F90-koodilla tunnettu kuudennen sukupolven BMW M5 esiteltiin pitkän ja hartaan odotuksen jälkeen viimesyksyisessä Frankfurtin autonäyttelyssä. G30-koriseen 5-sarjaan pohjautuvassa uudessa M5:ssä käytetään edeltäjästä tuttua 4,4-litraista tuplaturbokasia, jota on kuitenkin päivitetty kattavasti. Niinpä teholukema on kasvanut tasan 600 hevosvoimaan, ja vääntöä padasta irtoaa muhkeat 750 newtonmetriä. Vaikka potkua on reilusti, pito-ongelmista ei silti tarvitse kärsiä. Uudessa M5:ssä on nimittäin neliveto ensimmäistä kertaa mallin historiassa.
Auton alusta sietäisi siis enemmänkin tehoa, ja sitä on tulossa jo pikapuoliin. BMW:n Motorsport-divisioona on viime aikoina tuonut M-autoistaan myyntiin vielä ”perusmallejakin” tehokkaampia Competition-versioita, ja sellainen esitellään myös M5:stä aivan lähiaikoina. Bimmer Post -sivuston jäsen oli saanut kuulla Ruotsissa BMW:n ajoharjoittelutapahtuman vetäjältä, että M5 Competitionin tuotanto käynnistetään jo huhtikuun alussa. Tehoversio lanseerataan siis todella nopealla aikataululla, koska ensimmäiset asiakkaat saavat tavallisenkin uuden M5:n alleen vasta alkukeväästä.
Competitionin teholukemaa kasvatetaan kuulemma 25 hevosvoimalla, eli potkua on 625 hepan verran. Maksimiväännöstä ei ole vielä tietoa, mutta 800 newtonia lienee varsin lähellä totuutta. Lisäksi jousia sekä iskunvaimentimia päivitetään hyvin todennäköisesti hieman jäykemmäksi kasvaneiden voimavarojen mukaisesti, ja pyörät ovat jo vakiona 20-tuumaiset. M3 ja M4 Competitionissa on lisäksi käytetty kiiltävän mustia munuaismaskin reunoja ja pakoputkenpäitä, joten ne nähtäneen M5:ssäkin kromiosien sijasta.
Itse putkistokin saattaa olla sporttimallia. Looginen valinta olisi M Performance -valikoimasta löytyvä pakoputkisto, joka mörisee selvästi vakiota vihaisemmin. Suorituskykykin paranee luonnollisesti jonkin verran, mutta tarkoista arvoista ei ole vielä tietoa. Vakiomallinen M5 pinkaisee nollasta sataan tehtaan lupauksen mukaan vain 3,2 sekunnissa, ja Competition voi nipistää tästä vielä sekunnin kymmenesosan tai kaksi. Tavallisen M5:n 250 km/h:n lukemaan rajoitetun huippunopeuden pystyy nostamaan lisähinnasta 305 km/h:n vauhtiin, ja Competition ei varmasti jää pekkaa pahemmaksi.
Koska auton tuotanto alkaa jo huhtikuussa, se esitellään jossakin kevään suurista autonäyttelyistä. M5 Competition saattaa saada ensi-iltansa Genevessä maaliskuun alussa, mutta toinen vaihtoehto on huhtikuun lopussa ovensa avaava Pekingin autonäyttely.