Porschen 911-valikoiman on perinteisesti kruunannut takavetoinen ja tuplaturbotettu GT2. Edelliskorimallin 997-sukupolvesta kehitettiin GT3-mallien lisäksi sekä GT2 että vieläkin tehokkaampi GT2 RS, mutta nykyisestä 991:stä on tarjottu ainoastaan vapaasti hengittäviä GT3:a ja GT3 RS:ää. Niitäkin brutaalimpi katutykki on kuitenkin bongattu testiajoissa jo moneen kertaan, mutta naamiointi on vielä peittänyt strategiset paikat.
Nyt muotoja ei tarvitse enää arvailla, koska stuttgartilaiset paljastivat tulevan super-911:n koko komeudessaan. GT2 RS -nimen saaneen sportin lanseeraus tehtiin uuden Forza Motorsport 7 -pelin julkaisun yhteydessä, joten auto tuotiin julkisuuden valokeilaan samaan tyyliin kuin tuore BMW M5. Sen ensimmäiset viralliset kuvat nähtiin uuden Need for Speed -pelin yhteydessä, joten peleistä on tullut merkittävä markkinointikanava autonvalmistajillekin.
Uusi GT2 RS seuraa värimaailmaltaan 997-korista edeltäjäänsä, eli kullansävyiset vanteet ja hiilikuituosat tuovat kontrastia korin perusväriin. Mm. nokkapelti ja katto on tehty kokonaan hiilikuidusta, ja etupeltiin on myös lisätty ilmanottoaukot. Etupuskurin aukot ovat puolestaan suorastaan brutaalin isot, ja etulokasuojista sekä pullistetuista takalokasuojistakin löytyy omat aukkonsa. Downforcea lisäävä massiivinen takasiipi on hiilikuitua, ja takapuskurikin lienee samasta materiaalista. GT2 RS:n erottaa myös puskurin reunoissa olevista pyöreistä putkenpäistä, kun taas GT3:ssa ja GT3 RS:ssä pakoputket tulevat ulos keskellä perää.
Suosittelemme
Sisällä on luonnollisesti kuppipenkit, ja takapenkki on korvattu turvakaarilla. Tekniikasta ei ole julkaistu vielä lopullisia tietoja, mutta 3,8-litraisesta tuplaturbokuutosesta luvataan irtoavan vähintään 641 heppaa ja 750 newtonin maksimivääntö. Lopulliset lukemat ovat todennäköisesti vielä vähän muhkeammat. Auton pitäisi pinkaista nollasta sataan alle kolmessa sekunnissa, ja huippunopeus on 330 km/h:n paremmalla puolella.
Voimansiirrosta vastaa PDK-kaksoiskytkinvaihteisto, ja takapyörien pitoa parantaa mukautuva tasauspyörästön lukko. Ajettavuutta kohentaviin herkkuihin kuuluvat myös nelipyöräohjaus ja vääntöä takapyörien välillä jakava torque vectoring -järjestelmä. 911 GT2 RS esitellään suurelle yleisölle syksyllä Frankfurtin autonäyttelyssä, joten loputkin tiedot julkaistaan pikapuoliin. On mielenkiintoista nähdä, onko uusi super-911 jopa 918 Spyder -hyperautoa nopeampi Nürburgringin Nordschleifella.