Erikoisrekistereitä on ollut Suomessakin tarjolla jo kohta 30 vuoden ajan. Yksilöllisestä kilvestä täytyy tätä nykyä pulittaa 750 euroa, mutta kotimaan rekistereihin ei ole silti mahdollista saada aivan mitä tahansa kirjain- tai numeroyhdistelmiä. Asia on toisin esimerkiksi Atlantin toisella puolella, ja Ison-Britanniankin kilpiin saa hyvin persoonallisia tunnuksia.
Parhaimmista täytyy kuitenkin myös maksaa rutkasti. Private plateiksi kutsuttujen erikoiskilpien välittäminen on saarivaltakunnassa iso bisnes, johon lukuisat firmat ovat keskittyneet. Kaikkien brittiläisten erikoisrekistereiden joukossa yksi on ylitse muiden. Kyseessä on ainoastaan yhdestä kirjaimesta ja numerosta muodostuva tunnus, jossa lukee lyhyesti ja ytimekkäästi F1.
Formula Ykkösiin viittaava kilpi oli viimeksi tarjolla vuonna 2008, jolloin Afzal Kahn -niminen liikemies hankki sen omistukseensa. Project Kahn -nimisen tuning-pajan perustajana ja omistajana mainetta niittänyt Kahn maksoi rekisteristä kymmenen vuotta sitten 440 000 puntaa, mikä oli siihenastinen ennätys. F1-kilpi vaatii luonnollisesti myös siihen sopivan auton, ja se on viimeksi bongattu sinisävyisellä hiilikuitupinnalla viimeistellyssä Bugatti Veyron Super Sportissa.
Nyt Afzal Kahn on kuitenkin päättänyt lyödä rahoiksi ainutlaatuisella kilvellään. Se on laitettu tarjolle Regtransfers-nimisen firman listoille, ja hintapyyntönä komeilee lähes uskomaton 12 009 995 punnan summa. Kun tähän päälle lisätään kilven hankkimisesta koituvat muut kulut, kuten 20 prosentin arvonlisävero, päästään jo 14 412 093 punnan lukemaan.
Se on euroiksi muutettuna yli 16 miljoonaa. Samalla summalla saisi esimerkiksi kaksi huippukuntoista McLaren F1:tä, joiden arvon pitäisi vain nousta entisestään tulevina vuosina. F1-kilven ostajat voivat olla Brittein saarillakin harvassa tähän hintaan, mutta Kahnille on tarjottu rekisteristä jo kuusi miljoonaa puntaa. Mies ei suostunut tekemään kauppoja tällä hinnalla, joten ilmeisesti toivoa on vieläkin paremmista tarjouksista. Tähän mennessä korkein brittikilvestä maksettu summa on muuten reilut 518 000 puntaa, jotka pulitettiin 25 O -rekisteristä. Se meni Ferrari 250 GT SWB:hen, johon rekisteri sopikin kuin nenä päähän.