Restomod-tyyliin rakennetut muskelijenkit kuuluvat Las Vegasin SEMA Show’hun yhtä kiinteästi kuin tähdet USA:n lippuun. Yhtenä tämänvuotisen SEMA Shown’n tähdistä toimii puolestaan pinkki Plymouth Cuda vuodelta 1970, joka on Amerikan ehkäpä maineikkaimman restomodeihin erikoistuneen pajan käsialaa.
Tuo firma on Ringbrothers, joka marssitti tämän vuoden SEMA:n parrasvaloihin Infected-nimisen luomuksensa 54 vuoden takaisen muskeliklassikon pohjalta. Vuoden 1970 Cuda on laitettu kattavasti uusiksi niin päältä kuin kuorten altakin, mutta auton muskelihenki on onnistuttu säilyttämään hienosti modernisoinnista huolimatta. Muutosten kattavuudesta kertoo Cudan parissa vietetty työmäärä, joka venähti peräti 5600 tunnin mittaiseksi.
Auton uumenista löytyy Roadster Shopin räätälintyönä tekemä alusta, joka on venyttänyt akseliväliä 1,5 tuuman eli reilun 38 sentin verran. Uusi taka-akseli on erillisjousitettua mallia, ja Foxin RS SV -coiloverit on sijoitettu joka kulmaan. Edessä on myös uusi kallistuksenvaimennin ja Woodwardin custom-tyyppinen ohjausvaihde. Koriakin on modifioitu kasvaneen akselivälin ehdoilla, mutta taitavasti toteutetut muutokset eivät juuri erotu.
Infected-Cudan ulkoväriksi on valittu juuri tätä autoa varten sekoitettu sävy, joka tottelee Pink Eye -nimeä. Ehkäpä suurin muutos ulkonäköön syntyy massiivisista HRE:n vanteista, jotka ovat edessä 20- ja takana peräti 21-tuumaiset. Myös konepellin hurjan kokoinen skuuppi erottu takuuvarmasti, vaikka pelti on satiininmusta kylkiraitojen, takaspoilerin ja takahelmaan sovitetun diffuusorihenkisen koristeen tavoin. Cudassa on kuitenkin kiilto-osiakin jäljellä esimerkiksi alkuperäistyyliin kromattujen puskurien ja ovenkahvojen myötä.
Suosittelemme
Häijyn näköistä muskelia liikuttaa häijy voimanlähde, joka on tässä tapauksessa Moparin 6,2.litrainen mekaanisesti ahdettu Hellcrate-veekasi. Siitä irtoaa yli 800 hevosvoiman teholukema ja 972 newtonmetrin maksimivääntö. Potku välitetään takapyörille Tremecin kuusipykäläisen TR-6060-manuaalin kautta, joka on sijoitettu transaxle-tyyliin taka-akselille. Tasauspyörästö on peräisin Wavetracilta, kun taas pakoputkisto sekä pakosarjat on tehty räätälintyönä juuri tätä Cudaa varten.
Hurjien voimavarojen ja tienpinnan välinen yhteys luodaan Michelinin Pilot Sport Cup 2 -renkailla, ja hidastuvuudesta huolehtivat Baerin jarrut. Infected-Cudan sisusta on puolestaan Upholstery Unlimited -nimisen firman käsialaa. Sisätiloissa vuorottelevat valkoinen ja musta nahka valkoisilla kontrastiompeleilla höystettynä. Lisämaustetta saadaan hiilikuitukoristeista, ja modernisoitu mittaristo tulee Dakota Digitalilta. Sisustan restomod-tyyli viimeistellään uudella ratilla, Vintage Airin ilmastointilaitteella sekä kahdella kymmentuumaisella subbarilla varustetulla äänentoistojärjestelmällä.