G-Power otti uuden BMW M3:n ja M4:n käsittelyynsä – kuutoskoneesta revitään parhaimmillaan 700 heppaa

BMW M3:n ja M4:n nykysukupolven naamailme jakaa voimakkaasti mielipiteitä, mutta suorituskyky miellyttänee useimpia jo tehtaan jäljiltä. ”Perusmallin” 480 hevosvoimasta ja 550 newtonmetristä sekä Competition-version 510 hepasta ja 650 newtonista on kuitenkin vielä vara parantaa, minkä saksalainen G-Power osoittaa.

Virityspajan tehokuurin jälkeen baijerilaisten M-mallit tunnetaan G3M ja G4M Bi-Turbona. Toisin kuin monet muut tuning-firmat, G-Power ei asenna M3:een ja M4:ään moottorinohjauksen lisäboksia, vaan alkuperäinen moottorinohjaussofta ohjelmoidaan perusteellisesti uudelleen. 2495 euroa maksavan toimenpiteen seurauksena kolmilitrainen tuplaturbokuutonen tuottaa tasan 600 hevosvoimaa. Lukema kasvaa vielä 50 hepalla, jos autoon asennetaan G-Powerin oma sporttiputkisto 2995 euron hintaan.





Jos tämäkään ei vielä riitä, 700 hevosvoiman potku saadaan uusien downpipejen avulla. Niiden hintalapussa lukee 3595 euroa, ja huippunopeudeksi kerrotaan tällöin 333 km/h. Vakioautot yltävät parhaimmillaan 290 km/h:n vauhtiin, jos lisävarustelistalta on ruksittu M Driver’s Package. Muuten meno katkeaa jo 250 km/h:n kohdalla. G-Power aikoo pistää vielä 700 heppaakin paremmaksi, ja kehitteillä on jo 750-800 hevosvoimaa tuottava virityssarja. Se vaatii tosin jo turbojen vaihtamisen isompiin.

Moottorivirityksen lisäksi G-Power tarjoaa 5950 euron hintaista hiilikuituista konepeltiä, jonka aukot optimoivat sekä ilmanottoa että sen poistoa. Saatavilla on myös 3332 euron hintainen hiilikuituinen takaspoileri, jonka jalat ovat CNC-sorvattua alumiinia. Lisäksi autoihin voidaan asentaa säädettävä V4-alusta, jonka myötä kulkuasento madaltuu 15-40 millillä. Se keventää lompakkoa reilun 5000 euron verran.

Vakiovanteet voi puolestaan korvata Hurricane RR – tai RS-kiekoilla. Eteen tarjotaan 20-tuumaisia ja taakse 21-tuumaisia vanteita, mutta haluttaessa joka nurkkaan saa myös 21-tuumaiset. Tällöin myös alustaa on pakko muokata. Vanne- ja rengassarjojen hinnaksi kerrotaan 8330-8806 euroa. Sisustaa voi puolestaan höystää lisänahalla sekä alcantaralla, ja valikoimaan kuuluvat myös G-Powerin omat kangasmatot, ratin isommat vaihtoläpyskät sekä kokonaan uusi hiilikuitukehäinen ratti. Siihen saa myös ledeillä toteutetut vaihtovalot kilpa-autojen malliin.



Turo Leppänen
Turo Leppänen on ansioitunut autotoimittajamme, jonka pintaa syvemmälle meneviä kirjoituksia olemme saaneet lukea aiemmin Jokamies-verkkolehdessä ja muissa tunnetuissa alan julkaisuissa. Vapaa-ajalla Turo pitää huolta perheestään, yli tuhannen pienoisauton kokoelmastaan, sekä avokattoisesta saksalaisvalmisteisesta harrasteautostaan.

JÄTÄ VASTAUS

Kirjoita kommenttisi!
Kirjoita nimesi tähän

Aihepiirin uusimmat

Tilaa Tyyliniekan uutiskirjeLähetämme sinulle koosteen uusimmista julkaisuistamme maanantaisin, keskiviikkoisin ja perjantaisin.

Lähetämme sinulle koosteen uusimmista julkaisuistamme maanantaisin, keskiviikkoisin ja perjantaisin. Tietojasi emme luovuta eteenpäin.