Jo vuodesta 2008 saakka tuotannossa ollut nyky-Challenger on vihdoin ja viimein saamassa kauan kaivatun Convertiblen.
Challengerin viimeisin korimalli on ollut tuotannossa jo ennätykselliset 14 vuotta, mikä on massiivisen pitkä aika nykyautolle. Autohan sinänsä on mitä linjakkaimmin muotoiltu, ja oiva kunnianosoitus jo vuonna 1969 esitellylle muskeliautojen kultakauden ensimmäiselle ”Haastajalle”. Kaikesta päätellen malli on myynyt myös erinomaisesti, joten toimivaan konseptiin ei ole tarvinnut kajota.
Nyt Dodge on kuitenkin lyönyt hynttyyt yhteen Drop Top Customs -pajan kanssa, ja lopputuloksena on tyylikkäästi laikattu avomalli suosikkiautosta. 16. elokuuta 2022 on Jenkkilässä päivämäärä, jonka jälkeen asiakkaat voivat tilata Dodge-dealerilta oman ehdan avoautonsa. Asiakkaat voivat tämän jälkeen olla yhteydessä suoraan Drop To Customs -pajaan, jotta lopputulos voidaan räätälöidä tilaajan toiveiden mukaiseksi.
Suosittelemme
Kun kaikki on valmista, niin Dodge pyytää lähettämään Kanadan puolella sijaitsevalta Brambton Assembly -kokoonpanolinjalta Challengerin, joka kiikutetaan Floridaan koripajan muokattavaksi. Tämän jälkeen auto toimitetaan diilerille, joka luovuttaa auton asiakkaalle. Avoversio on saatavilla näillä näkymin 2022 ja 2023 -malleihin mukaan luettuna myös Challenger R/T, R/T Scat Pack ja kaikki SRT-versiot. Pelkkä muutostyö kustantaa ylimääräiset 25 999 taalaa, joten kokonaissummaksi tulee noin 65 000 dollaria lähtötason Challenger R/T Convertible -muunnokselle.
Vastineeksi tästä kovasta summasta asiakkaat saavat “moottoroidun” sisäänvedettävän ja pehmeän katon, joka helpottaa kummasti Challengerin upean V8-moottorin murinoista nauttimista kuumana kesäpäivänä. Tarjolla on myös Katzkin-nahkapenkit, erikoisvalmisteiset lattiamatot, avomallia varten räätälöidyt logot ja mallimerkinnät, sekä muuta mukavaa. Vaikka kyseessä ei olekaan itse Dodgen tekemästä avomallista, niin tätä lähemmäksi ei päästä sitten vuoden 1971 avo-Challengerin.