Kiinnostaisiko vähän tehokkaampi taksi – G-Power kutittelee E-Mersusta tasan 800 heppaa

Saksalainen G-Power on tullut tunnetuksi virittämistään M-Bemareista, mutta nyt tuning-paja on uskaltautunut myös arkkivihollisen laitumille. G-Power esitteli jo muutama kuukausi sitten Mercedes-AMG:n nelilitraiseen tuplaturbokasiin tarkoitetun virityssarjan, joka nostaa padan huipputehoa jopa lähes 190 hevosvoimalla ja maksimivääntöä 150 newtonmetrin verran.

Moottoriviritys tuli aluksi tarjolle C-luokan huippuversiona toimivaan 63 S -versioon, jossa on kuitenkin yksi huono puoli äärimmäisiä teholukemia tavoiteltaessa. Auto on nimittäin pelkästään takavetoinen, jolloin suuri osa potkusta katoaa helposti taivaan tuuliin rengassavuna. Niinpä G-Power on nyt päättänyt tarjota samaa virityssarjaa E 63 S -isoveljeen, joka raapii perusasetuksissa joka nurkasta.

E 63 S:ssä on jo vakiona 612 heppaa ja 850 newtonin maksimivääntö, mutta G-Powerin käsittelyn jälkeen taksikorisessa Mersussa on komeat 800 heppaa ja tasan 1000 newtonin vääntö. Huimat lukemat on saatu taiottua esiin mm. turbojen CNC-sorvattujen turbiinikoteloiden ja pyörintäominaisuuksiltaan optimoitujen turbiinipyörien ansiosta. Modifioitujen ahtmien lisäksi muutosten listalle lukeutuvat mm. ruostumattomasta teräksestä valmistetut downpipet ja samasta materiaalista tehty pakoputkisto.

Moottorin softana palvelee puolestaan G-Powerin oma Performance Software V3. Se jättää moottorin suojatoiminnot ja diagnosointimahdollisuudet ennalleen, mutta ohjausyksikkö on laitettu uusiksi kasvaneen tehon ehdoilla. Vaiva ei mene hukkaan, koska jo vakiona nopea E 63 S pystyy muutosten jälkeen haastamaan jopa superautot suorituskyvyllään. Satasen nopeus on taulussa vain 3,1 sekunnissa, ja huiput ovat reilusti yli 300 km/h.

Ulkoiset muutokset on tarkoituksella jätetty pieniksi, koska Mercedes-AMG E 63 S on jo tehtaan jäljiltä tarpeeksi sporttinen useimpien ostajien makuun. G-Power lisää haluttaessa keitokseen muutamia kiiltävän mustia yksityiskohtia, ja auton alle tarjotaan firman omia Hurricane RR -nimisiä vanteita. Mustaa ja kiillotettua alumiinia yhdistelevät kiekot ovat 21-tuumaiset, kun taas tehtaalta E 63 S:ään saa korkeintaan 20-tuumaiset vanteet.

LähdeCarscoops
Turo Leppänen
Turo Leppänen on ansioitunut autotoimittajamme, jonka pintaa syvemmälle meneviä kirjoituksia olemme saaneet lukea aiemmin Jokamies-verkkolehdessä ja muissa tunnetuissa alan julkaisuissa. Vapaa-ajalla Turo pitää huolta perheestään, yli tuhannen pienoisauton kokoelmastaan, sekä avokattoisesta saksalaisvalmisteisesta harrasteautostaan.

Videot

Uusimmat

Todellisen maasturin paluu – uudessa Ford Broncossa on jopa irrotettavat ovet

Ford Bronco lanseerattiin markkinoille ”maasturien Mustangina” jo vuonna 1965, mutta parhaiten malli taisi saada julkisuutta O.J. Simpsonin pakoautona vajaat...

Myyntiharvinaisuus: 1978 Dodge Aspen Super Coupe

Suomessakin suosittu Dodge Aspen taipui aikanaan myös tehdastekoiseksi erikoisversioksi. Tämä maukas Super Coupe vie ajatukset suoraan diskoa sykkivään 70-luvun...

Mersun F1-moottorisen hyperauton kehitystyö on vihdoinkin loppusuoralla – ensimmäiset asiakasautot luovutetaan vuonna 2021

Mercedes esitteli jo kohta kolmen vuoden takaisessa Frankfurtin autonäyttelyssä Project Oneksi nimetyn hyperautotutkielman, jonka kuorten alla murisi aito F1-voimanlähde....

Klassista futarityyliä tarjolla – David Beckhamin entinen Aston Martin AMV8 Volante on myynnissä Isossa-Britanniassa

Aston Martin DBS esiteltiin vuonna 1967 jo pahasti vanhentumaan päässeen DB6:n seuraajaksi. DBS:n pohjalta lanseerattiin muutama vuosi myöhemmin muskelihenkisempi...

Mercedes julkaisi ensimmäisen videon uudesta superautostaan – AMG GT R Black Seriesissä on ilmeisesti jopa 720 heppaa

Mercedes-AMG:n kaksipaikkainen GT-mallisarja on ollut myynnissä jo useita vuosia. GT-valikoiman kruunaavaa absoluuttista huippuversiota on kuitenkin saatu odottaa näihin päiviin...

Suosittelemme

Tänään ranteessa: Bell & Ross BR 03-92 Diver Black Matte

Ranskalainen Bell & Ross on osoittanut viime vuosien aikana kuuluvansa markkinoiden kiinnostavimpiin kellonvalmistajiin, joka...

Esittelyssä maailmanmatkaajan kello: Citizen Satellite Wave GPS Eco-Drive

Kellovalmistaja Citizenin historia alkoi jo vuonna 1918, kun Shokosha Watch Research Institute -kellotehdas perustettiin...