Peugeot julkaisi lisää kuvia sporttihybridistään – 508 Sport Engineered tarjoaa vähintään 360 heppaa ja sähköisen nelivedon

Peugeot esitteli jo vuoden takaisessa Geneven autonäyttelyssä konseptiversion 508:n urheilullisesta hybridistä. 508 Sport Engineered -nimen saava auto tulee myyntiin vielä tänä vuonna, ja nyt leijonamerkki julkaisi lisää kuvia uutuudestaan.

Tällä hetkellä 508-malliston keihäänkärkenä toimii 225-hevosvoimainen GT, joka on ulkoisesti melko hillitty tapaus. GT:n yläpuolelle asettuva Sport Engineered on kuitenkin toista maata, mikäli Pösön nyt julkaisemia kuvia on uskominen. Sporttinen ranskatar on ensinnäkin saanut ylleen taatusti erottuvan camo-tyylisen teippauksen, joka kuulunee kuitenkin valinnaisiin lisävarusteisiin. Myös maski on perusmalleja aggressiivisempi, ja kromi on saanut väistyä sporttisemman oloisen kiiltävän mustan tieltä.

Lisäksi etupuskuria koristavat entistä isommat ilmanottoaukot, joita täydentävät puskurin alakulmien siivekkeet. Ne saavat jatkoa sivuhelmoista, ja takapuskurin kulmistakin löytyvät omat ilmanohjaimensa. Peränäkymiä kohentavat myös tuplaputkenpäät ja niitä reunustava kiiltävän musta diffuusori. Reseptiin kuuluvat lisäksi mustat logot, tummennetut valoumpiot ja Sport Engineered -mallin omaa designia edustavat vanteet.

Ulkonäkö on kaiken kaikkiaan lähes identtinen vuoden takaisen konseptin kanssa, mutta tutkielman C-pilareiden juuria koristaneet pienet siivekkeet on sentään jätetty pois. Sisustasta Peugeot ei ole vielä julkaissut kuvia, mutta sporttinen linja saa varmasti jatkoa sielläkin. Vuoden takaista konseptiautoa vauhditti 400-heppaiseksi mainostettu hybridivoimalinja, mutta tuotantomallin teholukemaa ei ole suostuttu vielä kertomaan.

Suosittelemme

Voi hyvin olla, että voimavarat kutistuvat hieman tutkielmaan verrattuna. PSA-konserni käyttää nimittäin 508:n kanssa samalta pohjalta tehdyssä DS 9 -sisarmallissa E-Tenseksi nimettyä pistokehybridiratkaisua. jonka kokonaisteho on 360 hevosvoimaa. Etupyörille voimaa tuottaa 1,6-litrainen bensaturbo, kun taas taka-akselille sijoitettu sähkömoottori huolehtii sähköisesti toteutetusta nelivedosta.

Sama voimalinja saattaa kelvata myös 508 Sport Engineered -malliin, koska 360 hepan turvinkin kiihdytyksen nollasta sataan pitäisi sujua alle viidessä sekunnissa. Peugeot kertoo auton lopulliset tekniset tiedot ilmeisesti kesän mittaan, ja myynnin pitäisi alkaa loppuvuonna. Sporttihybridi saattaa olla mielenkiintoinen uutuus myös Suomen markkinoilla, koska päästöpohjainen autoverotus suosii juuri tämänkaltaisia teknisiä ratkaisuja.

LähdeCarscoops

Lue lisää