Ralliart-nimi herättää lämpimiä muistoja Mitsubishi kultaisilta vuosilta, kun Tommi Mäkinen ja kumppanit dominoivat rallin MM-sarjaa. Nyt jo kertaalleen kuopattu sporttibrändi tekee paluun.
Japanilaismerkki julkaisi tiiserikuvan salaperäisestä Ralliart-konseptista, joka on tarkoitus esitellä Tokyo Auto Salon -näyttelyssä tammikuun puolessavälissä. Mitsubishi ei kuitenkaan sanonut halaistua sanaa siitä, minkä mallin pohjalta tutkielma on tehty. Merkin edustajat totesivat kuitenkin, että auton muotoilu kertoo yhtiön visiosta Ralliartin tulevaisuuden varalle.
Tiiserikuva esittää isoa diffuusoria, joka näyttää kattavan suuren osan auton takapuskurista. Diffuusorin keskelle on sovitettu F1-tyylinen leditakasumuvalo, kun taas oikeassa reunassa komeilee Ralliartin logo. Aika moni autofani olisi varmasti enemmän kuin mielissään, jos kuvassa olisi uuden Lancer Evon peräpää. Tämä on kuitenkin valitettavasti äärimmäisen epätodennäköistä.
Sen sijaan puskuri kuulunee crossoveriin, joka saattaa olla äskettäin esitelty uusi Outlander ainakin takaluukun reunan muotojen perusteella. Puskuri on sen sijaan erilainen, joten Ralliart-konsepti voi enteillä katumaasturista kehitteillä olevaa sporttiversiota. Ja tässä ei ollut vielä kaikki, koska diffuusorin alla ei näy minkäänlaisia pakoputkenpäitä. Auto on siis joko hybridi tai jopa täyssähkömalli.
Mitsubishi kertoi alun perin Ralliartin paluusta jo viime toukokuussa. Muutama viikko sitten Thaimaassa lanseerattiin puolestaan Ralliart-brändättyjä tarvikkeita Pajero Sport – ja Triton-malleihin, mutta nyt vuorossa on ensimmäinen uuden ajan Ralliart-auto. Sen lisäksi Tokiossa nähdään Japanin kei car -miniautoluokkaan kuuluvan täyssähköisen mallin seuraavaa sukupolvea enteilevä konsepti. Kyseessä lienee Suomessakin hetken aikaa myydyn i-MiEV:n seuraaja.