G-Mersu superauton tehoilla – PerformMaster kutittelee Mercedes-AMG G 63:sta yli 800 hevosvoimaa

Mersun G-luokan lippulaivaversio Mercedes-AMG G 63 kuuluu myös virityspajojen lempilapsiin. Nyt siihen on iskenyt kyntensä saksalainen PerformMaster, joka irrottaa maasturista superauton tehot.

AMG:n tuotteisiin erikoistunut tuning-firma asentaa G 63:n nelilitraiseen tuplaturbokasiin vakiota isommat ahtimet, ja luonnollisesti myös moottorinohjaussofta laitetaan uusiksi. Näillä eväillä huipputeho kasvaa vakioauton 585 hevosvoimasta peräti 805 heppaan, kun taas maksimivääntö hyppää 850 newtonmetristä seuraavan tuhatluvun puolelle, eli 1020 newtoniin.

-- MAINOS --

Tehtaan jäljiltä oleva G 63 kiihtyy 4,5 sekunnissa nollasta sataan, kun taas huippunopeus on rajoitettu lisävarustelistalta löytyvän AMG Driver’s Packagen ruksimisen jälkeenkin 240 km/h:n lukemaan. PerformMasterin luomuksen luvataan puolestaan pinkaisevan satasen nopeuteen vain 3,9 sekunnissa, ja huipuiksi kerrotaan 260 km/h.

Moottorin virityksen ohella PerformMaster tarjoaa G 63:een omaa käsialaansa olevaa widebody-korisarjaa, joka on nimetty Aersphereksi. Hiilikuidusta leivottujen osien listalle kuuluvat lokasuojanlevitysten lisäksi splitterillä varustettu etuhelma sekä diffuusorilla höystetty takahelma. Muskelimaasturi saa myös lisää ilmanottoaukkoja, modifioidut puskurit, etupuskuriin lisätyt päiväajovalot ja sisäänastumisvalot.

-- MAINOS --




Lisämaksusta tarjolla ovat vielä hiilikuituinen konepellin jatkopalikka, ledivaloilla varustettu spoileri katon etureunaan sekä takaspoileri. Aersphere-korisarjan kahdeksan ensimmäistä ostajaa saavat lisäksi todellista erikoisherkkua, kun he pääsevät F1-sarjan turva-auton kuskina tunnetun Bernd Mayländerin kyytiin Mercedes-AMG GT4:llä. Tämän jälkeen asiakkaat saavat ajaa vielä radalla omalla AMG:llään, ja pakettiin kuuluvat myös illallinen sekä kahden hengen yöpymiset. Tämän kaiken arvoksi kerrotaan 15 000 euroa, joten korisarjakaan ei liene kovin edullinen.

-- MAINOS --

LähdeCarscoops
Turo Leppänen
Turo Leppänen on ansioitunut autotoimittajamme, jonka pintaa syvemmälle meneviä kirjoituksia olemme saaneet lukea aiemmin Jokamies-verkkolehdessä ja muissa tunnetuissa alan julkaisuissa. Vapaa-ajalla Turo pitää huolta perheestään, yli tuhannen pienoisauton kokoelmastaan, sekä avokattoisesta saksalaisvalmisteisesta harrasteautostaan.

JÄTÄ VASTAUS

Kirjoita kommenttisi!
Kirjoita nimesi tähän

Uusimmat

Sähköauto on otsikoita parempi

Sähköauto ei sovi Suomeen – siis jos perinteisiä lehtiä on uskomista. Etenkin pelkät otsikot lukemalla saa äkkiä mielikuvan surkeista...

710-hevosvoimaisen Porsche 911:n voimavarat näkyvät nyt myös ulospäin – Techart esitteli korisarjansa uuteen Turboon ja Turbo S:ään

Uusi Porsche 911 Turbo on erityisesti 650-heppaisena S-versiona yksi maailman nopeimmista urheiluautoista, mutta ulospäin nelivetoisen tykin tyyli on korostetun...

Porsche raotti salaisuuden verhoa – uusi 911 GT3 näyttää tältä

Vaikka koko automaailma tuntuu sähköistyvän tai siirtyvän ainakin downsizing-henkisiin turbokoneisiin, myös perinteisiä korkealle kiertäviä vapareita onneksi vielä tehdään. Porschella...

Audi lähtee mukaan Dakar-aavikkoralliin sähköautolla – suunnitteilla on myös paluu Le Mansiin

Audi on sähköistynyt viime vuosina vauhdilla, mikä on näkynyt rinkulamerkin moottoriurheilutoiminnoissakin. Seuraavaksi vuorossa on legendaarisen Dakar-aavikkorallin valloitus sähkön voimin. Audin...

Muistatko vielä Peugeot 405 T16? Tyylikäs tehosedan 90-luvulta

Uusi 508 PSE (Peugeot Sport Engineered) on jo ehditty julistaa kaikkien aikojen nopeimmaksi Peugeotin katuautoksi. Se ei kuitenkaan ollut...

Suosittelemme

Tänään ranteessa: Bell & Ross BR 03-92 Diver Black Matte

Ranskalainen Bell & Ross on osoittanut viime vuosien aikana kuuluvansa markkinoiden kiinnostavimpiin kellonvalmistajiin, joka...

Esittelyssä maailmanmatkaajan kello: Citizen Satellite Wave GPS Eco-Drive

Kellovalmistaja Citizenin historia alkoi jo vuonna 1918, kun Shokosha Watch Research Institute -kellotehdas perustettiin...
Tilaa Tyyliniekan uutiskirjeLähetämme sinulle koosteen uusimmista julkaisuistamme maanantaisin, keskiviikkoisin ja perjantaisin.

Lähetämme sinulle koosteen uusimmista julkaisuistamme maanantaisin, keskiviikkoisin ja perjantaisin. Tietojasi emme luovuta eteenpäin.