Saksalainen Wolf Racing on virittänyt jo vuosikymmeniä Fordin euromalleja. Viime aikoina se on tarjonnut palikoitaan myös Atlantin toisella puolella valmistettuun Ford Mustangiin, joka on nykyään globaali malli ja yksi Saksan myydyimpiä urheiluautoja. Villihepoa saa Euroopassa myös 2,3-litraisella turbonelosella, mutta viisilitrainen vaparikasi on tietysti ainoa oikea valinta moderniin muskeliautoon.
Siitä irtoaa tehtaan jäljiltä tasan 450 heppaa, mutta Wolf Racingille tämä ei riitä. Niinpä tuning-paja on asentanut pannuun Edelbrockin valmistaman mekaanisen ahtimen, jonka ansiosta huipputeho kirjataan peräti 735 hevosvoiman lukemaan. Vääntöä ahdettu kasi luovuttaa puolestaan massiiviset 880 newtonmetriä.
Virityspaketin saa sekä kuusipykäläisen manuaalin että kymmenvaihteisen automaatin kaveriksi, ja nollasta sataan -kiihdytys vie molemmilla laatikoilla yhtä kauan. Tai ehkä olisi parempi sanoa yhtä vähän, koska satasen nopeus on taulussa tasan neljässä sekunnissa.
Wolf Racing ei tyydy pelkkään moottoriviritykseen, vaan myös alustaan on panostettu. Pitoa kohentaa uusi lukkoperä, ja ajettavuutta on parannettu säädettävän coilover-alustan avulla. Se laskee autoa millin verran ja tekee mutkista entistä nautinnollisempia. Wolf Racingin Mustangin alle asentamat vanteet ovat peräti 21-tuumaiset, ja ne on kietaistu Michelinin Pilot Sporteille.
Suosittelemme
Kyytiläiset pysyvät tukevasti paikoillaan sporttipenkeissä, ja myös ratti on vaihdettu urheilullisempaan malliin. Sisustaa koristaa lisäksi ”One of 7” -lätkä, joka kertoo Wolf Racingin luomuksen nimen ja valmistusmäärän. Ulkoa auton erottaa massiivisten pyörien lisäksi hiilikuituisesta spoilerilipasta, etulokasuojien logoista ja huomiota herättävästä tarrasarjasta.
Yhden seitsemästä valmistettavasta Mustangista voi Saksassa lunastaa itselleen reilun 94 000 euron summalla. Auton hinta on siis suunnilleen tuplaantunut lähtökohtaan nähden Keski-Euroopan markkinoilla, mutta Wolf Racingillä on tuskin suurempia vaikeuksia löytää ostajia seitsemän viritetyn villihevon erälleen.