AC Schnitzer esitteli tuning-pakettinsa uuteen BMW M3:een – 590-heppainen sporttisedan on virityspajan historian tehokkain 3-sarja

Saksan Aachenissa toimiva AC Schnitzer on tarjonnut viritysosia BMW M3:een jo ensimmäisestä E30-sukupolvesta lähtien. Nyt vuorossa on uusi G80, joka saa kunnian olla firman historian tehokkain 3-sarjan edustaja.

Kaikki alkaa M3 Competitionin kolmilitraisesta tuplaturbokuutosesta, joka tuottaa tehtaan jäljiltä 510 hevosvoiman huipputehon ja 650 newtonmetrin maksimiväännön. AC Schnitzerin käsittelyn jälkeen lukemat kirjataan 590 heppaan sekä 750 newtoniin, ja viritykselle luvataan vieläpä jopa neljän vuoden takuu. Pakokaasujen virtaavuutta ja soundia kohennetaan sporttiputkistolla, joka tuo mukanaan myös neljä hiilikuituista putkenpäätä.

Lisäksi tarjolla on säädettävä coilover-alusta, joka madaltaa M3:n etupäätä 15-20 millin verran. AC Schnitzer ei ole halunnut tehdä jousituksesta tarpeettoman kovaa tai äkkinäisesti reagoivaa, vaan pidon äärirajoilla luvassa on hillittyä aliohjautumista. Aerodynamiikkaakin on pyritty kohentamaan monilla eri palikoilla. Ilman uutta maalausta paikoilleen asennettavan etusplitterin luvataan lisäävän maaefektiä parhaimmillaan 40 kilolla 200 km/h:n nopeudessa. Etupuskurin kulmiin ja lokasuojiinkin on omat siivekkeensä, joita täydentävät konepellin syvennysten koristeosat.

Takana kattospoilerin pitäisi puolestaan kasvattaa downforcea 20 kilon verran. Takadiffuusorin sekä ns. Gurney-lipalla varustetun hiilikuituisen takasiiven yhdistelmän kerrotaan tuovan vielä 70 kiloa lisää maaefektiä, joten auton pitäisi liimaantua vielä vakio-M3:akin tiiviimmin tien pintaan. Jousittamatonta massaa pienennetään AC3 Lightweight -takovanteilla, joita saa eri viimeistelyillä. 20-tuumaisten renkaiden profiili on edessä 285/30 ja takana 295/30.

Suosittelemme

Sisustaa voi höystää AC Schnitzerin omalla ratilla, joka yhdistelee mustaa nappanahkaa ja alcantaraa. Ohjauspyörän vaihtoläpyskätkin ovat vakiota suuremmat käsin vaihtamisen helpottamiseksi. Lisäksi tarjolla ovat AC Schnitzerin omaa designia edustavat polkimet ja jalkatuki sekä alumiininen avaimenperä. Pisteenä i:n päälle iDrive-käyttöjärjestelmän valintakiekon suojaksi voi vielä hankkia virityspajan oman kuoren.

LähdeCarscoops
  • Avainsanat
  • M3

JÄTÄ VASTAUS

Kirjoita kommenttisi!
Kirjoita nimesi tähän

Aihepiirin uusimmat

Volkswagenin ensimmäinen sähköfarmari esiteltiin – ID.7 Toureriin saa myös uuden isomman akun

Täyssähköisten farmarien varsin harvalukuinen joukko täydentyy Volkswagen ID.7 Tourerilla, joka sai nyt virallisen esittelynsä. Sähköfarmari tarjoaa tähän asti tarjolla ollutta sedania enemmän kapasiteettia niin tavaratilan kuin akunkin osalta.

Stellantis palkitsee työntekijöitään viime vuoden myynneistä miltei kahdella miljardilla eurolla

Viime vuoden vahvan myynnin jälkeen Stellantis palkitsee ahkeroijansa tuoreella ja muhkealla potilla, sillä työntekijät saavat yhteensä huikeat 1,9 miljardia euroa.

Nelipaikkaisten avo-Mersujen perinteet jatkuvat – uusi CLE Cabriolet korvaa sekä C- että E-sarjan avomallit

Mercedes esitteli viime kesänä aiemmat C- ja E-luokan coupét korvaavan kaksiovisen CLE Coupén, ja samassa yhteydessä vilautettiin myös avoversion ensimmäiset kuvat. Nyt CLE Cabrioletista julkaistiin kaikki viralliset tiedot sopivasti ennen keväällä tapahtuvaa myynnin aloitusta.

Tästä piti tulla BMW i8:n seuraaja – klassisen M1:n henkeä tavoitellut i16 ei kuitenkaan päässyt tuotantoon

BMW:n M-divisioonan lippulaivana toimiva möhkälemäinen XM-katumaasturi on herättänyt melkoisesti tunteita, joista useimmat eivät ole kovin positiivisia. Tunnemyrskyä ei liennyttäne sekään tieto, että asioiden mentyä toisin baijerilaisten valikoimaan voisi nyt kuulua keskimoottorinen urheiluauto alkuperäisen M1:n hengessä.

Tyyliniekan uusimmat