Le Mansin 24 tunnin kisassa tehtiin viime viikonloppuna historiaa, kun Ferrari palasi pääluokkaan 50 vuoden tauon jälkeen. Paluuta voidaan luonnehtia varsin onnistuneeksi, koska saaliiksi tuli Maranellon merkin kymmenes ykkössija Le Mansissa.
Edellisestä kerrasta on aikaa peräti 58 vuotta, eli Ferrarin yhdeksäs Le Mans -voitto on vuodelta 1965. Tuolloin autona oli 3,3-litraisella V12:lla ryyditetty 250 LM. Tänä vuonna maranellolaisten työkaluna palveli puolestaan hybridi-V6:lla varustettu 499P, joka on kehitetty ns. Hypercar-luokituksen mukaisesti.

Ferrarilla ei ollut vielä mitään tietoa Le Mansin voitosta viime perjantaina, jolloin esiteltiin tämän vuoden kilpurin värityksestä inspiraationsa saanut SF90 Stradalen erikoismalli. Tarkoituksena oli vain juhlistaa paluuta Le Mansin pääluokkaan 50 vuoden poissaolon jälkeen, mutta erikoisversiosta tuli pari päivää myöhemmin myös kunnianosoitus Ferrarin kymmenennelle Le Mans -voitolle.
SF90 Stradalen erikoismallin väriksi on valittu teemaan sopiva Rosso Le Mans, joka saa kontrastia kilpurin kaltaisista keltaisista raidoista. Giallo Modena -keltaista on käytetty raitojen lisäksi myös peilinkoteloissa, takaspoilerissa ja jarrusatuloissa. Katto on puolestaan musta, ja autosta löytyy myös lukuisia tummia hiilikuituosia. Nokkapeltiä ja ovia koristavat käsin maalatut World Endurance Championship (WEC) -logot sekä 50-numerot muistuttamassa Ferrarin Le Mans -poissaolon pituudesta.

Muihin yksityiskohtiin kuuluvat Italian liput värit etusplitterin keskellä ja ratissa sekä erikoismallin statuksesta muistuttava laatta ohjaamossa. Tekniikkaan ei ole tehty muutoksia, eli nelilitrainen tuplaturbokasi ja kolme sähkömoottoria tuottavat 1000 hevosvoiman kokonaistehon. Potkua on jopa hieman enemmän kuin kilpurissa, jonka tupla-ahdettu kolmilitrainen V6 ja sähkömoottori luovuttavat yhteensä 952 heppaa. Tästä huolimatta nopeamman auton tittelistä ei ole epäselvyyttä.
SF90 Stradalen erikoismallia tarjotaan pieni erä valikoiduille asiakkaille, joilla täytyy todennäköisesti olla varsin hyvät suhteet Maranellon pääkonttoriin. Auton hintaa ei ole kerrottu julkisuuteen, mutta paksusta lompakosta ei ole varmasti haittaa tämänkään Ferrarin kohdalla.

