BMW:n Motorsport-osaston pienin malli M2 esiteltiin talvella, ja myyntiin auto saadaan huhtikuussa. Pikku-Ämmä seuraa muutama vuosi sitten myynnissä olleen 1M Coupén viitoittamaa polkua, eli auto saattaa ensimmäisten julkisuuteen kantautuneiden fiilisten perusteella olla pienestä koostaan huolimatta tai juuri sen vuoksi kaikista hauskin M-auto ajettavuudeltaan. M2:ta vauhdittaa yhdellä turbolla varustettu 370-heppainen kolmilitrainen suora kuutonen, eli asiat ovat periaatteessa hyvällä mallilla.
CSL on kirjainyhdistelmä, joka saa kuolan valumaan bemarifanien suussa. Alkuperäinen CSL oli E9-koodilla tunnetun ison coupén pohjalta tehty rataraaseri, joka jätti 70-luvulla kilpailijansa ihmettelemään auton massiivista takaspoileria niin Euroopassa kuin rapakon toisellakin puolella ajetuissa kisoissa. BMW herätti CSL-kirjainsarjan henkiin E46-korisen M3:n kevennetyn tehoversion myötä, ja tämä M3 CSL on yksi Bemarin himoituimmista malleista uuden vuosituhannen puolelta.
BMW siirtyi käyttämään GTS-kirjainsarjaa seuraavan M3:n kevennetyn rataversion tunnuksena, ja myös upouudesta M4:sta on jo esitelty vastaava GTS-malli. Baijerin suunnalta kuului kuitenkin huhuja, että myös CSL-tunnus tulisi taas käyttöön vielä GTS-versioitakin rajumpien laitteiden nimenä. Nyt BMW Blog -sivusto kertoi, että baijerilaismerkki on parhaillaan suunnittelemassa CSL-versiota kompaktista M2:sta.
Alkuperäinen 70-luvun CSL tunnettiin myös Batmobile-nimellä, koska autossa oli varsin massiiviset levikkeet ja spoilerit. Huhujen mukaan tulevia CSL-versioita ollaan viemässä juuri tähän suuntaan, kun taas GTS:t ovat astetta hillitympiä. M2 CSL saattaa siis olla huomattavasti leveämpi kuin lähtökohtansa, ja aerodynamiikkaan panostetaan kunnolla. Kirjainyhdistelmä tulee saksan sanoista Coupé Sport Leicht, joista viimeinen tarkoittaa kevyttä. Niinpä CSL tulee olemaan myös tavallista M2:ta kevyempi, ja jarruja sekä moottoriakin peukaloidaan. Teholukema lienee vähintään 400 hepan luokkaa, kun jo perus-M2:ssa on 370 hevosvoimaa.
Tuleva M2 CSL kilpailee mm. Porsche Cayman GT4:n kanssa, ja rajoitettuna eränä valmistettava auto saattaa tulla myyntiin jo ensi vuoden loppupuolella. BMW:n uuden ratatykin linjoista antaa esimakua artikkelikuvassa näkyvä virtuaalinen Vision Gran Turismo -konsepti, joka enteili M2:ta ja sen vieläkin äärimmäisempää rataversiota.