Maasturilegenda sai kasvojenkohotuksen – Lorinser modernisoi ensimmäisen sukupolven G-Mersun avoversion

Lähes 40 vuotta tuotannossa ollut Mercedeksen G-luokka sai kolmisen vuotta sitten täysin uuden seuraajan, joka yhdistää lähes entisellään säilyneen ulkonäön paljon modernimpaan tekniikkaan. Uuden G-Mersun korimallivalikoima on kuitenkin huomattavasti edeltäjää suppeampi.

Alkuperäistä G:tä sai nimittäin myös kaksiovisena versiona sekä umpi- että avokatolla. Avomalli oli alun perin lähinnä sotilas- ja työkäyttöön suunniteltu karu laite, joka muuttui kuitenkin vuosien mittaan lifestyle-henkisemmäksi luksustuotteeksi. Katto liikkui sähköllä vuodesta 1989 alkaen, ja moottorivalikoimaa täydennettiin vähitellen tehokkailla bensakaseilla. Avomallin tuotannon päättymisen kunniaksi lanseeratussa Final Editionissa vuodelta 2013 kulusta vastasi G 500:n lähes 5,5-litrainen vaparikasi, joka tuotti 388 hevosvoimaa.

Mercedeksen malleja jo vuosikymmenet tuunannut Lorinser otti nyt käsittelyynsä G-luokan avoversion, jonka ulkoasua on viilattu modernimpaan suuntaan. Kaikkia muutostyössä käytettyjä osia saa kuulemma suoraan Lorinserilta, mutta firman nettisivuilta niitä ei löydy ja hinnatkin pitää kysyä erikseen. Samat komponentit sopivat alkuperäisen G-luokan umpimalliinkin, ja Lorinserilta löytyy luonnollisesti tuning-palikoita myös uuteen G:hen.

Lorinserin muokkaaman perinneversion tunnistaa heti maskista, jossa Mersun tähti on korvattu firman omalla logotekstillä. Sporttihenkeä on haettu maskin hunajakennokuvioinnilla, ja etupuskurikin on vakiota urheilullisemman oloinen. Puskuriin on sovitettu sumu- ja kaarrevalojen yhdistelmät, kun taas takapäätä koristavat Lorinserin oma helma ja varapyöränkotelo.

Suosittelemme

Lisäksi veekasin äänimaailmaa on höystetty uudella takaäänenvaimentimella. Kuvien auton yönmusta väri saa kontrastia ruskeasta kangaskatosta, kun taas Lorinserin RS9-vanteet ovat mattamustat. Peräti 22-tuumaiset kiekot ovat neljä tuumaa alkuperäisiä vanteita isommat, ja leveyttäkin myös hopeanvärisenä saatavilla kiekoilla on kymmenen tuumaa. Lisäksi autoon tarjotaan alustan madallussarjaa, joka on melkoisessa ristiriidassa G:n alkuperäisen tarkoituksen kanssa. 22-tuumaisilla pyörillä varustettu avo onkin paremmin kotonaan bulevardien näyttäytymisvälineenä, mutta kevyeen maastoon sillä pitäisi edelleen päästä.

LähdeLorinser

JÄTÄ VASTAUS

Kirjoita kommenttisi!
Kirjoita nimesi tähän

Aihepiirin uusimmat

Volkswagenin ensimmäinen sähköfarmari esiteltiin – ID.7 Toureriin saa myös uuden isomman akun

Täyssähköisten farmarien varsin harvalukuinen joukko täydentyy Volkswagen ID.7 Tourerilla, joka sai nyt virallisen esittelynsä. Sähköfarmari tarjoaa tähän asti tarjolla ollutta sedania enemmän kapasiteettia niin tavaratilan kuin akunkin osalta.

Stellantis palkitsee työntekijöitään viime vuoden myynneistä miltei kahdella miljardilla eurolla

Viime vuoden vahvan myynnin jälkeen Stellantis palkitsee ahkeroijansa tuoreella ja muhkealla potilla, sillä työntekijät saavat yhteensä huikeat 1,9 miljardia euroa.

Nelipaikkaisten avo-Mersujen perinteet jatkuvat – uusi CLE Cabriolet korvaa sekä C- että E-sarjan avomallit

Mercedes esitteli viime kesänä aiemmat C- ja E-luokan coupét korvaavan kaksiovisen CLE Coupén, ja samassa yhteydessä vilautettiin myös avoversion ensimmäiset kuvat. Nyt CLE Cabrioletista julkaistiin kaikki viralliset tiedot sopivasti ennen keväällä tapahtuvaa myynnin aloitusta.

Tästä piti tulla BMW i8:n seuraaja – klassisen M1:n henkeä tavoitellut i16 ei kuitenkaan päässyt tuotantoon

BMW:n M-divisioonan lippulaivana toimiva möhkälemäinen XM-katumaasturi on herättänyt melkoisesti tunteita, joista useimmat eivät ole kovin positiivisia. Tunnemyrskyä ei liennyttäne sekään tieto, että asioiden mentyä toisin baijerilaisten valikoimaan voisi nyt kuulua keskimoottorinen urheiluauto alkuperäisen M1:n hengessä.

Tyyliniekan uusimmat