Nismo-brändätyt Nissanin sporttiversiot ovat tuttuja lähinnä japanilaisautojen harrastajille, mutta suurimmalle osalle autonostajista Nismo on vielä tuntematon suuruus. Tämän pitäisi kuitenkin muuttua lähitulevaisuudessa sähköistymisen myötä.
Nismo lanseerataan uudestaan Euroopan markkinoille jo ensi vuoden alussa, kun Nissan Motorsportista alkunsa saaneella nimellä höystetty Ariya-crossoverin tehoversio esitellään. Sähköisen katumaasturin lippulaivamalli on kylläkin hyvin kaukana tähänastisista Nismoista, joita on ollut tarjolla myös muutamissa Euroopan maissa. Niistä viimeisin on ollut suorituskyvyltään lähes superautokategoriaan kurottava GT-R Nismo, joka poistui kuitenkin vanhalla mantereella myynnistä jatkuvasti kiristyvien päästömääräysten vuoksi.
Muualla maailmassa Nissanilla on tarjolla myös kaksipaikkaisten urheiluautojen pitkiä perinteitä jatkava Z, mutta sitäkään ei ole nähty Euroopassa päästömääräysten sanelemana. Nissanin globaalista tuotestrategiasta vastaava Ivan Espinosa kertoi kuitenkin brittiläiselle Autocarille, että sähköistymisen myötä japanilaismerkin sporttimallit tekisivät paluun Euroopan markkinoillekin.
Espinosan mukaan ainakin muutamista tärkeimmistä malleista kehitetään Nismo-versiot, jotta sporttibrändiä saadaan jalkautettua yhä useamman asiakkaan ulottuville. Tämä tarkoittanee lähinnä Ariyan kaltaisia sähkö-crossovereita, mutta yksi mahdollinen lisä mallistoon voisi olla myös sähköisen Renault 5:n sisarmallina toimivan Nissan Micran seuraajan sporttiversio.
Myös legendaarinen GT-R on muuttumassa sähköautoksi. Tästä antoi jo esimakua viime vuonna esitelty villi Hyper Force -konsepti, josta otetaan ainakin joitakin muotoiluelementtejä nykyisen GT-R:n sähköiseen seuraajaan. Sähkötekniikan myötä Nissanin ei tarvitse enää välittää eri alueiden päästömääräyksistä, joten sähköinen GT-R nähtäneen jälleen Euroopassakin. Z:n seuraaja jää vielä nähtäväksi, mutta Nissan on väläytellyt myös edullisemman sähkösportin mahdollisuutta tulevaisuudessa.