AC Schnitzer ehti jo uuden BMW 4-sarjan kimppuun – jättimunuaisiin ei kuitenkaan kosketa

Saksan Aachenissa toimiva AC Schnitzer on tuunannut BMW:n malleja jo vuosikymmeniä. Nyt virityspaja otti käsittelyynsä juuri markkinoille lanseeratun uuden 4-sarjan coupén, jonka muotoilun erottuvin piirre ovat keulaa koristavat jättimunuaiset.

Niihin AC Schnitzer ei kuitenkaan koske, vaan mielipiteitä voimakkaasti jakavat maskiritilät jätetään ennalleen. Tällä hetkellä saksalaiselta tuning-spesialistilta saa uuden 4-sarjan alle 19- tai 20-tuumaisia AC1-vanteita, joita tarjotaan joko kaksivärisenä hopean ja antrasiitin sävyillä tai pelkästään antrasiitinharmaana. Pelkillä madallusjousilla kulkuasento laskee 30 millin verran, kun taas alustasarja madaltaa autoa 20-30 millillä.

-- MAINOS --

Lisäksi AC Schnizerin tämänhetkiseen valikoimaan kuuluu sporttihenkisiä pakoputkenpäitä joko kromattuna, mustana tai hiilikuituviimeistelyllä. Sisätiloja voi puolestaan höystää alumiinisilla vaihtoläpysköillä sekä samasta materiaalista tehdyillä poljinpinnoilla ja jalkatuella. Sisustan ilmeen voi vielä viimeistellä AC Schnitzerin omalla avaimenperällä.

Tärkein osa tuning-pakettia on kuitenkin kuvissakin näkyvä korisarja, jonka luvataan olevan myynnissä helmikuussa. Pakettiin kuuluvat etupuskurin alareunaan liitettävä spoileri ja splitteri, takalasin yläreunan kattospoileri, takahelman suojateippi, sivuhelmat ja hiilikuituinen spoilerilippa takaluukun jättökulmaan. Lisäksi luvassa on virityssoftia ainakin 430i- ja M440i-bensakoneisiin, ja sporttisemmat soundit tuottava pakoputkistokin on kuulemma kehitteillä.

-- MAINOS --




Vakiota aggressiivisemman oloisen ulkonäön tuottava korisarja sopii ainakin häijyn munuaismaskin kanssa hyvin yhteen, joten ehkäpä entistä useampi 4-sarjan omistaja turvautuu jatkossa AC Schnitzerin tai jonkin muun tuning-firman palveluksiin Baijerin uutta coupéa ehostaessaan.

Pirkan Kellon kuuma kello
Kaupallinen yhteistyö

LähdeCarscoops
Turo Leppänen
Turo Leppänen on ansioitunut autotoimittajamme, jonka pintaa syvemmälle meneviä kirjoituksia olemme saaneet lukea aiemmin Jokamies-verkkolehdessä ja muissa tunnetuissa alan julkaisuissa. Vapaa-ajalla Turo pitää huolta perheestään, yli tuhannen pienoisauton kokoelmastaan, sekä avokattoisesta saksalaisvalmisteisesta harrasteautostaan.

Uusimmat

Gordon Murray esitteli äärimmäisen ratalelun – Niki Laudan mukaan nimetty hyperauto tarjoaa 735 vapaasti hengittävää hevosta 3,6 miljoonalla eurolla

Suunnittelijaguru Gordon Murrayn viime kesänä esittelemä T.50-hyperauto on eräänlainen nykyajan vastine 1990-luvun kolmipaikkaiselle McLaren F1:lle. F1:n kisaversiot menestyivät mm....

Audin turboviitonen tekee uudesta Formentor VZ5:stä Cupran tehokkaimman mallin – espanjalainen crossover kiihtyy nollasta sataan 4,2 sekunnissa

Seatista erkaantunut Cupra tarjoaa ensimmäisenä täysin omana mallinaan Formentor-crossoveria, jossa on parhaimmillaan 310 hevosvoimaa. Loppuvuodesta myyntiin tulee kuitenkin vieläkin...

Ikonin juhlamallin kuvat vuosivat julkisuuteen – VW Golf GTI Edition 45 tekee kunniaa hot hatchin 45-vuotiselle taipaleelle

Vuonna 1976 esitelty VW Golf GTI syntyi alun perin Volkswagenin innokkaiden työntekijöiden salaisena projektina, jolle merkin johto ei meinannut...

Urheiluautomaista potkua maasturilegendan uuteen tulkintaan – Land Rover Defender V8:n mekaanisesti ahdettu kasi tuottaa 525 heppaa

Ikonisimpien ja pitkäikäisimpien maasturien joukkoon kuulunut alkuperäinen Land Rover Defender poistui tuotannosta muutama vuosi sitten. Korvaajaksi esitelty täysin uusi...

Justin Bieberin ”leijuva” Rolls-Royce on saanut vaikutteensa konseptiautosta

Kanadalainen laulaja ja lauluntekijä Justin Bieber olisi halunnut Rolls-Roycen konseptiauton. Sellaista ei kuitenkaan ollut saatavilla, joten miehelle kustomoitiin samantyylinen...

Suosittelemme

Tänään ranteessa: Bell & Ross BR 03-92 Diver Black Matte

Ranskalainen Bell & Ross on osoittanut viime vuosien aikana kuuluvansa markkinoiden kiinnostavimpiin kellonvalmistajiin, joka...

Esittelyssä maailmanmatkaajan kello: Citizen Satellite Wave GPS Eco-Drive

Kellovalmistaja Citizenin historia alkoi jo vuonna 1918, kun Shokosha Watch Research Institute -kellotehdas perustettiin...
Tilaa Tyyliniekan uutiskirjeLähetämme sinulle koosteen uusimmista julkaisuistamme maanantaisin, keskiviikkoisin ja perjantaisin.

Lähetämme sinulle koosteen uusimmista julkaisuistamme maanantaisin, keskiviikkoisin ja perjantaisin. Tietojasi emme luovuta eteenpäin.