Ruotsin ylpeyksiin kuuluva Koenigsegg julkaisi uuden vuoden kunniaksi tummasävyisen tiiserikuvan autosta, jota se on ilmeisesti parhaillaan kehittämässä. Hyperautouutuus saattaa ammentaa inspiraationsa merkin historiasta.
Tällä hetkellä Christian von Koenigseggin firma valmistaa hyperautojen järeimpään kategoriaan kuuluvia Jeskoa ja Regeraa. Lisäksi pian aloitetaan ensimmäisen nelipaikkaisen Koenigseggin, eli Gemeran tuotanto. Tummassa tiiserikuvassa näkyvä auto ei ole kuitenkaan mikään näistä. Kuvan julkaisun ajankohta saattaa antaa lisävihjeitä, koska Koenigseggin ensimmäisenä tuotantoautona toimineen CC8S:n valmistus alkoi 20 vuotta sitten.
Niinpä innokkaimmat ovat jo ehtineet spekuloimaan, että kyseessä voisi olla juhlan kunniaksi kehitetty kunnianosoitus alkuperäiselle CC8S:lle. Ainakin tiiserikuvan auton sivuprofiili vaikuttaa hyvin samankaltaiselta alkupään CC-mallien kanssa, ja kattolinjakin näyttää pitkälti samanlaiselta. Takavalot tulevat kuitenkin ulommas kuin alkuperäisissä malleissa, ja ne edustavat todennäköisesti viimeisintä leditekniikkaa.
Koenigsegg kertoi Facebookissa tiiserikuvan julkaisun yhteydessä, että merkin uudenvuodenlupaus ammentaa äärimmäisen suorituskykynsä fiksun suunnittelun ja optimaalisen muotoilun avulla. Tämä voisi vihjata siihen suuntaan, että autoa vauhdittaa Jeskon tai Regeran tuplaturbokasin sijasta jokin vähemmän mörkömäinen voimanlähde todennäköisesti sähkömoottorin tai -moottorien parina.
Tekniikka saatetaan jakaa nelipaikkaisen Gemeran kanssa. Sen polttomoottorina toimii hyvin eksoottinen ratkaisu, eli Koenigseggin omaa käsialaa oleva nokka-akseliton kaksilitrainen kolmipytty kahdella turbolla. Siitä irtoavaa 600 heppaa ja 600 newtonmetriä täydennetään kolmella sähkömoottorilla, jolloin kokonaisvoimavarat kirjataan peräti 1700 hevosvoimaan ja 3500 newtonmetriin. Äänet eivät luonnollisesti ole veekasin tasoa, mutta Koenigseggin mainostamaa fiksua suunnittelua tämä voimanlähde ainakin edustaisi.