Maasturilegenda sai kasvojenkohotuksen – Lorinser modernisoi ensimmäisen sukupolven G-Mersun avoversion

Lähes 40 vuotta tuotannossa ollut Mercedeksen G-luokka sai kolmisen vuotta sitten täysin uuden seuraajan, joka yhdistää lähes entisellään säilyneen ulkonäön paljon modernimpaan tekniikkaan. Uuden G-Mersun korimallivalikoima on kuitenkin huomattavasti edeltäjää suppeampi.

Alkuperäistä G:tä sai nimittäin myös kaksiovisena versiona sekä umpi- että avokatolla. Avomalli oli alun perin lähinnä sotilas- ja työkäyttöön suunniteltu karu laite, joka muuttui kuitenkin vuosien mittaan lifestyle-henkisemmäksi luksustuotteeksi. Katto liikkui sähköllä vuodesta 1989 alkaen, ja moottorivalikoimaa täydennettiin vähitellen tehokkailla bensakaseilla. Avomallin tuotannon päättymisen kunniaksi lanseeratussa Final Editionissa vuodelta 2013 kulusta vastasi G 500:n lähes 5,5-litrainen vaparikasi, joka tuotti 388 hevosvoimaa.

Mercedeksen malleja jo vuosikymmenet tuunannut Lorinser otti nyt käsittelyynsä G-luokan avoversion, jonka ulkoasua on viilattu modernimpaan suuntaan. Kaikkia muutostyössä käytettyjä osia saa kuulemma suoraan Lorinserilta, mutta firman nettisivuilta niitä ei löydy ja hinnatkin pitää kysyä erikseen. Samat komponentit sopivat alkuperäisen G-luokan umpimalliinkin, ja Lorinserilta löytyy luonnollisesti tuning-palikoita myös uuteen G:hen.

Lorinserin muokkaaman perinneversion tunnistaa heti maskista, jossa Mersun tähti on korvattu firman omalla logotekstillä. Sporttihenkeä on haettu maskin hunajakennokuvioinnilla, ja etupuskurikin on vakiota urheilullisemman oloinen. Puskuriin on sovitettu sumu- ja kaarrevalojen yhdistelmät, kun taas takapäätä koristavat Lorinserin oma helma ja varapyöränkotelo.

Suosittelemme

Lisäksi veekasin äänimaailmaa on höystetty uudella takaäänenvaimentimella. Kuvien auton yönmusta väri saa kontrastia ruskeasta kangaskatosta, kun taas Lorinserin RS9-vanteet ovat mattamustat. Peräti 22-tuumaiset kiekot ovat neljä tuumaa alkuperäisiä vanteita isommat, ja leveyttäkin myös hopeanvärisenä saatavilla kiekoilla on kymmenen tuumaa. Lisäksi autoon tarjotaan alustan madallussarjaa, joka on melkoisessa ristiriidassa G:n alkuperäisen tarkoituksen kanssa. 22-tuumaisilla pyörillä varustettu avo onkin paremmin kotonaan bulevardien näyttäytymisvälineenä, mutta kevyeen maastoon sillä pitäisi edelleen päästä.

LähdeLorinser

JÄTÄ VASTAUS

Kirjoita kommenttisi!
Kirjoita nimesi tähän

Aihepiirin uusimmat

Brabus esitteli todellisen tehohybridin – Mercedes-AMG S 63:n viritetyssä versiossa on 930 heppaa ja rutkasti luksusta

Hybriditekniikalla ladatussa Mercedes-AMG S 63 E Performancessa on jo tehtaan jäljiltä nelilitraisen tuplaturbokasin ja sähkömoottorin yhteispelin ansiosta mukavat 802 hevosvoimaa. Tähtimerkin hovivirittäjä Brabus pistää kuitenkin vielä paremmaksi reilun 100 hepan verran.

Cybertruckin mainostettu luodinkestävyys joutuu testiin YouTube-videolla

Jos jotain väitetään luodinkestäväksi, niin tottahan toki amerikkalaiset kaivavat aseensa esille.

Opelilta tulee uusia katumaastureita – myös Frontera-mallinimi tekee paluun

Opelin mallistoon kuului 1990-luvulla Frontera-niminen maasturi, joka oli omaa sukua Isuzu. Nyt mallinimi tekee comebackin uuden katumaasturin perässä.

Korealaisesta kylmän sään kestävästä akusta odotetaan vastausta sähköautoilun talvimurheisiin

SK On -niminen korealaisfirma on suunnitellut kylmää kestäviä akkuja, jotka eivät menettäisi entiseen tapaan lataustaan.

Tyyliniekan uusimmat