Korealaiset haastavat Bentleyn – Genesis aikoo ottaa tuotantoon jopa 300 000 euron hintaluokkaan sijoittuvan sähköavon

Hyundai-konsernin luksusbrändi Genesiksen autojen muotoilussa on ollut selviä Bentley-vaikutteita, mutta hintaluokka on ollut aivan eri. Jatkossa Genesis aikoo kurkottaa myös hintansa puolesta Bentleyn apajille autolla, jollaista ei ole tähän mennessä nähty.

Genesiksen edustajan Automotive News -julkaisulle vuotamien tietojen mukaan merkki on näyttänyt vihreää valoa X Convertible -nimellä tunnetun konseptin tuotantoversiolle. Täyssähköisen luksusavon tutkielma tuotiin julkisuuteen viime marraskuussa kolmantena ja viimeisenä X-brändättynä konseptiautona X- ja X Speedium Coupe -tutkielmien jälkeen.

Kuva: Genesis

X Convertible oli ainakin konseptina ilahduttavan puhdaslinjainen, ja ilahduttava oli myös autoluokka. Korealaiset eivät olleet nimittäin lähteneet tekemään kolmattatoista sähkö-crossoveria tusinaan, vaan kyseessä oli perinteinen luksusluokan kaksiovinen avoauto täyssähköisellä voimanlähteellä ryyditettynä. Miltään muulta merkiltä ei ole vielä nähty vastaavaa autoa tuotannossa, joten Genesis pääsisi kuorimaan kermat päältä ennen kuin esimerkiksi Bentley tai Rolls-Royce alkavat kehittää vastaavia malleja.

Genesis on niin varma asiastaan, että X Convertible saa kuulemma monen avomallisen Bentley Continentalin omistajan vaihtamaan autonsa korealaiseen äänettömään luksukseen ilman kattoa. Tämä kuulostaa melkoisen itsevarmalta lausunnolta merkiltä, joka on esimerkiksi suurimmassa osassa Euroopan maita vielä hyvin tuntematon. Noin 200 000 – 300 000 euron hintaluokkaan sijoittuvan auton tärkein tehtävä lieneekin merkin imagon ja maineen kasvattaminen, jotta myös edullisempien mallien myynti saisi lisäpuhtia erityisesti vanhalla mantereella.

Kuva: Genesis

Superkalliin sähköavon myötä Genesis voisi myös vihdoinkin sanoa olevansa täysiverinen luksusbrändi, vaikka X Convertiblen tuotanto rajattaisiin varmasti hyvin pieneen lukemaan. Viimesyksyisessä konseptissa oli piiloon taittuva kovakatto integroiduilla läpinäkyvillä kattoluukuilla, joiden oli tarkoitus tuoda sisustaan avoauton fiilistä myös katto kiinni ajettaessa. Muilla merkeillä kovakatot ovat viime vuosina saaneet väistyä perinteisten kangaskattojen tieltä, joten tuotantoauton kattoratkaisu jää vielä nähtäväksi.

Kuva: Genesis
Kuva: Genesis
LähdeCarscoops

Lue lisää