Abarth loi maineensa jo 50- ja 60-luvuilla lähinnä pikku-Fiatien kiukkuisilla urheiluversioilla. Viime vuosina Abarthin nimeä on käytetty Fiatin retropikkuauton, eli 500:n tehomalleissa. Ne ovat menestyneet hyvin erityisesti USA:ssa, jossa joka viides myyty 500 on ollut Abarth. Modernin 500:n pohjalta tehtyjen Abarth-versioiden tähänastinen huipentuma on 695 Biposto, jota voisi luonnehtia lähinnä katurekisteröidyksi rataleluksi.
Fiat esitteli viime vuonna kompaktin crossoverin, jossa on monia tuttuja piirteitä pienemmästä 500:sta. Niinpä auto sai samassa hengessä nimekseen 500X. Pienten katumaasturien ja crossovereiden luokka on ollut kovassa nosteessa viime aikoina, joten 500X:n mallistoa ollaan laajentamassa. Huhujen mukaan mallisarjan huipulle on tulossa 500X:n Abarth-versio. Katumaasturi on kaikkea muuta kuin perinteinen Abarth, mutta crossovereiden sporttiversioillekin on nykyään kysyntää.
Tulevan 500X Abarthin olisi tarkoitus kilpailla mm. Nissan Juke Nismo RS:n kanssa. Abarthin katumaasturia vauhdittaa muista Fiateista tuttu 1,4-litrainen turbonelonen, jonka teholukemaksi tässä autossa kaavaillaan noin 200 heppaa. Sportti-crossover erottuu tavallisista malleista mm. muhkeampien helmojen, spoilereiden sekä näyttävämpien vanteiden avulla, ja sisätilatkin saanevat urheilullista tyyliä pienempien Abarthien tapaan. Crossover-Abarth on todennäköisesti nelivetoinen, ja voimansiirrosta huolehtii joko kuusivaihteinen manuaali tai kuusipykäläinen kaksoiskytkinlaatikko.
Abarthin 500X ei ole kuitenkaan tulossa aivan heti. Sen sijaan 124 Spiderin Abarth-versio esitellään todennäköisesti jo kevättalvella Geneven autonäyttelyssä. Auto pohjautuu tavallisen 124 Spiderin tavoin Mazda MX-5:een, mutta moottorit ja muotoilu ovat italialaisten omaa käsialaa. Kaksipaikkaista avoakin vauhdittaa 1,4-litrainen nelosturbo, josta kutitellaan Abarth-mallissa vähintään 170 hevosvoimaa.
124 Spider on muotoiltu retrotyyliin, ja sporttiversiollakin on oma esikuvansa menneisyydestä. 60- ja 70-lukujen 124 Spider oli nimittäin Abarthin virittämänä menestyksekäs ralliauto, jonka ratin takana nähtiin mm. Markku Alén. Fiat harkitseekin Abarthin 124 Spiderista myös ralliversiota, jolla merkki voisi palata WRC-sarjaan. Rallin MM-sarjaan on tulossa kaudelle 2017 uusi urheiluautoluokka, jossa voitaisiin kilpailla takavetoisella Spiderilla.