Saksalainen tuning-paja iski kyntensä Ford Mustangiin – Wolf Racing valmistaa vain seitsemän kappaleen erän 735-heppaiseksi viritettyjä muskeliautoja

Saksalainen Wolf Racing on virittänyt jo vuosikymmeniä Fordin euromalleja. Viime aikoina se on tarjonnut palikoitaan myös Atlantin toisella puolella valmistettuun Ford Mustangiin, joka on nykyään globaali malli ja yksi Saksan myydyimpiä urheiluautoja. Villihepoa saa Euroopassa myös 2,3-litraisella turbonelosella, mutta viisilitrainen vaparikasi on tietysti ainoa oikea valinta moderniin muskeliautoon.

Siitä irtoaa tehtaan jäljiltä tasan 450 heppaa, mutta Wolf Racingille tämä ei riitä. Niinpä tuning-paja on asentanut pannuun Edelbrockin valmistaman mekaanisen ahtimen, jonka ansiosta huipputeho kirjataan peräti 735 hevosvoiman lukemaan. Vääntöä ahdettu kasi luovuttaa puolestaan massiiviset 880 newtonmetriä.

-- MAINOS --

Virityspaketin saa sekä kuusipykäläisen manuaalin että kymmenvaihteisen automaatin kaveriksi, ja nollasta sataan -kiihdytys vie molemmilla laatikoilla yhtä kauan. Tai ehkä olisi parempi sanoa yhtä vähän, koska satasen nopeus on taulussa tasan neljässä sekunnissa.

Wolf Racing ei tyydy pelkkään moottoriviritykseen, vaan myös alustaan on panostettu. Pitoa kohentaa uusi lukkoperä, ja ajettavuutta on parannettu säädettävän coilover-alustan avulla. Se laskee autoa millin verran ja tekee mutkista entistä nautinnollisempia. Wolf Racingin Mustangin alle asentamat vanteet ovat peräti 21-tuumaiset, ja ne on kietaistu Michelinin Pilot Sporteille.

-- MAINOS --




Kyytiläiset pysyvät tukevasti paikoillaan sporttipenkeissä, ja myös ratti on vaihdettu urheilullisempaan malliin. Sisustaa koristaa lisäksi ”One of 7” -lätkä, joka kertoo Wolf Racingin luomuksen nimen ja valmistusmäärän. Ulkoa auton erottaa massiivisten pyörien lisäksi hiilikuituisesta spoilerilipasta, etulokasuojien logoista ja huomiota herättävästä tarrasarjasta.

-- MAINOS --

Yhden seitsemästä valmistettavasta Mustangista voi Saksassa lunastaa itselleen reilun 94 000 euron summalla. Auton hinta on siis suunnilleen tuplaantunut lähtökohtaan nähden Keski-Euroopan markkinoilla, mutta Wolf Racingillä on tuskin suurempia vaikeuksia löytää ostajia seitsemän viritetyn villihevon erälleen.

LähdeCarscoops
Turo Leppänen
Turo Leppänen on ansioitunut autotoimittajamme, jonka pintaa syvemmälle meneviä kirjoituksia olemme saaneet lukea aiemmin Jokamies-verkkolehdessä ja muissa tunnetuissa alan julkaisuissa. Vapaa-ajalla Turo pitää huolta perheestään, yli tuhannen pienoisauton kokoelmastaan, sekä avokattoisesta saksalaisvalmisteisesta harrasteautostaan.

Videot

Uusimmat

Jäähyväiset pelkälle bensakoneelle – Ford Mondeota saa jatkossa enää hybridinä tai dieselinä

Ford Mondeo astui takavetoisen Sierran saappaisiin vuonna 1993 modernin poikittaismoottorin ja etuvetotekniikan voimin. Keskiluokan Fordin ura on siis venynyt...

Nyt se on testattu. Onko uusi vai vanha Defender parempi maastossa?

Yksi kaikkien aikojen maastokelpoisimpia autoja on perinteisesti ollut Land Rover Defender, josta tänä vuonna tuotantoon on tullut täysin uudistunut...

Ikä on vain numero – 80-vuotias John Clower ajaa lähes joka päivä Ferrari F40:llään

Vuonna 1987 lanseerattu Ferrari F40 on viimeinen auto, jolle merkin perustaja Enzo Ferrari ehti antaa vielä siunauksensa tuotantoon. F40...

Audin Taycan on kohta täällä – uusi RS e-tron GT toimii Span 24 tunnin kisan johtoautona

Automaailmassa on tiedetty jo pitkään, että Audi on kehittämässä omaa neliovista sähkö-coupéa samalta pohjalta Porsche Taycanin kanssa. Nyt auton...

Erikoinen tarina, miksi tämä vuoden 1980 ykkös-Golf on jäänyt lähes ajamatta

Ikäisekseen tavanomaisessa kunnossa olevia ykkössukupolven Golfeja saa edelleenkin miltei taskurahoilla, joskin ainakin Saksan suunnalla hyväkuntoisten arvo on ollut jo...

Suosittelemme

Tänään ranteessa: Bell & Ross BR 03-92 Diver Black Matte

Ranskalainen Bell & Ross on osoittanut viime vuosien aikana kuuluvansa markkinoiden kiinnostavimpiin kellonvalmistajiin, joka...

Esittelyssä maailmanmatkaajan kello: Citizen Satellite Wave GPS Eco-Drive

Kellovalmistaja Citizenin historia alkoi jo vuonna 1918, kun Shokosha Watch Research Institute -kellotehdas perustettiin...
Tilaa Tyyliniekan uutiskirjeLähetämme sinulle kerran päivässä koosteen uusimmista julkaisuistamme.

Lähetämme sinulle kerran päivässä koosteen uusimmista julkaisuistamme. Tietojasi emme luovuta eteenpäin.