Entistäkin leveämpi möhkö-SUV – ABT tekee Audi SQ7:stä widebodyn

Seitsemänpaikkaisenakin saatavilla oleva Audi Q7 ei todellakaan kuulu markkinoiden vaatimattomimpiin katumaastureihin. Audin iso SUV muuttuu vielä kertaluokkaa näyttävämmäksi, jos kyseessä on ABT Sportslinen rakentama leveäkorinen SQ7.

Päivitettyä SQ7:ää varten räätälöity korisarja koostuu etupuskurin lisäpalikoista, taatusti erottuvista lokasuojanlevityksistä, ovien puolelle ulottuvista sivuhelmoista, vakiota näyttävämmästä takadiffuusorista sekä hot hatch -tyylisestä takaspoilerista, joka on leivottu hiilikuidusta. Vaikka VW-konsernin hovivirittäjä mainostaa uuteen SQ7:ään tarkoitettua korisarjaa nimenomaan widebodyna, tarjolla on myös pykälää huomaamattomampi versio ilman lokasuojanlevityksiä.

-- MAINOS --

Massiivisen katumaasturin ulkonäköä viilataan sporttisempaan suuntaan myös ABT:n oman vannesarjan avulla, jolla on mittaa peräti 22 tuuman verran. Tarjolla on kolme eri designia, eli Sport GR joko kiiltävänä tai mattamustana, HR Aero tumman savunharmaana sekä HR-F-niminen vaihtoehto hopeanvärisenä tai myöskin tumman savunharmaana.

Sisätiloja on puolestaan piristetty hiilikuitukoristeilla, joita on sijoitettu mm. kojelautaan, keskikonsoliin, vaihdekeppiin sekä penkkien jalustoihin. Uutuutena ABT tarjoaa valaistulla logolla höystettyä sammutusautomatiikan nappia ja myöskin valaistua ABT:n logoa heijastavia sisäänastumisvaloja.

-- MAINOS --




Voimanlähdettäkään ei ole unohdettu. SQ7:n nelilitrainen dieselkasi saa ABT Sportslinen käsittelyssä 75 lisäheppaa ja 70 newtonmetriä lisää, jolloin voimavarat kirjataan 510 hevosvoiman ja 970 newtonin lukemiin. Möhkälemäinen diesel-SUV pinkaisee ABT:n softan asennuksen jälkeen vain 4,6 sekunnissa nollasta sataan, eli vakiokuntoinen SQ7 jää 0,2 sekunnin päähän.

-- MAINOS --

LähdeCarscoops
Turo Leppänen
Turo Leppänen on ansioitunut autotoimittajamme, jonka pintaa syvemmälle meneviä kirjoituksia olemme saaneet lukea aiemmin Jokamies-verkkolehdessä ja muissa tunnetuissa alan julkaisuissa. Vapaa-ajalla Turo pitää huolta perheestään, yli tuhannen pienoisauton kokoelmastaan, sekä avokattoisesta saksalaisvalmisteisesta harrasteautostaan.

Uusimmat

Porsche esitteli sähköautonsa perusmallin – takavetoisen Taycanin hinnan pitäisi jäädä viisinumeroiseen lukemaan

Vuoden päivät markkinoilla ollut Taycan-täyssähköauto on noussut nopeasti yhdeksi Porschen myydyimmistä malleista. Suosio saattaa vielä kasvaa pian tarjolle tulevan...

Koronan hiljentämä museo myy 200 klassista muskeliautoa

Covid-19 on iskenyt yrityksiin ympäri maailman, ja yksi pahiten kärsineistä aloista on elämysmatkailu. Näin on käynyt myös floridalaiselle museolle...

Tarina 35 vuotta sitten menehtyneen aavikkorallin järjestäjän unelmista elää yhä

Paris-Dakar aavikkorallin idean sai ensimmäisenä päähänsä ranskalainen seikkailija ja fanaattinen moottoripyöräilijä Thierry Sabiné. Sabiné järjesti 1975, tuolloin Enduropale kisana...

Uusi Honda Civic Type R on pian täällä – hot hatch jää bensakoneisten Hondien viimeiseksi mohikaaniksi

Honda Civic Type R on vaihtanut viime vuosina sukupolvea varsin kiivaaseen tahtiin. Pian tulossa on jälleen uusi Type R,...

Nissan julkaisi lisätietoja uudesta Qashqaista – crossoverin moottorivalikoima koostuu pelkästään hybrideistä

Suomen myydyimpien autojen joukkoon kuuluva Nissan Qashqai siirtyy pian kolmanteen sukupolveensa. Crossoverin sisustasta on jo julkaistu ennakkotietoja, ja nyt...

Suosittelemme

Tänään ranteessa: Bell & Ross BR 03-92 Diver Black Matte

Ranskalainen Bell & Ross on osoittanut viime vuosien aikana kuuluvansa markkinoiden kiinnostavimpiin kellonvalmistajiin, joka...

Esittelyssä maailmanmatkaajan kello: Citizen Satellite Wave GPS Eco-Drive

Kellovalmistaja Citizenin historia alkoi jo vuonna 1918, kun Shokosha Watch Research Institute -kellotehdas perustettiin...
Tilaa Tyyliniekan uutiskirjeLähetämme sinulle koosteen uusimmista julkaisuistamme maanantaisin, keskiviikkoisin ja perjantaisin.

Lähetämme sinulle koosteen uusimmista julkaisuistamme maanantaisin, keskiviikkoisin ja perjantaisin. Tietojasi emme luovuta eteenpäin.