Mitsubishi Pajero kuului takavuosikymmeninä Suomenkin suosituimpiin maastureihin. Auto sinnitteli tämän jälkeenkin pitkään tuotannossa, mutta myynti painottui Euroopan ulkopuolelle.
Pajeron tarina päättyi ainakin toistaiseksi vuonna 2021, kun vuodesta 2006 saakka Mitsubishin mallistoon kuuluneen neljännen sukupolven valmistus lopetettiin. Nyt japanilainen Best Car tietää kuitenkin kertoa, että legendaarinen mallinimi olisi tekemässä comebackin. Sama julkaisu on välittänyt aiemmin huhuja esimerkiksi Toyota MR2:n ja Celican paluusta, mutta ainakaan vielä näiden autojen uusista tulkinnoista ei ole nähty mitään konkreettista.
Pajero ei ehkä saa autofriikkien kuolaa valumaan suupielistä japanilaismerkkien sporttimallien tavoin, mutta maasturien kategoriassa mallinimellä on edelleen oma sädekehänsä. Mitsubihin mallisto on tällä hetkellä joko lainaa muualta tai pahasti vanhentunut Euroopan ulkopuolella myytävää Outlanderia lukuun ottamatta, joten Pajeron paluu voisi toimia merkin kipeästi kaipaamana piristysruiskeena.
Auto ei olisi kuitenkaan enää tarkoituksenmukaisen karu maasturi, vaan ylellinen SUV joka pystyisi haastamaan mm. Land Roverin mallit. Mitsubishi on kuulemma tutkinut myös Triton-pick-upin tikapuurungon käyttömahdollisuutta uudessa Pajerossa, mutta sen avulla ei onnistuttu saavuttamaan tavoiteltua mukavuustasoa. Tämän seurauksena katseet ovat kääntyneet Renault-Nissan-Mitsubishi-allianssin sähköistettyyn perusrakenteeseen, jota tullaan käyttämään myös Outlanderin seuraavassa sukupolvessa.
Jos tämä pohjalevy päätyy uuteen Pajeroon, autoa myytäisiin Best Carin tietojen mukaan melko varmasti pelkästään pistokehybridinä. Voimalinjan yksityiskohdat eivät ole vielä tiedossa, mutta uudestisyntynyttä Pajeroa voisi vauhdittaa päivitetty versio Outlanderissa hyödynnettävästä hybridivoimanlähteestä jonka bensakoneena palvelee 2,4-litrainen nelonen.
Pajeron perinteiden velvoittamana veto menisi kaikille pyörille Mitsubishin S-AWC-nimisen nelivedon kautta. Uusi Pajero olisi japanilaislähteiden mukaan edeltäjänsä tavoin Outlanderia suurempi. Auto olisi yli 4,9 metriä pitkä, 1,85 metriä korkea ja 1,9 metriä leveä. Japanin markkinoiden lähtöhinnaksi Best Car arvelee noin kahdeksaa miljoona jeniä, mikä vastaa suunnilleen 50 000 euroa. Auton markkinoille tuloa voitaisiin kuulemma odotella vuodeksi 2027.