Porschen nykyinen 911-valikoima alkaa olla jo todella kattava, mutta perus-Carreran ja Carrera S:n välistä löytyi vielä hauskan ja kevyen mallin kokoinen aukko. Nyt se täytettiin Carrera T:llä.
T-kirjain tulee Touring-sanasta, eli auto on suunniteltu enemmän mutkailottelun kuin vakavahenkisen rata-ajon ehdoilla. T:n voimanlähteenä palvelee sama kolmilitrainen tupla-ahdettu bokserikuutonen kuin Carrerassa, eli huipputeho on 384 hevosvoimaa ja maksimivääntö 448 newtonmetriä. Carreraan verrattuna uutuuden painoa on kuitenkin laskettu esimerkiksi äänieristyksen karsimisen myötä, ja takapenkkikin on saanut lähtöpassit.
Dieettiä palvelevat myös ohuemmat lasit ja pienempi akku, kun taas seitsemänpykäläinen manuaalivaihteisto tuo painonsäästön ohella myös lisää ajamisen iloa. Muutosten ansiosta vaaka näyttää 1476 kilon lukemaa, eli T on 45 kiloa kevyempi kuin PDK-kaksoiskytkinlaatikolla varustettu 911 Carrera. Urheiluhenki näkyy myös alustan puolella, koska T:n vakiovarustukseen kuuluu kulkuasentoa 10 millin verran madaltava PASM Sport Suspension. Lisäksi Carrera T:ssä on Sport Chrono -paketti, sporttiputkisto ja torque vectoring -toiminnolla varustettu lukkoperä.
Manuaalivaihteinen T kiihtyy nollasta sataan 4,5 sekunnissa, ja vaihtoehtona tarjottavalla PDK-laatikolla aika putoaa tasan neljään sekuntiin. Huippunopeudeksi kerrotaan 291 km/h. Ulkoisesti Carrera T:n erottaa Agate Grey -sävyisistä tehosteista, ja Carrera S -designia edustavat vanteet ovat titaaninharmaat. Pyörät ovat edessä 20- ja takana 21-tuumaiset. Sisätiloja koristaa puolestaan GT Sport -ratti, ja neljään suuntaan säätyvät istuimetkin ovat sporttimalliset. Lisäksi sisustasta löytyy tummanharmaita tehosteita sekä matan ja kiiltävän mustaa pintaa.
Suosittelemme
Porschen tyyliin lisävarustelista on kattava, ja takapenkitkin ovat saatavilla ilman lisämaksua. Tarjolla on myös Carrera T:n oma sisustapaketti, joka tuo mukanaan Slate Grey – tai Lizard Green -sävyiset turvavyöt sekä istuinten raitoja ja kontrastiompeleita. Paketti sisältää myös sävy sävyyn olevat lattiamatot ja niskatukien 911-logot.
T:n myynti on jo alkanut, ja auton lähtöhinta on tiedossa Suomessakin. Täällä lompakko kevenee vähintään reilulla 199 000 eurolla ennen mahdollisia lisävarusteita.