Kalifornian entinen kuvernööri Arnold Schwarzenegger on aina tykännyt miehekkäistä menopeleistä, jotka sopivat hyvin entisen toimintatähden imagoon. Miehen alla on nähty mm. Hummereita ja Unimogeja, mutta ne eivät enää istu Arskan uuteen julkikuvaan. Hän haluaa nyt panostaa ilmastonmuutoksen torjumiseen, joten autotkin pitää valita näiden ihanteiden mukaisesti.
Schwarzenegger ei kuitenkaan malttanut luopua lähes legendan asemaan nousseesta äijämaasturistaan, eli G-luokan Mersusta. Itävaltalaissyntyinen tähti tutki asiaa ja löysi entisestä kotimaastaan pienen start-up-firman, joka on erikoistunut akkuteknologiaan. Kreisel Electric -nimisen yrityksen taustalla vaikuttaa kolme veljestä, ja se valmistaa mm. sähkömoottoreita, akkupaketteja sekä erilaisia prototyyppejä. Firma vaikutti sen verran vakuuttavalta, että Arnold Schwarzenegger antoi sen tehtäväksi muokata G-Mersunsa sähköautoksi.
Kun projekti valmistui, iso-Arska lensi Itävallan Hahnenkammiin noutamaan maasturinsa. Sen perinteinen polttomoottori korvattiin 490 hevosvoiman tehon luovuttavalla sähkömoottorilla, ja virta saadaan 80 kWh:n akkupaketista. G-Mersu pinkaisee sähkövoiman turvin vain 5,6 sekunnissa nollasta sataan, eli tämä lukema on parantunut peräti kolmella sekunnilla sähkökonversion myötä. Huippunopeutta riittää 183 km/h:n verran, ja toimintasäde on varsin mukavat 300 kilometriä.
Lukema ei juuri häpeä sarjavalmisteisten sähköautojen rinnalla, ja suoritusarvoja tarkasteltaessa täytyy huomioida, että Kreiselin akkupaketti painaa peräti 510 kiloa. Sähkömaasturia pystyy lataamaan 150 kW:n teholla johdon päästä.
Schwarzenegger on esitellyt sähköautoksi muutettua G-Mersuansa ylpeänä eri somekanavissa. Arska pössyttelee muuten sikaria auton rattiin hypätessään, joten ihan kaikista paheistaan hän ei ole sentään päässyt vielä eroon.