Saksalainen tuning-paja iski kyntensä Ford Mustangiin – Wolf Racing valmistaa vain seitsemän kappaleen erän 735-heppaiseksi viritettyjä muskeliautoja

Saksalainen Wolf Racing on virittänyt jo vuosikymmeniä Fordin euromalleja. Viime aikoina se on tarjonnut palikoitaan myös Atlantin toisella puolella valmistettuun Ford Mustangiin, joka on nykyään globaali malli ja yksi Saksan myydyimpiä urheiluautoja. Villihepoa saa Euroopassa myös 2,3-litraisella turbonelosella, mutta viisilitrainen vaparikasi on tietysti ainoa oikea valinta moderniin muskeliautoon.

Siitä irtoaa tehtaan jäljiltä tasan 450 heppaa, mutta Wolf Racingille tämä ei riitä. Niinpä tuning-paja on asentanut pannuun Edelbrockin valmistaman mekaanisen ahtimen, jonka ansiosta huipputeho kirjataan peräti 735 hevosvoiman lukemaan. Vääntöä ahdettu kasi luovuttaa puolestaan massiiviset 880 newtonmetriä.

Virityspaketin saa sekä kuusipykäläisen manuaalin että kymmenvaihteisen automaatin kaveriksi, ja nollasta sataan -kiihdytys vie molemmilla laatikoilla yhtä kauan. Tai ehkä olisi parempi sanoa yhtä vähän, koska satasen nopeus on taulussa tasan neljässä sekunnissa.





Wolf Racing ei tyydy pelkkään moottoriviritykseen, vaan myös alustaan on panostettu. Pitoa kohentaa uusi lukkoperä, ja ajettavuutta on parannettu säädettävän coilover-alustan avulla. Se laskee autoa millin verran ja tekee mutkista entistä nautinnollisempia. Wolf Racingin Mustangin alle asentamat vanteet ovat peräti 21-tuumaiset, ja ne on kietaistu Michelinin Pilot Sporteille.

Kyytiläiset pysyvät tukevasti paikoillaan sporttipenkeissä, ja myös ratti on vaihdettu urheilullisempaan malliin. Sisustaa koristaa lisäksi ”One of 7” -lätkä, joka kertoo Wolf Racingin luomuksen nimen ja valmistusmäärän. Ulkoa auton erottaa massiivisten pyörien lisäksi hiilikuituisesta spoilerilipasta, etulokasuojien logoista ja huomiota herättävästä tarrasarjasta.

Yhden seitsemästä valmistettavasta Mustangista voi Saksassa lunastaa itselleen reilun 94 000 euron summalla. Auton hinta on siis suunnilleen tuplaantunut lähtökohtaan nähden Keski-Euroopan markkinoilla, mutta Wolf Racingillä on tuskin suurempia vaikeuksia löytää ostajia seitsemän viritetyn villihevon erälleen.

- Advertisement -
LähdeCarscoops
Turo Leppänen
Turo Leppänen on ansioitunut autotoimittajamme, jonka pintaa syvemmälle meneviä kirjoituksia olemme saaneet lukea aiemmin Jokamies-verkkolehdessä ja muissa tunnetuissa alan julkaisuissa. Vapaa-ajalla Turo pitää huolta perheestään, yli tuhannen pienoisauton kokoelmastaan, sekä avokattoisesta saksalaisvalmisteisesta harrasteautostaan.

Uusimmat

Jäähyväiset tyylille – Mersu lopettaa S-luokan coupén ja avomallin valmistuksen

Tyylikkäimmistä autoista puhuttaessa isot kaksioviset coupét ja avomallit ovat olleet perinteisesti vahvoilla. Esimerkiksi Mercedeksen valikoimaan tällaisia autoja on kuulunut...

Kian iso katumaasturi siirtyy neljänteen sukupolveensa – uusi Sorento on jyhkeä ilmestys

Sorento-niminen katumaasturi on kuulunut Kian mallistoon jo vuodesta 2002 lähtien. Ensimmäisen sukupolven muodot olivat vielä kuin Mersun M-luokasta kopioidut,...

Jälleen uusi tulokas maailman nopeimpien hyperautojen joukkoon – Czinger 21C aikoo viedä Koenigseggin nimissä olevan ennätyksen

Taistelu hyperautojen herruudesta käy tällä hetkellä kuumempana kuin koskaan. Bugatti ja ruotsalainen Koenigsegg ovat viime vuosina saaneet aivan uusia...

BMW tuo markkinoille uuden sporttidieselin – M340d on 340-heppainen mieto hybridi nelivedolla

Dieseleiden ystävillä ei ole ollut viime aikoina helppoa, kun yhä useampi autonvalmistaja on poistanut koko moottorityypin valikoimastaan. BMW jaksaa...

Tasa-arvon nimissä: Fast and Furious –sarjan spinoff tulossa pelkillä naistähdillä

Julkisuudessa on jo spekuloitu voisiko James Bondin kaltaiset miehiset elokuvaikonit olla tulevaisuudessa naisen esittämiä. Alati etenevän tasa-arvon nimissä paineet...

Suosittelemme

Tänään ranteessa: Bell & Ross BR 03-92 Diver Black Matte

Ranskalainen Bell & Ross on osoittanut viime vuosien aikana kuuluvansa markkinoiden kiinnostavimpiin kellonvalmistajiin, joka...

Klassikkoja ja tuoreita suosikkeja – talvijalkineet moneen tyyliin ja makuun

Tämä talvi on ollut sään puolesta ailahtelevainen. Lumen sijaa taivaalta on tullut useammin vettä....

Esittelyssä maailmanmatkaajan kello: Citizen Satellite Wave GPS Eco-Drive

Kellovalmistaja Citizenin historia alkoi jo vuonna 1918, kun Shokosha Watch Research Institute -kellotehdas perustettiin...