AC Schnitzer on harrastanut tuningia BMW:n eri mallien parissa jo 35 vuoden ajan. Suurin osa niistä on ollut polttomoottoriautoja, mutta virityspaja on kehittänyt komponentteja myös täyssähköiseen i3:een ja i8-hybridiin.
Nyt joukkoon liittyy 4-sarjan Gran Coupén sähkövastineena toimiva i4. Mm. Tesla Model 3:een haastavaan saksalaisautoon saa AC Schnitzeriltä erilaisia aerodynamiikkaosia, kuten etusplitterin, etupuskurin sivusiivekkeet, kattospoilerin, takaluukun kulmaan tulevan spoilerilipan ja pienemmät siivekkeet takavalojen ulkoreunojen yläpuolelle.
I4:ään tarjotaan myös AC Schnitzerin omaa AC1-vannetta. Viisipuolaisen kiekon saa kahdella eri viimeistelyllä ja joko 19- tai 20-tuumaisena. Toinen vaihtoehto on AC4 Flow Forming -niminen vanne, joka on saatavilla myöskin kiillotetulla alumiinipinnalla tai kokonaan mustana. Tässä vannemallissa tuplapuolat ovat kauempana toisistaan, ja tuumakoko on aina 20.
Kulkuasennon saa puolestaan sporttisemmaksi AC Schnitzerin madallusjousilla, jotka tuovat i4:n 20-25 milliä lähemmäksi tienpintaa. Lisäksi vanteiden taakse voi laittaa spacerit raideväliä leventämään. Sisustaa höystetään alumiinipolkimilla, samasta materiaalista tehdyllä jalkatuella sekä iDrive-järjestelmän valintakiekon päälle tulevalla mustalla suojakuorella, ja lisäksi tunnelmaa voi kohottaa vaikkapa virityspajan logoilla varustetuilla lattiamatoilla sekä avaimenperällä.
Suosittelemme
Sähköautojen voimanlähdetekniikkaan virityspajat eivät tähän mennessä ole uskaltaneet vielä koskea. Tämä pätee myös AC Schnitzerin i4:n kohdalla, eli takavetomalleissa on 285 tai 340 hevosvoimaa ja kaksimoottorisessa joka nurkasta raapivassa M50:ssä hulppeat 544 heppaa. Viimeksi mainittu pinkaisee reilusti yli kahden tonnin massasta huolimatta alle neljässä sekunnissa nollasta sataan, joten kulku vastaa tuunattua ulkonäköä jo tehtaan jäljiltä.