Alfa Romeon lähes legendaarinen maine perustuu sporttisiin katuautoihin ja kilpureihin, mutta Alfakaan ei ole voinut enää sivuuttaa viime vuosien katumaasturibuumia. Merkin uusi tuleminen käynnistyi upouudelle Giorgio-perusrakenteelle tehdyn takavetoisen Giulia-sporttisedanin myötä, mutta suuremmat myyntiluvut taitavat kuitenkin syntyä juuri markkinoille lanseeratun Stelvion avulla. Se on Giulian pohjalta tehty sporttinen katumaasturi, ja tälle linjalle on luvassa jatkoa.
Alfa Romeo on nimittäin kehittämässä kahta muutakin SUV:ta, jotka on tarkoitus tuoda myyntiin vuoteen 2020 mennessä. Kyseessä on Stelvion pikku- ja isoveli, jotka saavat ilmeisesti Kamal- ja Castello-nimet. Julkisuuteen on vuotanut italialaisten viime syyskuulle päiväämä tuotantosuunnitelma, jonka mukaan Alfa aikoo lanseerata markkinoille peräti kuusi uutta autoa seuraavien kolmen vuoden kuluessa.
Kahden uuden katumaasturin lisäksi putkessa on iso porrasperä, uusi hatchback ja mystinen erikoismalli. Porrasperä astuisi jo ajat sitten kuopatun 166:n saappaisiin, kun taas hatchback on melko varmasti nykyisen Giuliettan seuraaja. Kookas sedan pohjautuisi luonnollisesti Giorgio-perusrakenteelle Giulian tavoin, mutta seuraavan Giuliettan alla olevasta tekniikasta ei ole vielä varmaa tietoa. Julkisuudessa on liikkunut vahvoja huhuja siitä, että tämäkin auto olisi takavetoinen, mikä ilahduttaisi varmasti perinnetietoisia Alfa-faneja. Erikoismallikin lienee jonkinlainen sporttiauto merkin parhaiden perinteiden mukaisesti.
Katumaasturit ovat kuitenkin myynnillisesti paljon tärkeämpiä, ja niinpä ne on tarkoitus lanseerata ennen Alfan muita uutuuksia. SUV:ien nimiä ei ole vielä virallisesti vahvistettu, mutta ne ristitään eri medioiden tietojen mukaan Kamaliksi ja Castelloksi. Italialaiset esittelivät jo vuonna 2003 Kamal-nimisen katumaasturitutkielman, joten nimivalinta olisi varsin looginen. Kompaktin Kamalin tuotantoversion on tarkoitus lähteä kilpasille mm. Audi Q3:n kanssa, ja se perii myös MiTo-pikkuauton paikan Alfa Romeon mallistossa.
Sekä Kamal että iso Castello pohjautuvat samalle Giorgio-perusrakenteelle, mutta Kamalissa käytetään pelkästään neloskoneita. Castellon pellin alla nähdään sen sijaan myös Giulia ja Stelvio Quadrifogliosta tuttu 2,9-litrainen tuplaturbokuutonen. Isommalle koneelle onkin tarvetta, koska Castello tulee olemaan suunnilleen BMW X5:n ja kumppaneiden kokoinen. Mittoja yritetään kuitenkin häivyttää muista Alfoista tutulla sporttisella muotoilulla, eli italialaiset pysyvät ainakin jossakin suhteessa uskollisina juurilleen.