Vaikka Porsche on yksi maailman perinteisimmistä urheiluautomerkeistä, se ei ole unohtanut tulevaisuuttakaan. Stuttgartilaisten mallistoon tuli hybridejä paljon aikaisemmin kuin suurimmalla osalla kilpailijoista, ja jopa merkin 918-hyperautosta tehtiin bensaveekasia ja sähkövoimaa hyödyntävä nelivetoinen hybridi.
Seuraavaa vaihetta edustaviin täyssähköautoihinkin satsattiin hyvissä ajoin. Porsche esitteli jo vuoden 2015 Frankfurtin autonäyttelyssä Mission E -nimisen konseptin neliovisesta sähkösportista, joka on tulossa tuotantoon vuonna 2020. Mission E:n lanseeraushetkellä maailma ei tiennyt vielä mitään VW-konsernin päästöskandaalista, eli Porsche oli vain hyvissä ajoin liikkeellä sähköistymisen suhteen.
Päästöskandaalin jälkimainingeissa VW-konserni päätti muuttaa strategiaansa, ja se aikoo tuoda markkinoille yli 30 täyssähköautoa vuoteen 2025 mennessä. Porsche tuo konsernille kaikista sen merkeistä toiseksi eniten voittoja, joten se saa myös mukavan tuotekehitysbudjetin. Mission E:n tuotantoversion kehittäminen nielaisee massiiviset miljardi euroa, ja lisäksi urheiluautobrändi on saanut luvan toisen sähköauton luomiseen.
Se saatetaan tehdä kovaan suosioon nousseen Macanin, eli Porschen pienemmän katumaasturin pohjalta. Merkin myyntijohtaja Detlev von Platen kertoi uutistoimisto Reutersille Geneven autonäyttelyssä, että pienempi SUV olisi yksi mahdollisuus stuttgartilaisten toisen täyssähköauton perustaksi. Varsinaiset urheiluautotkaan eivät ole turvassa sähköistymiseltä, mutta niistä ollaan kehittämässä ”vain” hybridiversioita. Niinpä ikonisen 911:n sekä keskimoottoristen 718 Caymanin ja Boxsterin seuraavista sukupolvista nähdään melko varmasti bensa- ja sähkömoottoria hyödyntävä pistokehybridimalli.
Ne täydentäisivät nykyistä hybriditarjontaa, joka koostuu Panameran ja Cayennen sähköavusteisista versioista. Premium-autojen jatkuvasti kasvava kysyntä Kiinassa, USA:ssa sekä Euroopan markkinoilla ja Porschen uudet mallit voisivat nostaa merkin vuosittaisen myyntiluvun jopa 300 000 autoon, kun tähänastinen ennätys on viime vuonna kaupaksi saadut 238 000 yksilöä. Saksalaismerkin täytyy kuitenkin pitää huolta siitä, että brändi säilyy jatkossakin tarpeeksi eksklusiivisena kovista kasvutavoitteista huolimatta.