G-Mersu superauton tehoilla – PerformMaster kutittelee Mercedes-AMG G 63:sta yli 800 hevosvoimaa

Mersun G-luokan lippulaivaversio Mercedes-AMG G 63 kuuluu myös virityspajojen lempilapsiin. Nyt siihen on iskenyt kyntensä saksalainen PerformMaster, joka irrottaa maasturista superauton tehot.

AMG:n tuotteisiin erikoistunut tuning-firma asentaa G 63:n nelilitraiseen tuplaturbokasiin vakiota isommat ahtimet, ja luonnollisesti myös moottorinohjaussofta laitetaan uusiksi. Näillä eväillä huipputeho kasvaa vakioauton 585 hevosvoimasta peräti 805 heppaan, kun taas maksimivääntö hyppää 850 newtonmetristä seuraavan tuhatluvun puolelle, eli 1020 newtoniin.





Tehtaan jäljiltä oleva G 63 kiihtyy 4,5 sekunnissa nollasta sataan, kun taas huippunopeus on rajoitettu lisävarustelistalta löytyvän AMG Driver’s Packagen ruksimisen jälkeenkin 240 km/h:n lukemaan. PerformMasterin luomuksen luvataan puolestaan pinkaisevan satasen nopeuteen vain 3,9 sekunnissa, ja huipuiksi kerrotaan 260 km/h.

Moottorin virityksen ohella PerformMaster tarjoaa G 63:een omaa käsialaansa olevaa widebody-korisarjaa, joka on nimetty Aersphereksi. Hiilikuidusta leivottujen osien listalle kuuluvat lokasuojanlevitysten lisäksi splitterillä varustettu etuhelma sekä diffuusorilla höystetty takahelma. Muskelimaasturi saa myös lisää ilmanottoaukkoja, modifioidut puskurit, etupuskuriin lisätyt päiväajovalot ja sisäänastumisvalot.


Lisämaksusta tarjolla ovat vielä hiilikuituinen konepellin jatkopalikka, ledivaloilla varustettu spoileri katon etureunaan sekä takaspoileri. Aersphere-korisarjan kahdeksan ensimmäistä ostajaa saavat lisäksi todellista erikoisherkkua, kun he pääsevät F1-sarjan turva-auton kuskina tunnetun Bernd Mayländerin kyytiin Mercedes-AMG GT4:llä. Tämän jälkeen asiakkaat saavat ajaa vielä radalla omalla AMG:llään, ja pakettiin kuuluvat myös illallinen sekä kahden hengen yöpymiset. Tämän kaiken arvoksi kerrotaan 15 000 euroa, joten korisarjakaan ei liene kovin edullinen.

LähdeCarscoops
Turo Leppänen
Turo Leppänen on ansioitunut autotoimittajamme, jonka pintaa syvemmälle meneviä kirjoituksia olemme saaneet lukea aiemmin Jokamies-verkkolehdessä ja muissa tunnetuissa alan julkaisuissa. Vapaa-ajalla Turo pitää huolta perheestään, yli tuhannen pienoisauton kokoelmastaan, sekä avokattoisesta saksalaisvalmisteisesta harrasteautostaan.

JÄTÄ VASTAUS

Kirjoita kommenttisi!
Kirjoita nimesi tähän

Videot

Uusimmat

Onko se Mustang? Onko se Tesla? Ei, vaan venäläinen sähköauto!

Venäläisfirma nimeltä Aviar Motors rakentaa Teslaan pohjautuvaa klassisen Mustangin näköistä sähköautoa. Onko kyseessä menestysosista rakennettu hitti vai huti? Automalli kehitetään...

Tyyliniekka tutustuu – Uudenkaupungin automuseo tarjoaa Saab-nostalgiaa ja eksoottisia yksittäiskappaleita

Kotimaan matkailu on tänä kesänä suositumpaa kuin koskaan, joten mekin kävimme tutustumassa Suomen ainoan autotehtaan yhteydessä sijaitsevaan museoon. Ulkoapäin varsin...

Ei ravistettu, eikä sekoitettu: Aston Martin -viski toimitetaan pullossa, jota koristaa aito DB5:n mäntä

Autonvalmistaja Aston Martin on päättänyt tehdä yhteistyötä brittiläisen Bowmore-tislaamon kanssa. Tuloksena on varsin erikoinen ja harvinainen skottilainen mallasviski. Black Bowmore...

Kiinan vastaus luksuslimolle on pidennetty Hongqi H9+

Ainakin näin länsimaalaisittain erikoisesta nimestään huolimatta tällä normikorisesta autosta pidennetyllä mallilla on tarjota parasta mahdollista luxusta Kiinan suunnalta. Jutun kuvat...

Tyylikäs vanha kuplavolkkari on sijoitus, joka saattaa kiinnostaa myös naisia

Vanhojen autojen maailmassa hinnat heittelevät kuin pörssimarkkinoilla. Iäkäs kuplavolkkari voi sen sijaan olla tasaisesti arvoaan nostava, jonka ostajakunta on...

Suosittelemme

Tänään ranteessa: Bell & Ross BR 03-92 Diver Black Matte

Ranskalainen Bell & Ross on osoittanut viime vuosien aikana kuuluvansa markkinoiden kiinnostavimpiin kellonvalmistajiin, joka...

Esittelyssä maailmanmatkaajan kello: Citizen Satellite Wave GPS Eco-Drive

Kellovalmistaja Citizenin historia alkoi jo vuonna 1918, kun Shokosha Watch Research Institute -kellotehdas perustettiin...