Nico Rosberg päätti F1-uransa voitettuaan maailmanmestaruuden neljän vuoden takaisella kaudella. Hän on toiminut autojen parissa formulauransa jälkeenkin, ja erityisesti sähköllä liikkuvat laitteet tuntuvat olevan Nicon sydäntä lähellä.
Tätä taustaa vasten miehen uusin hankinta ei ole mikään suuri yllätys. Rosberg päätti nimittäin tilata kroatialaislähtöisen Rimacin täyssähköisen C_Two-mallin, joka kuuluu suorituskyvyltään hyperautojen ehdottomaan eliittiin. Nico pääsi jo valitsemaan Rimacinsa värin ja varusteet, mutta auton luovutus tapahtuu vasta ensi vuoden puolella.
Rosberg kertoi tulevasta lelustaan YouTube-kanavallaan, jolla on lähes 800 000 seuraajaa. Siellä julkaistulla videolla entinen formulakuski ajaa C_Twon pitkälle edistyneellä prototyypillä Ranskassa sijaitsevalla Paul Ricardin radalla. Nico saa kunnian olla yksi harvoista ja valituista, koska Rimacin tulevia sähköhyperautoja valmistetaan ainoastaan 150 kappaletta koko maailman markkinoille.
Kroatialaisfirman perustaja ja toimitusjohtaja Mate Rimac kertoi, että Nico Rosbergin saaminen merkin autojen omistajien joukkoon on suuri kunnia. Tunne on kuulemma mahtava, kun yksi maailman parhaista kuskeista on antanut Rimacin muotoilulle ja insinöörityölle siunauksensa ostamalla oman hyperautonsa. Rimacin suorituskykykin on sitä luokkaa, että Rosbergin F1-muistot saattavat palata elävästi mieleen.
Suosittelemme
Yli kahden miljoonan dollarin hintainen C_Two tykittää 60 mailin tuntinopeuteen (96 km/h) vain 1,85 sekunnissa. Nico Rosbergin mukaan Rimac on tässä suhteessa jopa 0,75 sekuntia hänen vanhaa F1-kilpuriaan ripeämpi. Formula jää kakkoseksi myös teholukeman ja huippunopeuden suhteen. Rimacin neljä sähkömoottoria tuottavat nimittäin peräti 1914 hevosvoiman kokonaistehon, ja auton huipuiksi kerrotaan 412 km/h.
Koronavirus on viivästyttänyt Rimacinkin toimintoja, mutta C_Twon kehitystyö on silti edennyt. Tänä aikana kroatialaisfirma on rekrytoinut korkean profiilin työntekijöitä esimerkiksi Aston Martinilta, Teslalta ja Applelta. Porsche on puolestaan lisännyt omistustaan Rimacista 15,5 prosenttiin ja Hyundai on sijoittanut yritykseen 80 miljoonaa euroa, joten kroatialaisvalmistaja ei ole enää mikään pikkutekijä hyperautojen markkinoilla.