Nyt on brutaalin näköinen sähköauto – Prior Design suunnitteli hurjan widebody-korisarjan Porsche Taycaniin

Porschen ensimmäinen täyssähköauto Taycan on otettu markkinoilla innostuneesti vastaan. Vahvasti 911:stä inspiraationsa saanutta muotoiluakaan ei ole juuri moitittu, joten Taycan ei varsinaisesti kaipaisi tuunausta osakseen.

Jos Porschen sähköauto on kuitenkin omaan silmään liian kiltin näköinen, apua löytyy Saksan suunnalta. Siellä pitää majaansa Prior Design -niminen tuning-firma, joka on tullut tunnetuksi hurjien widebody-korisarjojen valmistajana. Nyt sellaista tarjotaan myös Taycaniin, jonka ulkonäkö muuttuu Prior Designin käsittelyn jälkeen lähes kilpa-automaiseksi.

-- MAINOS --

Korisarjan dominoivin osa ovat lokasuojanlevikkeet, jotka pullistavat sähkö-Porschea edestä 60 millillä ja takaa peräti 100 millin verran. Lisäksi etupuskuriin on lisätty helmalippa ja pari ilmanohjainta, joita täydennetään etupyörien edestä ja nokkapellistä löytyvillä ilma-aukoilla. Etupuskurin lipan muodot jatkuvat Prior Designin muotoilemissa sivuhelmoissa, ja takapuskurin alle on tietysti sovitettu tyylinmukainen diffuusori.

Takapään erottuvin osa on kuitenkin kilpa-automainen takasiipi, joka tuo mieleen myös 911 GT3 RS:n. Kaikki osat voidaan haluttaessa leipoa hiilikuidusta. Prior Designin Taycanin alla pyörivät 22-tuumaiset vanteet, jotka on kuvien autossa maalattu mustaksi. Jos tämä korisarja menee jo liiankin överiksi, tarjolla on myös versio ilman lokasuojanlevityksiä. Korisarjojen hinnat ja saatavuustiedot on luvattu kertoa myöhemmin.

-- MAINOS --




Sähköauton tekniikkaan Prior Design ei koske, ja suorituskyvyn osalta siihen ei olisi aihettakaan. Taycan-valikoiman huippuversiona palveleva Turbo S kiihtyy nimittäin jo tehtaan jäljiltä nollasta sataan 2,8 sekunnissa, kun taas kahdensadan nopeuden luvataan olevan taulussa 9,6 sekunnissa viimeisimpien päivitysten jälkeen. Tässä tapauksessa auton suorituskykykin vastaisi siis mainiosti hurjan näköisen korisarjan herättämiä lupauksia.

-- MAINOS --

LähdeCarscoops
Turo Leppänen
Turo Leppänen on ansioitunut autotoimittajamme, jonka pintaa syvemmälle meneviä kirjoituksia olemme saaneet lukea aiemmin Jokamies-verkkolehdessä ja muissa tunnetuissa alan julkaisuissa. Vapaa-ajalla Turo pitää huolta perheestään, yli tuhannen pienoisauton kokoelmastaan, sekä avokattoisesta saksalaisvalmisteisesta harrasteautostaan.

JÄTÄ VASTAUS

Kirjoita kommenttisi!
Kirjoita nimesi tähän

Videot

Uusimmat

Corvette italialaisessa mittatilauspuvussa näyttää tältä – Ares Designin uusin luomus on kuin kadulle eksynyt konsepti

Italian ”superautojen laaksossa” mm. Ferrarin, Lamborghinin ja Paganin tavoin päämajaansa pitävä Ares Design on keskittynyt tekemään oman tyylinsä mukaisia...

Z elää ja voi hyvin – Nissanin urheiluauton seuraava sukupolvi yhdistää retrotyylin tuplaturbotekniikkaan

Vuonna 1969 esitelty Datsun 240Z nousi erityisesti USA:n markkinoilla melkoiseksi hitiksi luotettavan tekniikkansa ja vetävien muotojensa ansiosta. Välillä Zetan...

Tyylikäs vai tyylitön? Chevyn avolavasta tuunattu päidenkääntäjä

Chevroletin Colorado on keskikokoinen pick up, joka ei käytettyjen autojen markkinoilla varsinaisesti tihku seksiä ja vaarallisia tilanteita. Tunnistamattomaksi tuunattuna...

Hyvä Kissa on söpö ilmestys – kiinalainen ORA Good Cat tähtää sähköautomarkkinoille retrotyylillä

Kaukoidän autonvalmistajilla on välillä varsin persoonallinen tapa nimetä mallejaan. Tässä lajissa ovat erityisesti kunnostautuneet kiinalaiset, jotka tuovat nyt sähköautomarkkinoille...

Jälleen yhden dieselin loppu – Skoda Kodiaq RS poistuu mallistosta

Skoda esitteli muutama vuosi sitten Kodiaq-valikoiman keihäänkärjeksi tuplaturbodieselillä ryyditetyn RS:n. Teho-SUV ehti pitää hallussaan jopa hieman väkisin keksittyä seitsemänpaikkaisten...

Suosittelemme

Tänään ranteessa: Bell & Ross BR 03-92 Diver Black Matte

Ranskalainen Bell & Ross on osoittanut viime vuosien aikana kuuluvansa markkinoiden kiinnostavimpiin kellonvalmistajiin, joka...

Esittelyssä maailmanmatkaajan kello: Citizen Satellite Wave GPS Eco-Drive

Kellovalmistaja Citizenin historia alkoi jo vuonna 1918, kun Shokosha Watch Research Institute -kellotehdas perustettiin...