BMW:n 3-sarja sai jo toissa vuoden keväällä faceliftin, joka oli kuitenkin niin hillitty, että vain todelliset asiantuntijat erottivat muutokset. 4-sarjan nimellä tunnetut avo- ja coupé-versiot jatkoivat sen sijaan ennallaan, koska Nelonen oli mallina vielä varsin tuore. Nyt niidenkin kasvojenkohotuksen vuoro on vihdoin koittanut, ja tässäkin tapauksessa uudistuksia on todella hankala bongata.
4-sarjan muodoissa ei ole ollut pahemmin valittamista, joten Bemari ei ole lähtenyt tekemään muutoksia vain muutosten tähden. Autoon ei saa enää lainkaan ksenonvaloja, vaan niiden tilalla on nyt täysledit, ja lisäksi vakiovarustelistalle on tuotu ledisumuvalot. Leditakavaloissakin on uutta grafiikkaa, jotta perä näyttäisi hieman entistä tuoreemmalta. Myös puskureita ja eri varustetasojen koristelistoja on peukaloitu vähän, mutta niiden huomaaminen vaatii lähestulkoon vanhan mallin vierelle.
Sisustassakin on entistä enemmän kromia sekä kiiltävää mustaa keskikonsolissa. Lisäksi kojelaudassa on lisää tikkauksia, ja koristelistojen sekä verhoilukankaiden tarjontaa on lisätty. 4-sarjaan tarjotaan nyt myös päivitettyä Professional-tason navigaattoria, ja mittaristoon saa halutessaan eri näkymiä. Värikartta on täydentynyt uusilla Sunset Orange – sekä Snapper Blue -nimisillä sävyillä. Faceliftin viimeistelevät ulkoisesti eri varustetasojen uudet alumiinivannedesignit.
Suosittelemme
Alustaakin on peukaloitu, ja jousitus on nyt sporttihenkeen sopivasti entistä jäykempi. Mukavuuden ei pitäisi kuitenkaan kärsiä tästä liiaksi. Urheilullisuutta korostetaan myös sporttirenkailla, jotka saa suoraan tehtaalta 430i- ja 430d -versioista ylöspäin. Bensakoneiden valikoima ulottuu tavallisten mallien puolella 184-heppaisesta 420i:stä 326-hevosvoimaiseen 440i:hin. Dieseleiden skaala alkaa puolestaan 150-heppaisesta 418d Gran Coupésta ja päättyy aina nelivetoiseen 435d xDriveen, jossa on 313 pollea. Jokapyörävedon saa kaiken kaikkiaan 12 eri versioon.
Facelift koskee kaikkia korimalleja, eli kaksiovista Coupéa, neliovista Gran Coupéa ja avomallia. Malliston kuninkaana jatkaa M4, joka saa mm. valojen osalta samat muutokset kuin pienempitehoisetkin Neloset. M4:stä tulee myöhemmin tarjolle ekstratehokas CS, joka asettuu Motorsport-mallistossa 450-heppaisen Competitionin yläpuolelle.