Rinkulamerkin urheilumalleista vastaavalla Audi Sportilla on takanaan historiansa kiireisin vuosi. Vuonna 2019 päivänvalon näkivät uusi RS 6 ja RS 7, RS Q3:n toinen sukupolvi sekä auton coupé-kattoinen Sportback-versio, Audin SUV-valikoiman kruunaava RS Q8 sekä RS 4:n ja RS 5:n facelift-mallit. Uudessa RS 6:ssa, RS 7:ssä ja RS Q8:ssa hyödynnetään 48 voltin sähköjärjestelmän mukanaan tuomaa mietoa hybridiratkaisua tupla-ahdetun bensakasin parina, mutta muuten Audin RS-mallit edustavat vielä perinteistä polttomoottoriteknologiaa.
Muutoksen tuulet puhaltavat kuitenkin pian Audi Sportillakin. Uuden johdon alaisuudessa toimiva urheiludivisioona panostaa tulevaisuudessa voimakkaasti sähköistymiseen, jotta RS-mallit eivät nostaisi Audin valmistajakohtaisia päästöjä kohtuuttomasti. Audi esitteli jo reilu vuosi sitten Porsche Taycanin sisarmallina toimivan e-tron GT:n konseptiversion, ja tuotantomalli debytoi ilmeisesti tämän vuoden aikana. Jo perusversion pitäisi olla hyvin sporttinen tapaus, mutta parempaa on vielä luvassa.
Täyssähköisestä neliovisesta GT:stä aiotaan nimittäin tuoda markkinoille vielä tehokkaammat S- ja RS-mallit Audin polttomoottoriautojen tapaan. Taycanin Turbo S -huippumallin teholukema kirjataan peräti 761 hevosvoimaan, joten RS e-tron GT:n voimavarat voisivat asettua samalle tasolle. Mahdollisesti ensi syksyn Los Angelesin autonäyttelyssä esiteltävä RS e-tron GT ei jää ainoaksi täyssähköiseksi RS-Audiksi, koska täyssähköisen e-tron-SUV:n hiljattain lanseeratusta Sportback-mallista on harkinnassa paljon vakiota urheilullisempi RS. Se saisi RS Q8:n tyyliset puskurit ja helmat, uudelleen säädetyn alustan ja ohjauksen sekä kolmannen sähkömoottorin.
Perusmalleja matalammalla alustalla varustettuja testiprotoja on jo bongattu Nürburgringin Nordschleifea kiertämässä, ja tuotantoautosta esimakua antava konsepti saatetaan nähdä vielä tämän vuoden aikana. Markkinoille uutuus voitaisiin lanseerata vuoden 2021 mittaan. Lisäksi R8-superauton e-tron-sähköversio on tekemässä comebackin tämän vuoden lopulla. Täyssähköisen super-Audin uumoillaan näyttävän lähes identtiseltä jo vuonna 2015 esitellyn mallin kanssa, jonka tuotanto päättyi alle 100 yksilön jälkeen. Sähkötekniikka on kehittynyt viime vuosina niin paljon, että uuden R8 e-tronin pitäisi olla sekä tehokkaampi että halvempi kuin huimat miljoona euroa maksanut edeltäjänsä.
Audi Sport ei unohda pistokehybridejäkään, ja niinpä seuraavan sukupolven RS 4 Avant on saamassa tällaisen voimanlähteen. Todennäköisesti turbonelosesta ja sähkömoottorista koostuva voimalinja olisi samankaltainen kuin RS 4:n pahimpiin kilpailijoihin kuuluvan Mercedes-AMG C 63:n seuraavassa painoksessa. Uutta RS 4:ää saadaan kuitenkin odotella vielä jokunen vuosi, koska auton nykyversio sai juuri faceliftin. Hybriditekniikalla varustettu RS 4 jää varmasti soundeiltaan kuutos- ja kasikoneisille edeltäjilleen, mutta teholukemassa ei pitäisi tulla takapakkia. Lisäksi auton hinta putoaa huomattavasti Suomen kaltaisissa päästöpohjaisen autoverotuksen maissa.