BMW 7-sarjasta saa köyhän miehen Rolls-Roycen Mansoryn uutuusvanteilla

Tähän on tultu: Vannekauppiaankin mielestä on hienoa, jos Bemarin saa tuunattua muistuttamaan englantilaista luxusautomerkkiä.

Mansory tunnetaan edustavamman luokan ajoneuvojen huomiota herättävistä, ja usein myös kiistanalaisista visuaalisista päivitysehdotelmista. Heidän viimeisimmässä hankkeessaan on kuitenkin hieman vaatimattomampi lähestymistapa, sillä siinä keskitytään ainoastaan auton pyöriin. Mansory onkin päättänyt varustaa BMW 7-sarjan lippulaivamallin firman uutuusvanteilla, mikä ainakin heidän mielestään parantaa baijerilaisauton tyyliä ja näyttävyyttä ”Rolls-Roycen ja Maybachin kaltaisten luksusajoneuvoja muistuttavalle tasolle”.

Uudet vanteet ovat nimeltään ”FD.15”, ja niiden halkaisija on 22 tuumaa, leveys edessä 9 tuumaa ja takana 10,5 tuumaa. Metallikiekkojen muotoilu muistuttaa Rolls-Roycen ja Maybachin malleista tuttuja lautasvanteita, joiden keskiosa on kiiltävän aerodynaaminen. Mansoryn vanne näyttää tosin monimutkaisemmalta, koska siinä on 15 pinnaa mustilla yksityiskohdilla.

Kuva: Mansory.

BMW 7-sarja on lähes identtinen täyssähköisen i7:n kanssa, mikä saa epäilyksen heräämään, että vannepäivitys on todennäköisesti saatavilla molempiin malleihin. FD.15 -vanteen muotoilutyyli on itse asiassa ollut esillä useissa Mansoryn käyttämissä malleissa, mikä tekee siitä firman yhden eniten käyttämistä tuotteistaan. Muita näillä vanteilla koristeltuja ajoneuvoja ovat nimittäin olleet Rolls-Royce Phantom ja Ghost, Bentley Continental GT, Mercedes-AMG G63 ja S63 E Performance, Cadillac Escalade, Range Rover ja Land Rover Defender.

Mansory onkin esitellyt suosikkivanteestaan erilaisia vaihtoehtoja, kuten täysin musta versio. Erityisesti BMW:lle firma suosittelee hopeisia vanteita ”Black Diamond -viimeistelyllä”. Kumitassujen osalta Mansory suosittelee Falken Azenis FK510 -renkaiden asentamista, joiden mitat ovat 265/30 22 edessä ja 295/25 22 takana. Kokonaisuuden viimeistelee 10 mm:n välilevysarja, joka on suunniteltu erityisesti BMW 7-sarjaa varten parantaen johtoportaan sedanin urheilullista asennetta, jotta pyörät työntyvät ulos juuri sen verran, että ne myös huomataan.

Vaikka vanne eittämättä sopiikin nykyiseen seiskasarjaan, niin kyseessä ei taatusti ole parannus, joka tekisi saksalaismerkistä aidosti urheilullisemman. Edustava 7-sarja ei tietenkään koskaan ole ollut mikään ajettavuudestaan ja urheilullisuudesta tunnetun perinteikkään autonvalmistajan urheilumalli. Nykyisten ulkonäkönsä puolesta jo valmiiksi ristiriitaisten Bemarin möhkäleiden tuunaaminen näyttämään Rolls-Roycelta tuntuu kuitenkin entistä irvokkaammalta, vaikka olkoonkin, että molemmat brändit kuuluvat samaan puljuun. Huoh.

LähdeCarscoops

JÄTÄ VASTAUS

Kirjoita kommenttisi!
Kirjoita nimesi tähän

Aihepiirin uusimmat

Stellantis palkitsee työntekijöitään viime vuoden myynneistä miltei kahdella miljardilla eurolla

Viime vuoden vahvan myynnin jälkeen Stellantis palkitsee ahkeroijansa tuoreella ja muhkealla potilla, sillä työntekijät saavat yhteensä huikeat 1,9 miljardia euroa.

Nelipaikkaisten avo-Mersujen perinteet jatkuvat – uusi CLE Cabriolet korvaa sekä C- että E-sarjan avomallit

Mercedes esitteli viime kesänä aiemmat C- ja E-luokan coupét korvaavan kaksiovisen CLE Coupén, ja samassa yhteydessä vilautettiin myös avoversion ensimmäiset kuvat. Nyt CLE Cabrioletista julkaistiin kaikki viralliset tiedot sopivasti ennen keväällä tapahtuvaa myynnin aloitusta.

Tästä piti tulla BMW i8:n seuraaja – klassisen M1:n henkeä tavoitellut i16 ei kuitenkaan päässyt tuotantoon

BMW:n M-divisioonan lippulaivana toimiva möhkälemäinen XM-katumaasturi on herättänyt melkoisesti tunteita, joista useimmat eivät ole kovin positiivisia. Tunnemyrskyä ei liennyttäne sekään tieto, että asioiden mentyä toisin baijerilaisten valikoimaan voisi nyt kuulua keskimoottorinen urheiluauto alkuperäisen M1:n hengessä.

Jaguar Land Rover hidastaa sähköautosuunnitelmiaan – hybridit saavat lähivuosina suuremman painoarvon

Moni merkki on ilmoittanut julkisuuteen kunnianhimoisia sähköautotavoitteita, joista kiinni pitäminen voi olla kuitenkin vaikeaa markkinoilla viime aikoina tapahtuneiden muutosten jälkeen. Nyt päivitetyistä suunnitelmistaan kertoi intialaisen Tatan omistama brittiyhtymä Jaguar Land Rover.

Tyyliniekan uusimmat