BMW M3:n ja M4:n nykysukupolven naamailme jakaa voimakkaasti mielipiteitä, mutta suorituskyky miellyttänee useimpia jo tehtaan jäljiltä. ”Perusmallin” 480 hevosvoimasta ja 550 newtonmetristä sekä Competition-version 510 hepasta ja 650 newtonista on kuitenkin vielä vara parantaa, minkä saksalainen G-Power osoittaa.
Virityspajan tehokuurin jälkeen baijerilaisten M-mallit tunnetaan G3M ja G4M Bi-Turbona. Toisin kuin monet muut tuning-firmat, G-Power ei asenna M3:een ja M4:ään moottorinohjauksen lisäboksia, vaan alkuperäinen moottorinohjaussofta ohjelmoidaan perusteellisesti uudelleen. 2495 euroa maksavan toimenpiteen seurauksena kolmilitrainen tuplaturbokuutonen tuottaa tasan 600 hevosvoimaa. Lukema kasvaa vielä 50 hepalla, jos autoon asennetaan G-Powerin oma sporttiputkisto 2995 euron hintaan.
Jos tämäkään ei vielä riitä, 700 hevosvoiman potku saadaan uusien downpipejen avulla. Niiden hintalapussa lukee 3595 euroa, ja huippunopeudeksi kerrotaan tällöin 333 km/h. Vakioautot yltävät parhaimmillaan 290 km/h:n vauhtiin, jos lisävarustelistalta on ruksittu M Driver’s Package. Muuten meno katkeaa jo 250 km/h:n kohdalla. G-Power aikoo pistää vielä 700 heppaakin paremmaksi, ja kehitteillä on jo 750-800 hevosvoimaa tuottava virityssarja. Se vaatii tosin jo turbojen vaihtamisen isompiin.
Suosittelemme
Moottorivirityksen lisäksi G-Power tarjoaa 5950 euron hintaista hiilikuituista konepeltiä, jonka aukot optimoivat sekä ilmanottoa että sen poistoa. Saatavilla on myös 3332 euron hintainen hiilikuituinen takaspoileri, jonka jalat ovat CNC-sorvattua alumiinia. Lisäksi autoihin voidaan asentaa säädettävä V4-alusta, jonka myötä kulkuasento madaltuu 15-40 millillä. Se keventää lompakkoa reilun 5000 euron verran.
Vakiovanteet voi puolestaan korvata Hurricane RR – tai RS-kiekoilla. Eteen tarjotaan 20-tuumaisia ja taakse 21-tuumaisia vanteita, mutta haluttaessa joka nurkkaan saa myös 21-tuumaiset. Tällöin myös alustaa on pakko muokata. Vanne- ja rengassarjojen hinnaksi kerrotaan 8330-8806 euroa. Sisustaa voi puolestaan höystää lisänahalla sekä alcantaralla, ja valikoimaan kuuluvat myös G-Powerin omat kangasmatot, ratin isommat vaihtoläpyskät sekä kokonaan uusi hiilikuitukehäinen ratti. Siihen saa myös ledeillä toteutetut vaihtovalot kilpa-autojen malliin.