi vain noin 200 heppaa, mikä on melkoisen vähän iskutilavuuteen nähden. Sama auto on ollut ilmeisesti tarjolla eri sivustoilla jo vuodesta 2010 lähtien, jolloin siitä pyydettiin vielä yli 300 000 dollaria. Nähtäväksi jää, millaisella summalla kieltämättä erikoinen yksilö lopulta vaihtaa omistajaa.