Maseratin keskimoottorinen MC20-superauto on yksi tämän päivän puhdaslinjaisimpia urheiluautoja. Vaikka Maseratin muodot eivät välttämättä kaipaisi minkäänlaista peukalointia, saksalainen DMC on kuitenkin päättänyt koittaa onneaan sen parissa.
Sovranaksi nimetty tuning-firman luomus on saanut korisarjan, jonka tarkoituksena on tuoda MC20:een lisää aggressiivisuutta menemättä kuitenkaan liiallisuuksiin. Muutokset alkavat keulasta, joka on saanut DMC:n suunnitteleman splitterin. Muutoksiin kuuluvat myös uusi hiilikuituinen maski sekä nokkapellin ja etulokasuojien yläosien ilma-aukot.
Lisäksi sivuhelman takaosaa koristavat uudet ilmanohjaimet, ja takapuskurin alla komeilee hiilikuituinen diffuusori. Maseratin perä on saanut myös ison kiinteän takasiiven, jonka pitäisi lisätä takapään downforcea. Luonnollisesti vanteetkin vaihdetaan DMC:n omaa designia edustaviin kiekkoihin. Koko on edessä 20 ja takana 21 tuumaa, ja rengasprofiiliksi kerrotaan edessä 255/30 sekä takana 305/30.
Vakiota häijymmälle ulkonäölle on katetta pellin alla, koska DMC peukaloi myös MC20:n voimanlähdettä. 90 asteen sylinterinkulmalla varustettu kolmilitrainen Nettuno-V6 tuottaa vakiona kahden turbon avittama 630 huipputehon ja 538 newtonmetrin maksimiväännön, mutta DMC:n Sovranassa potkua on vielä enemmän. Uuden ilmansuodattimen, sporttiputkiston ja muokatun moottorinohjaussoftan avulla myllystä on saatu kutiteltua 725 heppaa ja 646 newtonia.
Suosittelemme
Tehoa on siis jo enemmän kuin 3,9-litraisella tuplaturbokasilla ryyditetyssä Ferrari F8 Tributossa, mutta Maseratin viritetyn V6:n vääntö jää vielä hieman Ferraria ohuemmaksi. DMC;n tuunaamaa tekniikkaa ja ulkokuorta voi MC20:ssä vielä täydentää sisustan muutostöillä, joihin kuuluvat erityisen kestäväksi mainostettu ruutukuvioinen nahka ja uudet alumiinipolkimet.