Land Rover oli uransa alkuaikoina hyvin tarkoituksenmukainen maasturi, jossa ei ollut edes kiinteää kattoa. Nykyinen Defender on sen sijaan jo lähes luksusauto, joka ei enää tarjoile maastoelämyksiä vain taivas kattona.
Ongelmaan on kuitenkin ratkaisu, joka on kehitetty itse auton tavoin Isossa-Britanniassa. Siellä toimiva Kahn-niminen tuning-paja on höystänyt muiden luksusautojen ohella Land Roverin tuotteita jo vuosikymmeniä, ja nyt firma on iskenyt kyntensä nykymalliseen moderniin Defenderiin. Lähtökohdaksi on valittu 90-nimellä tunnettu kaksiovinen ”pätkämalli”, joka tottelee muutostöiden jälkeen Flying Huntsman 90 Spyder -nimeä.
Flying Huntsman -nimi tulee Kahnin koripajadivisioonasta, ja avokattoinen Defender tuo ainakin Kahnin omien sanojen mukaan mieleen brittiläisten koriräätälien kulta-ajat. Unelmien ranta-auton muokatut koripaneelit syntyvät kevyestä NS3-tason alumiinista, ja ne muokataan parhaiden perinteiden mukaisesti käsin vasaralla. Kovin nopeasti homma ei suju, koska jokaisen yksilön rakentaminen vaatii noin puoli vuotta.
Kuten nimikin jo vihjaa, 90 Spyderissa ei ole kiinteää kattoa. Aivan taivasalla ei tarvitse kuitenkaan istua huonommallakaan säällä, koska auton mukana tulee erityisen kestäväksi mainostetusta kankaasta tehty irrotettava katto. Sen saa piiloon etupenkkien taakse tehtyjen turvakaarityyppisten kohoumien alle. Katto alhaallakin tavaratilaa on kuulemma saman verran kuin tehtaan jäljiltä olevassa umpimallisessa Defender 90:ssä, minkä pitäisi tehdä Kahnin luomuksesta ihanteellisen kulkupelin vähän pidemmällekin rantalomalle.
Auto valmistetaan Coventryssa samassa tehtaassa joka vastasi aikoinaan Aston Martin One 77:n tuotannosta. Ensimmäisten yksilöiden odotetaan poistuvan tehtaan porteista ensi vuoden toisen neljänneksen aikana. Kahn aikoo valmistaa ”ranta-Defendereitä” vain kahdeksan auton piensarjan. Jokaisen ostaja saa suunnitella omaan yksilöönsä uniikit takovanteet, jotka Kahn toteuttaa. Spyderin hinnoista ei ole kerrottu mitään, mutta tosiostajille summa lienee lähinnä muodollisuus.