Italiassa toimiva Gorgona Cars esitteli viime vuonna ensimmäisen sukupolven Mazda MX-5:n pohjalta tehdyn Naked Monoposton (NM), jossa oli nimensä mukaisesti tilaa vain kuskille. Nyt vuorossa on NM+, johon voi ottaa kyytiin myös kaverin.
Ulkoilmatapahtumana järjestettävässä Milano Monza Motor Show’ssa debytoinut luomus on saanut osakseen muitakin muutoksia kuin repsikan penkin. Viime vuonna lanseeratun NM:n kuskin istuimen takana komeileva pahka oli lasikuitua, mutta NM+:ssa pullistuksia on kaksi ja ne on tehty hiilikuidusta. Tämän myötä tuplapahkalla varustettu takakate painaa suunnilleen yhtä paljon kuin yksipahkainen lasikuituversio.

Turvakaaret sisäänsä kätkevien kohoumien muotoja on myös hiottu aerodynamiikan ehdoilla, ja matkustajien väliin saa haluttaessa ”sillan” ilman pyörteilyjä vähentämään. Lisäksi tuulilasin virkaa hoitavat kohoumat ohjaavat viimaa entistä tehokkaammin pois kuskin ja repsikan kasvoilta. Turvakaaret on hitsattu kiinni auton koriin, mikä lisää vääntöjäykkyyttä. Vielä enemmän sitä kohentavat paljon alkuperäistä massiivisemmat kynnyskotelot, joihin on liitetty MX-5:n alkuperäisten ovien alareunat.

Lisäksi konepelti on korvattu kevyemmällä alumiiniosalla, ja auton pohjan tasaiset katteet ohjaavat ilmaa takapuskurin alle sovitetulle diffuusorille. Myös etupuskurin alle integroidun splitterin pitäisi kasvattaa omalta osaltaan downforcea. NA-sukupolven MX-5:n vakiomoottori on puolestaan korvattu uusimmasta MX-5:stä lainatulla Skyactiv-G-nelosella, joka tuottaa Gorgona Carsin tarjoaman virityssarjan myötä 220 hevosvoimaa ja 225 newtonmetriä.

Ne takaavat ripeän suorituskyvyn, koska NM+:n kuivapainoksi kerrotaan ainoastaan 800 kiloa. Gorgona Carsin uusimman luomuksen hintoja ei ole vielä kerrottu, mutta tarkoituksena on ottaa auto piensarjatuotantoon.

