MAINOS: Fosto

Suomalaisia design-valaisimia

Manthey Racing iski kyntensä uuteen Porsche 911 GT3:een – Nürburgringin kierrosaika laski neljällä sekunnilla

Aivan Nürburgringin legendaarisen radan kyljessä päämajaansa pitävä Manthey Racing on yksi parhaista osoitteista, jos Porschestaan haluaa nopeamman rataolosuhteissa. Nyt firma pääsi tekemään taikojaan 992-sukupolven 911 GT3:n parissa.

Mantheyn muiden pakettien tavoin myös uudessa GT3:ssa on keskitytty aerodynamiikan, jarrujen ja jousituksen kohentamiseen moottoritehon nostamisen sijasta. Moottorin viritykseen ei olisi toisaalta ollut mitään välttämätöntä tarvettakaan, koska GT 3:n vapaasti hengittävä nelilitrainen bokserikuutonen tuottaa 510 heppaa, 469 newtonmetrin maksimiväännön ja kiertää haluttaessa 9000 rundiin asti.

Manthey Racingin aerodynamiikkapaketti sisältää uuden etusplitterin, etupuskurin kulmien ilmanohjaimet, uusiksi suunnitellun hiilikuituisen takasiiven sekä optimoidun diffuusorin. Porschen alle saa myös Mantheyn omat OM-1-vanteet, joita peittävät aerodynaamiset levyt takana. Autossa on lisäksi Mantheyn omaa käsialaa olevat coiloverit, joita saa säädettyä neljään eri suuntaan. Ratakelpoisuus varmistetaan teräspunotuilla jarruletkuilla ja uusilla jarrupaloilla.

Näillä eväillä Nürburgringin Nordschleifella yllettiin 6:55.737 minuutin kierrosaikaan, eli parannusta tuli 4,19 sekuntia vakioautoon verrattuna. Mantheyn GT3 eteni vauhdilla myös radan pomppuisemmilla osuuksilla, ja pahamaineinen Karussell-kurvikin ajettiin läpi lähes 100 km/h:n nopeudella. Mantheyn paketissa on myös se hyvä puoli, että se ei vaikuta Porschen tehdastakuuseen.

Suosittelemme


Tämä kertoo Stuttgartin väen luottamisesta Manthey Racingin osaamiseen. Tämän tason palikat ovat kuitenkin kaikkea muuta kuin halpoja, ja niinpä Mantheyn paketista peritään melkein 38 000 euroa. Sillä saisi jo hyvän käyttöauton GT3:n kaveriksi, mutta Porschen ostohintaan verrattuna kyse on vain murusista.

LähdeCarscoops

Lue lisää