Entistä pidempi maasturi – tässä ovat ensimmäiset patenttikuvat Land Rover Defenderin 130-mallista

Uudestisyntynyttä Land Rover Defenderiä saa tällä hetkellä kaksiovisena 90-mallina ja neliovisena 110:nä. Pian valikoima laajenee vieläkin pidemmällä 130-versiolla.

Peräpäästään venytetty 130 on jo bongattu salavalokuviin, ja nyt Land Roverin viralliset patenttikuvat vuosivat julkisuuteen hyvissä ajoin ennen auton virallista lanseerausta. Uutuus on äärimmäisen helppo tunnistaa, koska linjat ovat 110-malliin verrattuna pidempää peräpäätä lukuun ottamatta täysin ennallaan. Jatkettu perä on luonnollisesti vaatinut uudet sivulasit ja pidemmät maisemaikkunat katon ulkoreunaan, mutta muut osat vaikuttaisivat olevan takaluukun kantta ja takavaloja myöten identtisiä 110:n kanssa.

Pidempi takaylitys heikentää todennäköisesti jonkin verran Defenderin ylistettyä maastokelpoisuutta, mutta myös 130:llä pitäisi päästä läpi useimmista paikoista joissa citymaasturit ovat hätää kärsimässä. Pitkästä perästä on kuitenkin suurta iloa kolmannen penkkirivin matkustajille, joilla on melkoisen ahtaat oltavat 110-malliin saatavalla takimmaisella tuhdolla.

Land Rover on ollut vielä varsin vaitonainen uutuuden suhteen, mutta muutaman vuoden takaisen esityksen tietojen perusteella Defender 130:stä tulee 5,1 metriä pitkä kahdeksanpaikkainen maasturi. Tämän myötä sillä olisi 340 milliä enemmän mittaa kuin Defender 110:llä, mutta molemmissa malleissa on sama kolmen metrin akseliväli. Todennäköisesti moottorivalikoimakin on sama muiden korimallien kanssa. Niinpä tulossa lienee kaksilitraisen bensaturbon ja sähkömoottorin voimaa hyödyntävä hybridi, kolmilitraisia kuutosia sekä bensa- että dieselversiona ja mahdollisesti jopa reilusti yli 500-heppainen mekaanisesti ahdettu bensakasi.

Suosittelemme

Jaguar Land Roverin johtajistoon kuuluva Adrian Mardell kertoi viime maaliskuussa, että Defender 130 saapuisi markkinoille puolentoista vuoden kuluessa. Niinpä virallista esittelyä on lupa odottaa tämän vuoden syksyyn mennessä.

LähdeCarscoops

JÄTÄ VASTAUS

Kirjoita kommenttisi!
Kirjoita nimesi tähän

Aihepiirin uusimmat

Brabus esitteli todellisen tehohybridin – Mercedes-AMG S 63:n viritetyssä versiossa on 930 heppaa ja rutkasti luksusta

Hybriditekniikalla ladatussa Mercedes-AMG S 63 E Performancessa on jo tehtaan jäljiltä nelilitraisen tuplaturbokasin ja sähkömoottorin yhteispelin ansiosta mukavat 802 hevosvoimaa. Tähtimerkin hovivirittäjä Brabus pistää kuitenkin vielä paremmaksi reilun 100 hepan verran.

Cybertruckin mainostettu luodinkestävyys joutuu testiin YouTube-videolla

Jos jotain väitetään luodinkestäväksi, niin tottahan toki amerikkalaiset kaivavat aseensa esille.

Opelilta tulee uusia katumaastureita – myös Frontera-mallinimi tekee paluun

Opelin mallistoon kuului 1990-luvulla Frontera-niminen maasturi, joka oli omaa sukua Isuzu. Nyt mallinimi tekee comebackin uuden katumaasturin perässä.

Korealaisesta kylmän sään kestävästä akusta odotetaan vastausta sähköautoilun talvimurheisiin

SK On -niminen korealaisfirma on suunnitellut kylmää kestäviä akkuja, jotka eivät menettäisi entiseen tapaan lataustaan.

Tyyliniekan uusimmat