Porschen ensimmäinen täyssähköauto Taycan on otettu markkinoilla innostuneesti vastaan. Vahvasti 911:stä inspiraationsa saanutta muotoiluakaan ei ole juuri moitittu, joten Taycan ei varsinaisesti kaipaisi tuunausta osakseen.
Jos Porschen sähköauto on kuitenkin omaan silmään liian kiltin näköinen, apua löytyy Saksan suunnalta. Siellä pitää majaansa Prior Design -niminen tuning-firma, joka on tullut tunnetuksi hurjien widebody-korisarjojen valmistajana. Nyt sellaista tarjotaan myös Taycaniin, jonka ulkonäkö muuttuu Prior Designin käsittelyn jälkeen lähes kilpa-automaiseksi.
Korisarjan dominoivin osa ovat lokasuojanlevikkeet, jotka pullistavat sähkö-Porschea edestä 60 millillä ja takaa peräti 100 millin verran. Lisäksi etupuskuriin on lisätty helmalippa ja pari ilmanohjainta, joita täydennetään etupyörien edestä ja nokkapellistä löytyvillä ilma-aukoilla. Etupuskurin lipan muodot jatkuvat Prior Designin muotoilemissa sivuhelmoissa, ja takapuskurin alle on tietysti sovitettu tyylinmukainen diffuusori.
Takapään erottuvin osa on kuitenkin kilpa-automainen takasiipi, joka tuo mieleen myös 911 GT3 RS:n. Kaikki osat voidaan haluttaessa leipoa hiilikuidusta. Prior Designin Taycanin alla pyörivät 22-tuumaiset vanteet, jotka on kuvien autossa maalattu mustaksi. Jos tämä korisarja menee jo liiankin överiksi, tarjolla on myös versio ilman lokasuojanlevityksiä. Korisarjojen hinnat ja saatavuustiedot on luvattu kertoa myöhemmin.
Suosittelemme
Sähköauton tekniikkaan Prior Design ei koske, ja suorituskyvyn osalta siihen ei olisi aihettakaan. Taycan-valikoiman huippuversiona palveleva Turbo S kiihtyy nimittäin jo tehtaan jäljiltä nollasta sataan 2,8 sekunnissa, kun taas kahdensadan nopeuden luvataan olevan taulussa 9,6 sekunnissa viimeisimpien päivitysten jälkeen. Tässä tapauksessa auton suorituskykykin vastaisi siis mainiosti hurjan näköisen korisarjan herättämiä lupauksia.