Mitä ihmettä – tätä kolmipaikkaista Porschea ohjataan keskeltä autoa

Autohistoria ei tunne montaa kolmipaikkaista autoa, joiden ratti on keskellä autoa. Toimittajankin mieleen tulee vain 1990-luvun alkupuolen McLaren F1, joka oli aikanaan maailman nopein katuauto. F1 on elävä legenda, josta maksetaan huimia summia, joten sellaisen hankkiminen vaatii todella paksua lompakkoa.

porsche_6

-- MAINOS --

Nyt kolmipaikkaisen urheiluauton saisi huomattavasti halvemmalla, koska USA:n Georgiassa on kaupan sellaiseksi muutettu Porsche 911. Kyseessä on 2010-mallinen Carrera S Cabriolet, joka on rakennettu kolmipaikkaiseksi kahta vuotta myöhemmin. Tällaiselle muutokselle on hankala keksiä mitään järkevää syytä, mutta ainakin tämä avo-Porsche on täysin ainutlaatuinen.

porsche_2

Muutostyöt näyttävät melko siististi toteutetuilta ainakin kuvissa. 911:n kimpussa on vietetty tunti jos toinenkin, koska koko ohjauspylväs ratteineen, mittarit ja polkimet on siirretty keskelle autoa. Keskikonsoli sekä entinen kojelaudan keskiosa ovat puolestaan kuskin penkin oikealla puolella, ja PDK-kaksoiskytkinautomaatin keppi on oudossa paikassa todella takana. Sen eteen on loihdittu mukiteline ja pieni säilytyslokero.

-- MAINOS --




porsche_3

Kuskin penkin oikealla puolella pönöttävä konsoli syö melkoisesti takana istuvan jalkatiloja, mutta takaosaston vasemmalla puolella on sentään mukavasti ilmaa oikoa jalkojaan. Kuljettajan istuimen taakse on lisäksi rakennettu turvakaarimainen putkiviritelmä, jonka tarkoituksena on ilmeisesti toimia vain kuskin turvavyön kiinnityspisteenä. Toivottavasti kyseinen ratkaisu on tarpeeksi tukeva tosipaikan tullen.

-- MAINOS --

porsche_4

Monet sisustan lisäosista näyttäisivät olevan hiilikuitua, mutta ulkoapäin Porsche on edelleen täysin vakio sporttiputkistoa lukuun ottamatta. Ainutlaatuisesta 911:stä pyydetään reilut 53 000 dollaria, mikä ei ole aivan halvimmasta päästä Jenkeissäkään. Ehkäpä auto löytää vielä ostajansa erikoisuutensa ansiosta, mutta emme voi kuin ihmetellä syitä tämän muutoksen taustalla.

porsche_5porsche_7

LähdeCarscoops
Turo Leppänen
Turo Leppänen on ansioitunut autotoimittajamme, jonka pintaa syvemmälle meneviä kirjoituksia olemme saaneet lukea aiemmin Jokamies-verkkolehdessä ja muissa tunnetuissa alan julkaisuissa. Vapaa-ajalla Turo pitää huolta perheestään, yli tuhannen pienoisauton kokoelmastaan, sekä avokattoisesta saksalaisvalmisteisesta harrasteautostaan.

Uusimmat

Porsche esitteli sähköautonsa perusmallin – takavetoisen Taycanin hinnan pitäisi jäädä viisinumeroiseen lukemaan

Vuoden päivät markkinoilla ollut Taycan-täyssähköauto on noussut nopeasti yhdeksi Porschen myydyimmistä malleista. Suosio saattaa vielä kasvaa pian tarjolle tulevan...

Koronan hiljentämä museo myy 200 klassista muskeliautoa

Covid-19 on iskenyt yrityksiin ympäri maailman, ja yksi pahiten kärsineistä aloista on elämysmatkailu. Näin on käynyt myös floridalaiselle museolle...

Tarina 35 vuotta sitten menehtyneen aavikkorallin järjestäjän unelmista elää yhä

Paris-Dakar aavikkorallin idean sai ensimmäisenä päähänsä ranskalainen seikkailija ja fanaattinen moottoripyöräilijä Thierry Sabiné. Sabiné järjesti 1975, tuolloin Enduropale kisana...

Uusi Honda Civic Type R on pian täällä – hot hatch jää bensakoneisten Hondien viimeiseksi mohikaaniksi

Honda Civic Type R on vaihtanut viime vuosina sukupolvea varsin kiivaaseen tahtiin. Pian tulossa on jälleen uusi Type R,...

Nissan julkaisi lisätietoja uudesta Qashqaista – crossoverin moottorivalikoima koostuu pelkästään hybrideistä

Suomen myydyimpien autojen joukkoon kuuluva Nissan Qashqai siirtyy pian kolmanteen sukupolveensa. Crossoverin sisustasta on jo julkaistu ennakkotietoja, ja nyt...

Suosittelemme

Tänään ranteessa: Bell & Ross BR 03-92 Diver Black Matte

Ranskalainen Bell & Ross on osoittanut viime vuosien aikana kuuluvansa markkinoiden kiinnostavimpiin kellonvalmistajiin, joka...

Esittelyssä maailmanmatkaajan kello: Citizen Satellite Wave GPS Eco-Drive

Kellovalmistaja Citizenin historia alkoi jo vuonna 1918, kun Shokosha Watch Research Institute -kellotehdas perustettiin...
Tilaa Tyyliniekan uutiskirjeLähetämme sinulle koosteen uusimmista julkaisuistamme maanantaisin, keskiviikkoisin ja perjantaisin.

Lähetämme sinulle koosteen uusimmista julkaisuistamme maanantaisin, keskiviikkoisin ja perjantaisin. Tietojasi emme luovuta eteenpäin.