Päivitetty Ferrari Testarossa esitellään pian – auton pitäisi yltää 320 km/h:n huippunopeuteen

1980-luvun lapset muistavat Ferrari Testarossan takuuvarmasti joko huoneensa seinällä roikkuneesta julisteesta tai ainakin Miami Vicesta, jossa ”Sonny” Crockett puikotti viattoman valkoista Maranellon oria. Pian kasari-ikonin saa myös päivitettynä versiona, jonka suorituskyky ei häpeä edes modernien superautojen rinnalla.

Asialla on sveitsiläinen firma nimeltään Officine Fioravanti, joka julkaisi nyt ensimmäisiä tietoja ja kuvia luomuksestaan. Kyseessä on vasta ennakkoherutus ennen auton lopullista esittelyä, joten päivitetty Testarossa on saanut ylleen Officine Fioravantin logoteksteistä koostuvan teippikuvioinnin, joka muistuttaa uusien autojen prototyyppien naamiointeja. Tekniikan lopullisia yksityiskohtia ei ole vielä paljastettu, mutta esimerkiksi ajettavuutta on kohennettu kuulemma Öhlinsin sähköisillä iskunvaimentimilla ja säädettävillä kallistuksenvaimentimilla.

Brittiläisen Autocarin tietojen mukaan alkuperäistä 4,9-litraista 12-pyttyistä konettakin on piristetty, mutta lopullinen teholukema ei ole vielä tiedossa. Potkua lienee joka tapauksessa rutkasti enemmän kuin alkuperäiset 390 hevosvoimaa, koska huippunopeustavoitteeksi on asetettu 320 km/h. Se on noin 30 km/h enemmän kuin 1980-luvulla. Lisäksi päivitetty Testarossa saa räätälintyönä tehdyn titaanisen pakoputkiston, Brembon jarrut ABS-toiminnolla ja jopa luistoneston.





Ulkoapäin auton tunnistaa puolestaan isommista vanteista. Klassinen viisipuolainen design on ennallaan, mutta kiekot ovat 18-tuumaiset alkuperäisten 16-tuumaisten sijasta. Renkaat tulevat Micheliniltä, ja ne sopivat ratakäyttöönkin. Ulkonäkö saa osakseen vain pientä viilausta muutamien yksityiskohtien osalta, kun taas sisustan muoviosat väistyvät alumiinikoristeiden ja italialaisen nahan tieltä. Suorituskykyä kohentaa myös auton paino, jota on saatu laskettua noin 120 kilolla alkuperäiseen nähden.

Tyylikkäästi restomodatun Testarossan hintaa tai saatavuustietoja ei ole vielä kerrottu, mutta ne julkaistaneen jo pikapuoliin päivitetyn kasari-ikonin lopullisen esittelyn yhteydessä.



LähdeCarscoops
Turo Leppänen
Turo Leppänen on ansioitunut autotoimittajamme, jonka pintaa syvemmälle meneviä kirjoituksia olemme saaneet lukea aiemmin Jokamies-verkkolehdessä ja muissa tunnetuissa alan julkaisuissa. Vapaa-ajalla Turo pitää huolta perheestään, yli tuhannen pienoisauton kokoelmastaan, sekä avokattoisesta saksalaisvalmisteisesta harrasteautostaan.

JÄTÄ VASTAUS

Kirjoita kommenttisi!
Kirjoita nimesi tähän

Aihepiirin uusimmat

Tilaa Tyyliniekan uutiskirjeLähetämme sinulle koosteen uusimmista julkaisuistamme maanantaisin, keskiviikkoisin ja perjantaisin.

Lähetämme sinulle koosteen uusimmista julkaisuistamme maanantaisin, keskiviikkoisin ja perjantaisin. Tietojasi emme luovuta eteenpäin.