Useimpien Ferrarien linjat olivat vanhoina hyvinä aikoina peräisin italialaismaestro Pininfarinan kynästä, joten Maranellon orit tarjosivat sporttisuutensa ohella myös eleganttia tyyliä. Pininfarinan kauden loppuaikoina hillityn tyylikkäät linjat alkoivat tosin väistyä uusien markkina-alueiden edellyttämän aggressiivisuuden tieltä, ja nykyään Ferrarit muotoillaan merkin omien designereiden voimin.
Vuonna 2004 lanseerattu keskimoottorinen F430 edusti vielä Pininfarinan muotoilua, mutta 360-edeltäjän edelleenkehitettynä versiona toiminut auto sai jo linjoihinsa Enzo-hyperautosta lainattuja aggressiivisempia piirteitä. F430:a sai tuttuun tyyliin sekä umpikattoisena coupéna että avomallisena Spiderina, joka esiteltiin keväällä 2005. F430 sai pitää V8-keskimoottorilla varustettujen Ferrarien lippua korkealla vuoteen 2009 asti, jolloin täysin uusi 458 Italia astui näyttämölle vielä Pininfarinan muotoilemana.
Vaikka Ferrarien tuunaaminen voidaan tietyissä piireissä laskea lähes syntien joukkoon, moni virityspaja on jättänyt puumerkkinsä F430:eenkin. Suurimmassa osassa näistä luomuksista on keskitytty sporttisuuden kohentamiseen esimerkiksi spoilereiden, hiilikuituosien sekä vakiota isompien vanteiden avulla, ja lopputulokset ovat useimmiten olleet aivan mukiinmeneviä paatuneimmankin Ferrari-fanin silmään. Nyt nettiin putkahti kuitenkin kuvia tuntemattoman amerikkalaisomistajan tuunaamasta F430 Spiderista, joka on jotakin aivan muuta.
Alelaarista poimittu kormirihkama sopii Ferrariin kuin hajuvesi lihapulliin, mutta tämän auton omistajan maku ei näköjään tunne mitään rajoja. Kaliforniassa bongattu F430 on saanut pintaansa Biltemankin hyllystä löytyvää teippikromilistaa metrikaupalla esimerkiksi ovien, luukkujen, puskurien, pyöränkaarien, tuulilasin ja jopa etuvalojen reunoihin. Kauheutta täydentävät lukuisat feikki-ilmanottoaukot ja kromikidukset, joita on lätkitty ympäri autoa vähemmän loogisiin paikkoihin.
Suosittelemme
Keskelle nokkapeltiä on puolestaan liimattu normaalisti auton takapäätä koristava kromattu Ferrari-hevonen, ja sen alla komeilee harottavin kirjaimin toteutettu F430 Limited Edition -merkki. Onneksi kyseessä on todellinen yksittäiskappale, koska toista vastaavaa autoa maailma ei todellakaan kaipaa. Kromikuorrutuksesta huolimatta F430:n sporttisuuttakin on haluttu korostaa, ja mikä olisikaan parempi keino siihen kuin ovien etureunoihin lätkityt Sport Edition -logot. Lisäksi lokasuojanreunoja on höystetty vielä hiilikuituteipillä kromilistojen lisäksi, joten tässä autossa ei ole todellakaan koristeista pulaa.
Jopa tankinluukkuun on liimattu krominen Maranellon ori, ja luonnollisesti luukun ulkoreunaakin on höystetty kromilistalla. Ylimääräistä kiiltotavaraa löytyy Ferrarin perästäkin, mutta kaiken kauheuden keskeltä silmiin pistää kaksi valopilkkua. F430:n perää koristaa nimittäin Scuderia-tyylinen alkuperäinen hiilikuitupaneeli, ja mustaksi maalatut vanteetkin edustavat tehtaan omaa designia. Muiden viritysten tyylikkyydestä päätellen nämä osat on laitettu autoon jo jonkun edellisen omistajan aikana.