Autohistoria ei tunne montaa kolmipaikkaista autoa, joiden ratti on keskellä autoa. Toimittajankin mieleen tulee vain 1990-luvun alkupuolen McLaren F1, joka oli aikanaan maailman nopein katuauto. F1 on elävä legenda, josta maksetaan huimia summia, joten sellaisen hankkiminen vaatii todella paksua lompakkoa.
Nyt kolmipaikkaisen urheiluauton saisi huomattavasti halvemmalla, koska USA:n Georgiassa on kaupan sellaiseksi muutettu Porsche 911. Kyseessä on 2010-mallinen Carrera S Cabriolet, joka on rakennettu kolmipaikkaiseksi kahta vuotta myöhemmin. Tällaiselle muutokselle on hankala keksiä mitään järkevää syytä, mutta ainakin tämä avo-Porsche on täysin ainutlaatuinen.
Muutostyöt näyttävät melko siististi toteutetuilta ainakin kuvissa. 911:n kimpussa on vietetty tunti jos toinenkin, koska koko ohjauspylväs ratteineen, mittarit ja polkimet on siirretty keskelle autoa. Keskikonsoli sekä entinen kojelaudan keskiosa ovat puolestaan kuskin penkin oikealla puolella, ja PDK-kaksoiskytkinautomaatin keppi on oudossa paikassa todella takana. Sen eteen on loihdittu mukiteline ja pieni säilytyslokero.
Suosittelemme
Kuskin penkin oikealla puolella pönöttävä konsoli syö melkoisesti takana istuvan jalkatiloja, mutta takaosaston vasemmalla puolella on sentään mukavasti ilmaa oikoa jalkojaan. Kuljettajan istuimen taakse on lisäksi rakennettu turvakaarimainen putkiviritelmä, jonka tarkoituksena on ilmeisesti toimia vain kuskin turvavyön kiinnityspisteenä. Toivottavasti kyseinen ratkaisu on tarpeeksi tukeva tosipaikan tullen.
Monet sisustan lisäosista näyttäisivät olevan hiilikuitua, mutta ulkoapäin Porsche on edelleen täysin vakio sporttiputkistoa lukuun ottamatta. Ainutlaatuisesta 911:stä pyydetään reilut 53 000 dollaria, mikä ei ole aivan halvimmasta päästä Jenkeissäkään. Ehkäpä auto löytää vielä ostajansa erikoisuutensa ansiosta, mutta emme voi kuin ihmetellä syitä tämän muutoksen taustalla.